Modely áut, ktoré majú najväčší problém pri STK. Analýzu zostavili na základe viac ako 9 500 000 testovaní
- Z dát STK je evidentné, že niektoré modely vybraných značiek prekračujú bežnú mieru poruchovosti
- V článku sme ti pripravili rebríček áut, ktoré túto mieru dosahujú
- Z dát STK je evidentné, že niektoré modely vybraných značiek prekračujú bežnú mieru poruchovosti
- V článku sme ti pripravili rebríček áut, ktoré túto mieru dosahujú
V rozsiahlej analýze STK, ktorá zahŕňa 9 583 319 hlavných prehliadok vozidiel, sa objavuje prehľad trendov v oblasti spoľahlivosti a údržby automobilov, ktorý objasňuje kľúčové faktory ovplyvňujúce výkonnosť vozidla v priebehu času.
Zistenia zdôrazňujú, že významné 20,2 % vozidiel v rôznych vekových kategóriách, vrátane vozidiel starších ako jedenásť rokov, bolo identifikovaných s veľkými chybami, čo predstavuje nárast o 2,3 percentuálneho bodu oproti predchádzajúcemu roku. To podčiarkuje znepokojujúci nárast výskytu závažných porúch, ktoré vedú k poruchám počas kontrol.
Drahšie autá podliehajú prísnejším kontrolám
Prieskum taktiež zdôrazňuje mnohotvárnosť spoľahlivosti vozidiel a zdôrazňuje, že pravdepodobnosť výskytu závažných porúch nie je daná len značkou alebo modelom vozidla.
Spôsob používania vozidla a starostlivosti oň totiž zohráva kľúčovú úlohu pri jeho dlhodobej spoľahlivosti. Napríklad vozidlá vyššej triedy, ako sú Mercedes alebo Porsche, sa často podrobujú prísnejšej a častejšej údržbe v porovnaní so značkami, ako je Dacia, čo sa odráža v ich lepšej výkonnosti a nižšej miere porúch počas kontrol, píše AutoBild.
Okrem toho údaje odhaľujú priemernú mieru porúch 5,3 % medzi všetkými kontrolovanými vozidlami, čo naznačuje, že malá, ale pozoruhodná časť vozidiel vykazuje závažné nedostatky, ktoré vedú k zlyhaniu pri kontrole STK.
Táto štatistika nielenže poukazuje na pretrvávajúce problémy v oblasti údržby a spoľahlivosti automobilov, ale signalizuje aj potrebu majiteľov vozidiel dodržiavať pravidelné a dôkladné plány údržby bez ohľadu na značku alebo model ich vozidla.
Aké autá robia najväčší problém pri STK?
Dacia Duster, ročník 2010 – 2018
Model prvej generácie Dacie Duster sa podľa dát STK vyznačuje chybovosťou 24 percent. Pokračovanie Dacie Duster druhej generácie, uvedenej na trh v roku 2018, sa na trhu SUV vyznačuje bezkonkurenčnou štartovacou cenou 14 550 eur, ktorou výrazne podkopáva konkurenciu.
Napriek cenovej dostupnosti sa Duster v porovnaní s priemerom sa stále stretáva s problémami s riadením, pružinami, tlmičmi a častejšími problémami s tlmenými svetlami a zadnými svetlami. Tieto faktory podčiarkujú kompromis medzi jeho atraktívnou cenou a potenciálom vyšších nákladov na údržbu v priebehu času, píše portál WhatCar.
BMW radu 5/6 gen, ročník 2010 – 2017
BMW radu 5 šiestej generácie vykazuje chybovosť taktiež skoro 24 percent. Model vyniká v triede luxusných vozidiel, ale často púta pozornosť z nesprávnych dôvodov kvôli vysokému počtu najazdených kilometrov, ktorý zvyčajne presahuje priemer.
Tento model, rad F10, sa často stretáva s problémami s pružinami, tlmičmi a odpružením. Okrem toho si po piatich rokoch vyžaduje výmenu kaziet airbagov pre aktívnu kapotu, čo je často prehliadaný krok údržby, podobne ako v prípade radu 2 Active Tourer, píše portál Engine Patrol.
Fiat Punto, ročník 2005 – 2018
Fiat Punto týchto ročníkov vykazuje chybovosť na STK takmer 31 percent, je to kompaktný automobil ponúkajúci dostatok priestoru za skromnú cenu, ktorý sa podľa dát často stretáva s nadpriemernými problémami s tlmičmi, pružinami a riadením, informuje Autobild.
Zvlášť slabšie výsledky dosahuje vo všetkých kategóriách osvetlenia, najmä s upravenými svetlometmi. Funkcia nožnej a parkovacej brzdy často figuruje na popredných miestach zoznamu závad pri technických kontrolách. Okrem toho je Punto náchylné na úniky oleja a zhoršujúci sa stav výfukovej sústavy.
Ďalšie modely nájdeš na druhej strane >>>
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.