Motoristov „ničí“ zamrznutá voda v ostrekovačoch. Nelej si do nádržky benzín, existuje funkčné riešenie
- So zamrznutou vodou do ostrekovačov sa stretol už zrejme každý vodič
- Ide o nemilé prekvapenie, ktoré komplikuje život
- So zamrznutou vodou do ostrekovačov sa stretol už zrejme každý vodič
- Ide o nemilé prekvapenie, ktoré komplikuje život
Český portál Autojournal poukazuje na výrok, s ktorým sa vodiči stretávajú už dlhé roky. Kým vodič vyrazí na cesty, mal by zahriať motor. Medzitým môže napríklad očistiť vozidlo alebo okná. Mechanici sa však zhodujú na tom, že ekvivalentom môže byť zahriatie motora jazdou na nízkych otáčkach, aby sa olej v motore dostatočne rozohrial. V poslednej dobe sa zároveň takéto zahrievanie značne komplikuje.
Vodiči v Česku môžu za toto rozhodnutie dostať pokutu. Podľa portálu Autoviny.sk však na Slovensku nedisponujeme zákonom, ktorý hovorí o povinnosti okamžitého vypnutia motora po zaparkovaní na parkovisku alebo pri ceste.
Ďalší mýtus je veľmi starý zvyk, no niektorí vodiči ho praktikujú aj v súčasnosti. Myslia si totiž, že najlepšia zmes do ostrekovačov je vyrobená doma a obsahuje lieh. Sú však na omyle, pretože sa veľmi rýchlo vyparuje. Ak ju vodiči používajú, hrozí im, že sa na čelnom skle objavia zamrznuté pruhy, ktoré značne obmedzujú viditeľnosť, čo zas môže viesť k dopravnej nehode.
Samozrejmosťou je aj mýtus, ktorý sa týka toho, že klimatizácia vo vozidle by sa mala púšťať iba počas letných mesiacov. Mechanici poukazujú na to, že aby správne fungoval celý systém, klimatizácia by mala byť spustená aj počas zimy. Nemusí byť zapnutá stále, stačí totiž, že tak bude niekoľkokrát mesačne aspoň na pár minút.
V prípade, že sa klimatizácia niekoľko mesiacov nepoužíva, počas jari nemusí fungovať správne. Spôsobuje to poškodenie kompresora. Podľa mechanikov každé piate auto, ktoré po zime príde do servisu, potrebuje v tejto oblasti zásah.
Dávať lepšie pneumatiky na prednú nápravu?
Zimné pneumatiky sú počas aktuálnych mesiacov nesmierne dôležité. Ich kvalita totiž vplýva aj na brzdnú dráhu, v dôsledku čoho sa vodiči domnievajú, že pneumatiky v lepšom stave by mali byť na predných kolesách.
Podľa niektorých odborníkov sú však bezpečnejšou voľbou zadné kolesá. Tvrdia, že je jednoduchšie zvládnuť nedotáčavosť než prudkú pretáčavosť. Tiež uvádzajú, že kvalitné zadné pneumatiky dokážu stabilizovať jazdu v zákrutách a znížiť stratu kontroly nad zadnou nápravou. Ide tak o bezpečnejšie riešenie.
Vodiči by však mali myslieť na to, že ak chcú jazdiť bezpečne, pneumatiky v dobrom stave by mali byť na oboch hnacích nápravách.