Na D1 prišiel tragicky o život muž, Slováci sa búria. NDS pre Startitup prezradila, či pribudne odjazdový pruh

  • Hovorkyňa NDS Eva Žgrgavčáková uviedla, že spoločnosť pripravuje komplexnú rekonštrukciu
  • Na názor sme sa opýtali aj dopravného analytika
diaľnica
Ilustračný obrázok TASR/Michal Svítok
  • Hovorkyňa NDS Eva Žgrgavčáková uviedla, že spoločnosť pripravuje komplexnú rekonštrukciu
  • Na názor sme sa opýtali aj dopravného analytika

22. októbra sme na základe Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky informovali o dopravnej nehode, ku ktorej došlo na diaľnici D1 v smere na Senec. Na mieste zasahoval vrtuľník a dve ambulancie rýchlej zdravotnej pomoci.

Nehoda sa stala okolo 15.00 na úseku medzi Bernolákovom a Ivankou pri Dunaji. 

Bratislavská krajská policajná hovorkyňa Silvia Šimková v súvislosti s nehodou uviedla, že v pravom jazdnom pruhu bolo pre poruchu odstavené motorové vozidlo, po chvíli sa k nemu pristavilo ďalšie vozidlo, ktorého vodič chcel poskytnúť pomoc. Ako vodič vystúpil z auta, narazilo doňho iné auto. Muž utrpel zranenia, v dôsledku ktorých ho museli vrtuľníkom previezť do bratislavskej nemocnice.

V nedeľu večer spravodajský portál tvnoviny.sk priniesol informáciu, že 43-ročný muž nehodu neprežil. Utrpel vážne poranenia vnútorných orgánov a panvy.

Hovorkyňa Univerzitnej nemocnice Bratislava Eva Kliská uviedla, že napriek enormnej snahe zdravotníkom muž zraneniam podľahol krátko po prevoze do nemocnice. V súvislosti s tragickou dopravnou nehodou sme oslovili aj Národnú diaľničnú spoločnosť, ktorá spravuje tento úsek. Slováci sa totiž na internete začali búriť, že sa nehoda stala pre absenciu odstavného pruhu, ktorý, skutočne, na tomto úseku D1 nie je.

Hovorkyňa spoločnosti Eva Žgrgavčáková uviedla, že Národná diaľničná spoločnosť v súčasnosti pripravuje komplexnú rekonštrukciu a rozšírenie úseku D1 Bratislava – Trnava s doplnením odstavného pruhu rozdelenú na viacero etáp.

„Prvá z nich je úsek Bratislava – Triblavina, ktorý je aktuálne vo výstavbe. Plánuje sa dobudovať odstavný pruh, oplotenie, zvodidlá za účelom zvýšenia bezpečnosti dopravy,“ uviedla.

Dopravný analytik Jozef Drahovský však upozornil na to, že na Slovensku väčšina diaľničných úsekov odstavným pruhom disponuje. „Bez odstavných pruhov je na Slovensku len jeden dlhší úsek, a to D1 Bratislava – Trnava.“  Tiež poukázal na to, že odstavné pruhy možno použiť len pri poruche vozidla alebo pri obchádzaní prekážky. Z iných dôvodom je to zakázané, ide predovšetkým o predchádzanie.

Počet nehôd sa zvýšil

V roku 2022 na Slovensku došlo ku 12 065 dopravným nehodám. Vyplýva to z Vyhodnotenia dopravno-bezpečnostnej situácie za rok 2022, za ktorou stojí Ministerstvo vnútra. Počas týchto dopravných nehôd prišlo o život 244 osôb.

K najvyššiemu počtu nehôd, počas ktorých prišiel niekto o život, došlo v Košickom kraji (39), po ktorom nasleduje Nitriansky kraj (35), Bratislavský a Banskobystrický kraj (30), Prešovský, Žilinský a Trnavský kraj (28) a Trenčiansky kraj (26).

Až 56 % ľudí z celkového počtu obetí prišlo o život v motorových vozidlách – 37 osôb sedelo na sedadle spolujazdca, 100 auto šoférovalo. 26 % z počtu obetí boli chodci, 9 % cyklisti. Tieto dopravné nehody si vyžiadali tiež životy 21 vodičov motocyklov.

Najčastejším dôvodom tragickej nehody bolo porušenie povinností vodiča (74 usmrtení), nesprávny spôsob jazdy (53 usmrtení), nedovolená rýchlosť jazdy (47 usmrtení), no výnimkou nebolo ani nesprávne predchádzanie, nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami a ďalšie.

Na slovenských diaľniciach došlo v roku 2022 celkovo ku 807 dopravných nehodám, ktoré si vyžiadali 14 ľudských život. 96 usmrtení spôsobili nehody na cestách I. triedy a 46 usmrtení nehody na cestách II. triedy. Na cestách III. triedy prišlo v roku 2022 o život 35 osôb. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: tvnoviny.sk, Ministerstvo vnútra

Najnovšie videá

Trendové videá