Modely áut, ktoré majú najväčší problém pri STK. Analýzu zostavili na základe viac ako 9 500 000 testovaní
- Z dát STK je evidentné, že niektoré modely vybraných značiek prekračujú bežnú mieru poruchovosti
- V článku sme ti pripravili rebríček áut, ktoré túto mieru dosahujú

- Z dát STK je evidentné, že niektoré modely vybraných značiek prekračujú bežnú mieru poruchovosti
- V článku sme ti pripravili rebríček áut, ktoré túto mieru dosahujú
V rozsiahlej analýze STK, ktorá zahŕňa 9 583 319 hlavných prehliadok vozidiel, sa objavuje prehľad trendov v oblasti spoľahlivosti a údržby automobilov, ktorý objasňuje kľúčové faktory ovplyvňujúce výkonnosť vozidla v priebehu času.
Zistenia zdôrazňujú, že významné 20,2 % vozidiel v rôznych vekových kategóriách, vrátane vozidiel starších ako jedenásť rokov, bolo identifikovaných s veľkými chybami, čo predstavuje nárast o 2,3 percentuálneho bodu oproti predchádzajúcemu roku. To podčiarkuje znepokojujúci nárast výskytu závažných porúch, ktoré vedú k poruchám počas kontrol.
Drahšie autá podliehajú prísnejším kontrolám
Prieskum taktiež zdôrazňuje mnohotvárnosť spoľahlivosti vozidiel a zdôrazňuje, že pravdepodobnosť výskytu závažných porúch nie je daná len značkou alebo modelom vozidla.
Spôsob používania vozidla a starostlivosti oň totiž zohráva kľúčovú úlohu pri jeho dlhodobej spoľahlivosti. Napríklad vozidlá vyššej triedy, ako sú Mercedes alebo Porsche, sa často podrobujú prísnejšej a častejšej údržbe v porovnaní so značkami, ako je Dacia, čo sa odráža v ich lepšej výkonnosti a nižšej miere porúch počas kontrol, píše AutoBild.
Okrem toho údaje odhaľujú priemernú mieru porúch 5,3 % medzi všetkými kontrolovanými vozidlami, čo naznačuje, že malá, ale pozoruhodná časť vozidiel vykazuje závažné nedostatky, ktoré vedú k zlyhaniu pri kontrole STK.
Táto štatistika nielenže poukazuje na pretrvávajúce problémy v oblasti údržby a spoľahlivosti automobilov, ale signalizuje aj potrebu majiteľov vozidiel dodržiavať pravidelné a dôkladné plány údržby bez ohľadu na značku alebo model ich vozidla.
Aké autá robia najväčší problém pri STK?
Dacia Duster, ročník 2010 – 2018
Model prvej generácie Dacie Duster sa podľa dát STK vyznačuje chybovosťou 24 percent. Pokračovanie Dacie Duster druhej generácie, uvedenej na trh v roku 2018, sa na trhu SUV vyznačuje bezkonkurenčnou štartovacou cenou 14 550 eur, ktorou výrazne podkopáva konkurenciu.
Napriek cenovej dostupnosti sa Duster v porovnaní s priemerom sa stále stretáva s problémami s riadením, pružinami, tlmičmi a častejšími problémami s tlmenými svetlami a zadnými svetlami. Tieto faktory podčiarkujú kompromis medzi jeho atraktívnou cenou a potenciálom vyšších nákladov na údržbu v priebehu času, píše portál WhatCar.
BMW radu 5/6 gen, ročník 2010 – 2017
BMW radu 5 šiestej generácie vykazuje chybovosť taktiež skoro 24 percent. Model vyniká v triede luxusných vozidiel, ale často púta pozornosť z nesprávnych dôvodov kvôli vysokému počtu najazdených kilometrov, ktorý zvyčajne presahuje priemer.
Tento model, rad F10, sa často stretáva s problémami s pružinami, tlmičmi a odpružením. Okrem toho si po piatich rokoch vyžaduje výmenu kaziet airbagov pre aktívnu kapotu, čo je často prehliadaný krok údržby, podobne ako v prípade radu 2 Active Tourer, píše portál Engine Patrol.
Fiat Punto, ročník 2005 – 2018
Fiat Punto týchto ročníkov vykazuje chybovosť na STK takmer 31 percent, je to kompaktný automobil ponúkajúci dostatok priestoru za skromnú cenu, ktorý sa podľa dát často stretáva s nadpriemernými problémami s tlmičmi, pružinami a riadením, informuje Autobild.
Zvlášť slabšie výsledky dosahuje vo všetkých kategóriách osvetlenia, najmä s upravenými svetlometmi. Funkcia nožnej a parkovacej brzdy často figuruje na popredných miestach zoznamu závad pri technických kontrolách. Okrem toho je Punto náchylné na úniky oleja a zhoršujúci sa stav výfukovej sústavy.
Ďalšie modely nájdeš na druhej strane >>>
Dacia Logan, ročník 2012 – 2020
Dacia Logan druhej generácie ponúka menej priestoru ako jej predchodca a predstavuje sa ako jednoducho navrhnuté kombi bez zbytočností. Aby Dacia ušetrila náklady na vývoj, použila staršie technológie svojej materskej spoločnosti Renault, informuje portál Car-Directory.
Pozoruhodné je, že 11,6 % všetkých Loganov neprešlo kontrolou STK, pričom častými problémovými oblasťami sú testy osvetlenia a emisií. Technológia v Dacii často pochádza zo starších modelov Renault, ktoré nie vždy fungujú optimálne.
Citroën C3 Aircross, ročník 2017 – dnes
Citroën C3 Aircross si od svojho uvedenia na trh v roku 2017 vydobyl miesto ako osobitá kombinácia malého SUV a kombi s vysokou strechou. S pružinami a tlmičmi však čelí značným problémom, pričom zaznamenáva dvanásťkrát vyššie reklamácie, ako je priemer, čo sa prejavilo na celkovej chybovosti STK 9,4 percenta.
Brzdový systém začína vykazovať nedostatky už pri prvej väčšej kontrole, najmä pri brzdových kotúčoch, ktoré vykazujú opotrebenie ďaleko presahujúce celkový priemer. Okrem toho je miera úniku oleja takmer dvakrát vyššia ako priemer všetkých testovaných vozidiel, píše WhatCar.
Čítajte viac z kategórie: Auto
Zdroje: AutoBild, Engine Patrol, WhatCar, WhatCar, Car-Directory