Módny titán odštartoval svoj e-shop na Slovensku. Láka na nízke ceny a dopravu zadarmo
- Slovenská verzia obchodu už funguje
- Zákazníkov chce presvedčiť nízkymi cenami a bezplatnou dopravou
- Slovenská verzia obchodu už funguje
- Zákazníkov chce presvedčiť nízkymi cenami a bezplatnou dopravou
Na začiatku predchádzajúceho mesiaca sme informovali, že online trhovisko s pôvodom v Turecku, špecializujúce sa hlavne na predaj oblečenia, plánuje svoju expanziu do ďalších krajín.
Trendyol sa do toho pustil s veľkým elánom – slovenská verzia ich obchodu už beží. Chce prilákať zákazníkov nízkymi cenami a ponukou bezplatnej dopravy. Spočiatku to ale vyzeralo tak, že Slovensko bude súčasťou druhej vlny rozširovania po tom, čo firma začne pôsobiť v Rumunsku, Grécku, Maďarsku a Česku.
Na základe predchádzajúcich vyhlásení má firma ambíciu získať na východoeurópskom trhu dva milióny zákazníkov a dosiahnuť viac ako štyri milióny objednávok s celkovými výnosmi okolo 325 miliónov eur z týchto trhov. Ako informuje portál Aktuality.sk, na svoje rozšírenie do Európy Trendyol vyhradil sumu pol miliardy eur.
Lákavé ponuky pre zákazníkov
Trendyol spája obchodníkov z rôznych značiek, kde nájdeš aj produkty známych výrobcov oblečenia. Stránka aj mobilná aplikácia sú už preložené do slovenčiny. Na novom trhu firma láka zákazníkov vysokými zľavami na prvé tri objednávky.
Ponúka zľavy v rozsahu desiatok percent, ak nakupuješ cez aplikáciu. Ak s nákupom nebudeš spokojný, môžeš tovar vrátiť do jedného mesiaca, hoci zákonná lehota pre vrátenie tovaru pri online nákupoch je 14 dní.
„Na vyskúšanie svojich nových outfitov máš 30 dní. Ak ti objednávka nebude vyhovovať, môžeš jednoducho poslať späť všetky položky, ktoré si nechceš nechať – zadarmo! Stačí postupovať podľa jednoduchých pokynov,“ uvádza Trendyol.
E-shop tvrdí, že väčšinu objednávok doručí do 7 pracovných dní. Stav objednávky môžeš skontrolovať priamo v aplikácii. Ďalej zdôrazňuje, že registráciou získaš bezplatné doručenie tovaru.
Ambiciózne plány
Trendyol, turecký online obchod založený v roku 2010, ponúka širokú paletu produktov vrátane oblečenia, topánok, doplnkov, kozmetiky a domácich potrieb. Vyniká veľkým výberom za prijateľné ceny a predáva aj vlastné značky spolu s produktmi od známych medzinárodných výrobcov. Aj na Slovensku už bolo možné nájsť produkty Trendyol, keďže ich ponúkali rôzne e-shopy.
Od svojho vzniku sa Trendyol stal jedným z vedúcich e-commerce platforiem v Turecku a na Blízkom východe. Snaží sa rozšíriť svoje pôsobenie na ďalšie trhy a zvýšiť svoju prítomnosť na medzinárodnej scéne.
Vďaka podpore od Alibaba Group, ktorá je od roku 2018 hlavným vlastníkom po tom, čo získala kontrolný podiel, Trendyol realizuje ambiciózne expanzívne plány.
Známe e-shopy sa pripravujú na konkurenčný boj
Trendyol sa najviac podobá na Zalando alebo About You, ktoré tiež ponúkajú produkty od rôznych predajcov. Už v januári zisťoval portál Aktuality, aký postoj majú konkurenti k novej konkurencii.
Zalando priznáva, že sleduje konkurenciu, ale sústredí sa hlavne na vlastné aktivity. Answear plánuje dôkladne skúmať trendy, preferencie a očakávania slovenských zákazníkov.
„Zároveň zdôrazníme svoje jedinečné prednosti, ako sú široký sortiment, osvedčené a prémiové značky a dôraz na kvalitu služieb. Aktívna komunikácia so zákazníkmi a pružná reakcia na zmeny v módnej oblasti nám pomôžu udržať si svoje postavenie na trhu a konkurovať novému hráčovi, ako je Trendyol,“ uviedla pre Aktuality.sk marketingová špecialistka Answear Michaela Garaiová.
Pozor na podvodníkov
V období výpredajov narastá záujem o nákupy cez internet, čo využívajú niektoré e-shopy s nie veľmi dobrou reputáciou. Pozor si treba dať napríklad na tie, ktoré so zákazníkom nekomunikujú. Upozornila na to spotrebiteľská organizácia dTest.
„Dôrazne odporúčame, aby si spotrebitelia pred každým nákupom, najmä na internete, riadne preverili predávajúceho a predišli tak zbytočným komplikáciám,“ priblížila riaditeľka organizácie dTest Eduarda Hekšová.
Odborníci odporúčajú overiť si reputáciu predávajúceho pri nákupe v e-shope. Skúsenosti kupujúcich možno nájsť napríklad na nezávislých recenzných portáloch. Pri negatívnych recenziách organizácia dTest odporučila vyhnúť sa takýmto internetových obchodom.
„Pokiaľ e-shop nie je známy a recenzie nie je možné dohľadať, je dôležité zvážiť riziká, ktoré môže nákup priniesť, a výhody, ktoré môže spotrebiteľ dostať, napríklad v podobe lepšej ceny,“ doplnila spotrebiteľská organizácia.
Jednou z dôležitých vecí pri nákupe cez internet je zistiť, či e-shop komunikuje so zákazníkom a či sa zaoberá prípadnými problémami pri nákupe. Pri nákupe cez internet sa podľa spotrebiteľskej organizácie môže vyskytnúť viacero komplikácií, od problémov s doručením cez kvalitu tovaru až po prípadné reklamácie nedostatkov, ktoré sa prejavia v záručnej lehote.
Ako doplnila Hekšová, ak sa na obchodníka objavilo v recenziách viacero sťažností a e-shop so zákazníkmi nekomunikuje, prípadne ide o anonymný e-shop, nákup neodporúčajú. Najmä pri anonymných e-shopoch môže byť problém s vymáhateľnosťou práva.
Ak e-shop so zákazníkmi nekomunikuje, môžu spotrebitelia skúsiť riešiť problém s príslušnou inštitúciou.
„Návrh na začatie tohto konania budú adresovať príslušnému orgánu, ktorý rokovanie sprostredkuje. V prípade nákupu spotrebného tovaru prostredníctvom internetu je takýmto orgánom Slovenská obchodná inšpekcia. Ak ani tu spotrebitelia neuspejú, neostáva im iné, ako svoj nárok uplatniť na súde,“ uzavrela Hekšová.
Zdroje: Aktuality.sk, Archív SIU, Daily Sabah, TASR