Möbelix pod paľbou. Nábytkárska firma bola obvinená z kopírovania reklám reťazca Ikea
- Nábytkárska firma Möbelix bola obvinená verejnosťou, že si požičiava reklamné nápady od konkurencie
- Ich plagáty sa totiž mnohým ľuďom až príliš podobali na tie od firmy Ikea
- Obe firmy využívajú vo svojich reklamách špecifickú koncepciu a podobný humor
- Nábytkárska firma Möbelix bola obvinená verejnosťou, že si požičiava reklamné nápady od konkurencie
- Ich plagáty sa totiž mnohým ľuďom až príliš podobali na tie od firmy Ikea
- Obe firmy využívajú vo svojich reklamách špecifickú koncepciu a podobný humor
Mal si niekedy pocit, že reklamy od Möbelixu a Ikea sú až záhadne rovnaké? Rozhodne nie si sám – Slováci totiž podobnosť zaregistrovali a spustili diskusiu na sociálnych sieťach. Ide o zámer alebo len o nešťastnú náhodu?
Jediný faktor, ktorý rozlišuje reklamy Möbelixu a Ikea je ich logo. Presvedčiť sa o tom môžeš aj sám. Polož vedľa seba ľubovoľnú reklamu od každého zástupcu, odstráň menovku a hľadaj rozdiely. Podoba oboch posterov je absolútne do očí bijúca. Obrázky budú zaručene zdieľať podobnú koncepciu, zhodovať sa bude aj využitý typ humoru.
Z kopírovania v tomto prípade verejnosť obvinila Möbelix. Ikea je svojimi humornými vizuálmi známa už pomerne dlho, ide o neodmysliteľný bod ich marketingu. Pre Möbelix však ide skôr o nedávnu zmenu. Širšiu verejnosť upútal aj vďaka vizuálu, v rámci ktorého vtipkoval na margo okopírovanej rigoróznej práce Andreja Danka.
Ikea sa v reklamnom odvetví svojím humorom preslávila po celom svete. Slovenské odvetvie firmy využilo svoje produkty na to, aby si vystrelili napríklad aj z módneho podujatia Fashion Live! v októbri 2018. To, že snaha Möbelixu o podobný úspech neprešla ľuďmi bez povšimnutia, je samozrejmé.
„Cez naše komunikačné kanály a sociálne siete sa snažíme vždy komunikovať originálne a inšpirovať tak čo najviac ľudí. Teší nás, že naše posty na Facebooku, ktoré reagujú na aktuálne dianie vo svete, majú také pozitívne reakcie a určite v tom chceme pokračovať aj naďalej,“ hovorí Blažečková. Od Ikea teda môžeme inovatívne reklamy očakávať aj naďalej.