Módny gigant so 160-ročnou históriou má finančné problémy. Stratil 90 miliónov, chystá ozdravný plán

  • Burberry sa topí v strate
  • Musia zmeniť svoje tradície
  • Ich tržby v poslednej dobe závratne kresli
oblečenie, obchod
Ilustračné foto Archív Canva
  • Burberry sa topí v strate
  • Musia zmeniť svoje tradície
  • Ich tržby v poslednej dobe závratne kresli

Ikonická britská módna značka Burberry, ktorá už viac ako 160 rokov reprezentuje špičku luxusnej módy, ohlásila znepokojujúce finančné výsledky. Spoločnosť známa svojím charakteristickým károvaným vzorom sa v prvom polroku prepadla do výraznej straty.

Britská módna značka Burberry zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka prepad do straty po tom, ako jej tržby klesli až o pätinu. Spoločnosť zároveň oznámila začiatok ozdravného plánu s cieľom dostať značku opäť do čiernych čísiel. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.

Módny dom, známy výrobkami s typickým károvaným vzorom, zaznamenal za 1. polrok obchodného roka 2024/2025, čo predstavuje obdobie od apríla do konca septembra, čistú stratu 74 miliónov libier (88,72 milióna eur). V rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka dosiahla spoločnosť zisk na úrovni 158 miliónov libier.

Už vtedajší výsledok bol negatívny, keďže pre spoločnosť to predstavovalo pokles zisku približne o pätinu. Dôvodom bol vývoj v Číne, pričom nepriaznivá situácia pre Burberry sa na tomto kľúčovom trhu nemení.

Aj teraz je to slabý dopyt v Číne, ktorý sa odráža na vývoji tržieb a zisku/strate módneho domu. Tržby Burberry dosiahli za prvých šesť mesiacov súčasného obchodného roka 1,09 miliardy libier. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 20 %.

Burberry má plán

Po oznámení výsledkov vedenie Burberry oznámilo kroky na návrat k zisku. Jeho súčasťou bude aj výrazná redukcia nákladov. „Spúšťame strategický plán na stabilizáciu biznisu a návrat Burberry na cestu k rastu,“ povedal nový šéf spoločnosti Joshua Schulman, podľa ktorého sa firma musí opäť zamerať na vrchné oblečenie.

„V minulých rokoch sme sa od svojho základného biznisu príliš vzdialili, výsledkom čoho sú slabé výsledky,“ dodal Schulman. Ten v lete nahradil Jonathana Akeroyda, ktorý firmu opustil práve v dôsledku zhoršujúceho sa hospodárenia.

Napriek súčasným problémom má Burberry stále silnú pozíciu v segmente luxusnej módy. História značky siaha do roku 1856, kedy Thomas Burberry otvoril svoj prvý obchod. Odvtedy sa značka vypracovala na jedného z najvýznamnejších hráčov v oblasti luxusnej módy, známeho najmä svojimi trenčkotmi a charakteristickým károvaným vzorom, ktorý sa stal synonymom britskej elegancie.

Značka s dlhou históriou 

Keď v roku 1879 Thomas Burberry vynašiel gabardén, netušil, že položil základy jednej z najvplyvnejších módnych značiek histórie. Tento prelomový materiál, charakteristický svojimi drobnými vzduchovými vreckami umožňujúcimi ventiláciu, sa stal symbolom inovácií v textilnom priemysle. Mladý podnikateľ, ktorý založil značku už ako 21-ročný v roku 1856, si svoj vynález patentoval v roku 1888.

Kvalita gabardénu nezostala dlho nepovšimnutá. Prvým významným testom materiálu bola arktická expedícia v roku 1893, keď ho využil nórsky polárny bádateľ Dr. Fritjof Nansen, neskorší laureát Nobelovej ceny za mier. Jeho úspech inšpiroval ďalších dobrodruhov – o štyri roky neskôr sa na gabardén spoliehal aj Major F.G. Jackson pri svojom mapovaní Arktídy.

Dnes, pod vedením kreatívneho riaditeľa Riccarda Tisciho, Burberry pokračuje v inováciách aj tradícii. Značka kombinuje svoje bohaté dedičstvo s modernými trendmi, pričom kladie dôraz na udržateľnosť.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: TASR, Business Times, Burberry

Najnovšie videá

Trendové videá