Módny gigant prináša na Slovensko prvé samoobslužné pokladne. Prekvapení má viacero (FOTO)

  • Známa sieť obchodov s oblečením prichádza s viacerými novinkami
  • To, čo funguje v potravinách, sa uplatní aj pri nákupe oblečenia
Žena nakupuje oblečenie v obchode.
Ilustračné foto Freepik/@freepik
  • Známa sieť obchodov s oblečením prichádza s viacerými novinkami
  • To, čo funguje v potravinách, sa uplatní aj pri nákupe oblečenia

Samoobslužné pokladne sa stali bežnou súčasťou nákupov v supermarketoch. Zákazníci si zvykli na rýchle a pohodlné blokovanie tovaru bez pomoci personálu. Tento systém sa postupne rozšíril aj do diskontných predajní ako Pepco či do obchodov s nábytkom a záhradníckymi potrebami.

Módny priemysel nezaostáva za týmto trendom. Známy odevný reťazec ZARA zavádza samoobslužné pokladne vo svojej novej predajni v bratislavskom Auparku. Zákazníci si tak budú môcť sami nablokovať a zaplatiť za vybrané oblečenie.

Tento krok potvrdzuje rastúci trend automatizácie v maloobchode. Obchodníci reagujú na požiadavky zákazníkov, ktorí uprednostňujú rýchly a samostatný nákup. „Zlepší to zákaznícku skúsenosť. Odpadnú čakacie doby na pokladni,“ uviedla pre portál tvnoviny.sk Veronika Košická, generálna manažérka nákupného centra.

Rezervácia kabínky

Vlajková predajňa ZARA prichádza aj s inými vylepšeniami. Zákazníci si môžu dokonca rezervovať skúšobnú kabínku.

„Dokážete to spraviť cez mobilnú aplikáciu. Ukáže sa vám tam, ktorú kabínku môžete využiť,“ objasnila Petra Majcher, senior marketing manažérka Auparku.

Rezervácia kabínky je možná aj priamo na mieste. „V obchode bude automatizovaná stena, ku ktorej jednoducho priložíte oblečenie na skúšanie. Po načítaní sa zasvieti číslo nad kabínkou, ktorá je pre vás pripravená. Keď do nej vojdete, číslo zhasne,“ dodala Majcher.

Online objednávky vybavia rýchlejšie vďaka zautomatizovanému výdaju. „Je tam teda ako keby o človeka menej a je to oveľa rýchlejšie,“ poznamenala manažérka.

Košická pripomenula novinku pre matky s malými deťmi. „Produkty v kolekcii bábätká, ktoré bolo doteraz možné kúpiť len online, budú prvýkrát dostupné priamo v tejto predajni,“ uviedla.

Najväčšia predajňa na Slovensku

Dňa 24. októbra spoločnosť otvorila ZARA svoju najväčšiu predajňu na Slovensku, ktorú umiestnila do novej časti Auparku. Táto predajňa prináša široký výber tovaru a kladie dôraz na moderný dizajn a pohodlie pre zákazníkov.

„Tešiť sa môžeš na nové priestory predajne Zara, ktorá prešla kompletnou rekonštrukciou a ponúkne viac ako 2 500 m2 plných módy v unikátnom architektonickom koncepte, ktoré vytvorilo štúdio Zara Architecture. Okrem skvelého dizajnu prináša aj moderné technologické riešenia,“ informuje Aupark na webe.

FOTO: Boli sme na otvorení rozšíreného Auparku

Aj reťazec Reserved otvára svoju vlajkovú predajňu. Prístavbu využila aj švédska značka H&M na rekonštrukciu svojej pobočky.

Najvplyvnejšia módna značka

Príbeh módneho giganta Zara začal v roku 1975 v španielskom meste La Coruña. Zakladatelia Amancio Ortega a Rosalía Mera otvorili prvý obchod, ktorý ponúkal dostupné verzie populárnych módnych kúskov. Značka si rýchlo získala pozornosť zákazníkov vďaka kombinácii prijateľných cien a aktuálnych módnych trendov.

V 80. rokoch Zara priniesla revolučný koncept „rýchlej módy“, ktorý zmenil celý módny priemysel. Spoločnosť v roku 1985 založila materskú firmu Inditex a v roku 1988 otvorila svoj prvý medzinárodný obchod v portugalskom Porte. Tento krok odštartoval éru globálnej expanzie značky.

Významným míľnikom sa stal rok 1998, kedy Zara vstúpila na americký trh otvorením obchodu v New Yorku. O tri roky neskôr, v roku 2001, vstúpil Inditex na burzu. Digitálnu revolúciu značka začala v roku 2010 spustením online obchodu, čím rozšírila svoje pôsobenie aj do virtuálneho sveta.

V súčasnosti Zara patrí medzi najvplyvnejšie módne značky vo svete. Vyniká najmä svojím rýchlym procesom výroby – od návrhu po predajňu trvá len 2-3 týždne. Značka aktívne reaguje na výzvy modernej doby a zaväzuje sa k používaniu 100 % udržateľných materiálov do roku 2025. Kombinuje tradičný predaj v kamenných predajniach s moderným online nakupovaním.

Úspech Zary spočíva v jej schopnosti rýchlo reagovať na módne trendy, ponúkať kvalitné oblečenie za dostupné ceny a prispôsobovať sa meniacim sa potrebám zákazníkov. Značka neustále inovuje svoj prístup k móde a kladie čoraz väčší dôraz na ekológiu a udržateľnosť v módnom priemysle.

Zdroje: tvnoviny.sk, Aupark, Inditex

Najnovšie videá

Trendové videá