Museli sme hodiť do koša celý marketing na tento rok. Koronakríza nám paradoxne pomohla, hovoria Velitsovci
- Firma bratov Velitsovcov Isadore zažíva napriek kríze zlaté časy
- Značka dosiahla najlepšie výsledky za celú svoju existenciu
- Bývalí reprezentanti v cyklistike chystajú vo svojom biznise veľké novinky
- Firma bratov Velitsovcov Isadore zažíva napriek kríze zlaté časy
- Značka dosiahla najlepšie výsledky za celú svoju existenciu
- Bývalí reprezentanti v cyklistike chystajú vo svojom biznise veľké novinky
Ekonomická kríza roku 2020 má svojich porazených, ale aj víťazov. Jedným z nich je aj púchovská značka Isadore Apparel, ktorú vlastnia bývalí profesionálni cyklisti, Peter a Martin Velitsovci. Športovému oblečeniu sa darilo najmä v prostredí online. Velitsovci však majú ešte väčšie plány. Chcú dobyť trhy v zámorí.
Najsilnejší mesiac
Značku Isadore Apparel vyrába firma Realdealcyclephile, v ktorej sú dvojčatá Velitsovci konateľmi. Už vlani bol ich hospodársky výsledok povzbudivý. Firma dosiahla zisk viac ako 120 000 eur pri takmer dvojmiliónových tržbách. V januári sa preto majitelia rozhodli nájsť si investora cez platformu Crowdberry.
Na jar prišla koronakríza, ktorá zničila mnoho slovenských firiem. Biznis dvojičiek z Púchova však zažil pravý opak. „Isadore mal celkový rast viac ako 32 percent a samotný online bol takmer 46 percent. Zažili sme najsilnejší apríl v histórii značky, keď sme mali takmer 2,5- násobný nárast tržieb v online,“ povedal pre Startitup CEO Peter Velits.
„Nám paradoxne táto kríza pomohla, a hlavne spôsob, ako sme dokázali na ňu zareagovať. Samozrejme, že nám to spôsobilo aj nejaké problémy, ale z pohľadu predajov sme na tom boli asi lepšie, ako iné biznisy,“ hovorí jeden zo zakladateľov firmy.
Ani Velitsovci sa však nevyhli komplikáciám. Na rok 2020 mali v pláne veľa marketingových aktivít, vrátane výstav a masových akcií. „V podstate celý náš marketingový plán, ktorý bol silno postavený na priamej interakcii so zákazníkom, sme museli celý prekopať,“ vysvetľuje Peter Velits. Dodáva, že sa tiež báli o dodávky materiálov z Talianska, no napokon to všetko úspešne zvládli.
Veľké plány
Isadore Apparel hľadala investora najmä kvôli plánom na expanziu v offline priestore. Ako povedal Martin Velits pre Forbes, online tvorí až 70 percent tržieb obchodu. Slovenská značka športového oblečenia, ktorá vyrába svoj tovar doma na Slovensku, plánuje vstúpiť na európske trhy a neskôr aj do USA, Japonska, či Kórey.
Počas Tour de France majú Velitsovci v pláne rozbehnúť masívnu marketingovú kampaň. To však nie je jediná novinka, ktorá je na tento rok pripravená. „Na trh sme tiež priniesli revolučnú službu predplatného cyklistických dresov a v kolekcii jeseň-zima máme niekoľko zaujímavých noviniek,“ prezradil Peter Velits.
Investori sa o nich trhajú
Velitsovci už začiatkom roka hľadali investora, ktorý im pomôže odvážne vízie naplniť. Obrátili sa preto na platformu Crowdberry s cieľom získať od investorov 1 200 000 eur. To sa im dokonca podarilo prekonať, investori si nakúpili podiely za 1 590 000 eur.
Firma Realdealcyclephile, ktorá značku Isadore Apparel vyrába, vznikla v roku 2013. Bratia Velitsovci majú za sebou úspešnú kariéru v cyklistike a dnes sa naplno venujú biznisu. Isadore ponúka oblečenie pre nadšencov cyklistiky, od rekreačných cyklistov až po profesionálnych jazdcov. Zaujímavosťou je, že oblečenie vyrába v lokálnej fabrike a šije sa ručne.