Muža menom John Lewis si každoročne mýlia so slávnym reťazcom. Twitter na tom postavil vianočnú kampaň
- Obchodný reťazec John Lewis a jeho vianočné reklamy ti určite predstavovať nemusím.
- Ale myslím si, že o Johnovi Lewisovi z Virgínie si pravdepodobne ešte nepočul.
- Určite nie si výnimkou, aj napriek tomu že mu počas vianoc píšu desaťtisíce ľudí, bohužiaľ omylom.
- On na správy nezanevrel, práve naopak. Ochotné odpovedá a pridáva aj dávku humoru.
- Obchodný reťazec John Lewis a jeho vianočné reklamy ti určite predstavovať nemusím.
- Ale myslím si, že o Johnovi Lewisovi z Virgínie si pravdepodobne ešte nepočul.
- Určite nie si výnimkou, aj napriek tomu že mu počas vianoc píšu desaťtisíce ľudí, bohužiaľ omylom.
- On na správy nezanevrel, práve naopak. Ochotné odpovedá a pridáva aj dávku humoru.
Každoročné šialenstvo okolo vianočnej reklamy od John Lewis je udalosťou, na ktorú mnohí čakajú celý rok. Existujú aj takí, ktorí sa na chvíľu, kedy pred Vianocami predstavia novú reklamu, netešia. Medzi nich patrí aj americký lektor, ktorí je každoročne pravidelne zaplavený desiatkami tisíc tweetmi. Odmenu mu je tento rok vianočná reklama, v ktorej je on sám hlavnou hviezdou.
Reč je o „skutočnom Johnovi Lewisovi z mäsa a kostí“, ktorý dostane ročne viac ako 50 000 tweetov a správ od fanúšikov kultových vianočných reklám v domnienke, že sa jedná o obchodný reťazec. Z toho dôvodu sa Twitter rozhodol zaplatiť a obsadiť Johna do svojej vianočnej reklamy s hlavnou témou okolo chybnej identity. Dohoda bola uzatvorená medzi britskou sekciou Twitteru a Johnom ,ktorý na svojej sociálnej sieti uvádza „nejde o obchodný reťazec“.
John je lektor, ktorý prednáša a vyučuje vedu o počítačoch na Virginia Tech univerzite v meste Virginia. Jeho meno na Twitteri je @johnlevis a to už od roku 2007. John uviedol, že obchodný reťazec ho nikdy nekontaktoval so zámerom tento účet odkúpiť, a preto vystupuje reťazec na Twitteri pod menom @jlandpartners.
„Myslím si, že je úsmevne, že si ma ľudia mýlia s obchodným reťazcom v Spojenom kráľovstve a preto sa ich vždy snažím odkázať na správne miesto. V tomto ročnom období vnímam masívny prírastok tweetov a vždy si reklamu od reťazca John Lewis dôkladne pozriem, a to hlavne preto, lebo tvoria väčšinu mojich konverzácií.“ uviedol John Lewis z Virginie
John žije vo Virgínii, v meste Blacksburg, ktoré je od pôvodcu reklamy vzdialené viac ako 5 900 kilometrov. Jeho osoba sa stala naozaj kultovou záležitosťou, a to predovšetkým vďaka jeho dobrej povahe a vtipným odpovediam na tweety, ktoré dostáva. Kampaň od Twitteru vzdáva poctu a odkazuje aj na aktuálnu vianočnú reklamu. Pozornému oku neunikne v pozadí teleskop, miniatúrny ornament v tvare mesiaca alebo tučniak Monty.
Táto kampaň dostala od Twitteru názov #NotARetailStore. John z Virgínie sa vyjadril, že zo začiatku po registrácií Twitter takmer vôbec nevyužíval. Až prípady, kedy si ho ľudia začali mýliť s obchodným reťazcom, ho prinútilo stať sa regulárnym a pravidelným užívateľom tejto sociálnej siete.
zdroj: theguardian.com; thedrum.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy