Na Slovensko mieri nový „megalacný“ konkurent pre Pepco a Action. Prvé rokovania s obchodnými centrami

  • Na slovenský trh má budúci rok doraziť známy diskont
  • S obchodnými centrami rokuje o umiestnení svojich prevádzok
Predajňa Woolworth.
Ilustračné foto Wikimedia Commons/Woolworth GmbH
  • Na slovenský trh má budúci rok doraziť známy diskont
  • S obchodnými centrami rokuje o umiestnení svojich prevádzok

Na Slovensku sa maloobchod stále rozširuje o nové reťazce. Najnovším prírastkom je sieť drogérií Müller.

Portál HNonline.sk informuje, že na budúci rok sa chystá prísť ešte minimálne jeden nový hráč. Tento hráč aktuálne rokuje s obchodnými centrami o umiestnení svojich prevádzok, pričom prvé zmluvy by sa mali uzatvoriť už v najbližších mesiacoch.

Reč je o nemeckom diskonte Woolworth, ktorý zvažuje expanziu na Slovensko. Portál HNonline.sk o tom informoval už minulý rok. Tento obchod, zameraný na oblečenie a doplnky do domácnosti, má v pláne expandovať do stredoeurópskeho regiónu.

Prvé zmluvy

„Woolworth si totiž dal za cieľ v budúcnosti prevádzkovať v Európe až päťtisíc obchodov. Okrem Poľska sa preto plánuje expanzia aj v ďalších európskych krajinách. Slovensko vnímame ako potenciálny a atraktívny trh,“ uviedol vlani Roland Rissel z komunikačného oddelenia siete.

Po viac než roku sa príchod nového konkurenta pre Action, Pepco a KiK zdá byť čoraz reálnejší. Portál HNonline.sk zistil, že reťazec čoskoro uzavrie prvé zmluvy s nákupnými centrami. 

Nová sieť drogérií

Ako sme ťa už upozornili, na Slovensko prichádza nová sieť drogérií, ktorá sa stane konkurenciou pre súčasné dominantné reťazce. V Nemecku je na treťom mieste podľa počtu predajní, za dm drogerie markt a drogériou Rossmann. Ide o značku Müller.

Magazín Forbes upozornil, že Slováci môžu byť s touto drogériou oboznámení z miest ako Kittsee či Viedeň alebo z Maďarska, kde sa nachádza napríklad v Mosonmagyaróváre, Miškolci a Ostrihome.

Forbes upozorňuje, že spoločnosť Müller GmbH & Co. KG, ktorá prevádzkuje reťazec, sa zaregistrovala v Obchodnom registri SR koncom júla. V našom zozname figuruje ako s. r. o. pod názvom Mueller Drogérie Slovensko.

Konateľom pobočky je Erwin Franz Müller, nemecký miliardár, ktorý založil spoločnosť vrátane siete drogérií.

Ďalším menom v zozname je Tibor Brezovský so slovenským pôvodom. Na LinkedIn uvádza, že je generálnym riaditeľom MHA Müller HandelsgmbH pre Rakúsko a Maďarsko. Okrem neho môžu za spoločnosť konať aj viacerí nemeckí či rakúski manažéri. Forbes dodáva, že Brezovský predtým pracoval ako vysokopostavený manažér v Lidli.

Doména mueller.sk vznikla ešte v roku 2005, spoločnosť ju obnovila v polovici júla tohto roka a na portáli Profesia uverejnila nové inzeráty. V súčasnosti ešte zháňa manažéra na expanziu na Slovensku a v Českej republike.

Viac ako 900 pobočiek

Ako sa píše na webovej stránke reťazca, firma Müller vznikla v roku 1953. Vtedy sa nepredpokladalo, že sa spoločnosť stane takou úspešnou a výrazne prerazí na nemeckom maloobchodnom trhu. Teraz už má viac než 900 pobočiek, kde predáva svoj tovar.

Sľubuje každoročné novinky a rozvoj spoločnosti a odhaľuje aj tajomstvo svojho úspechu:

  • široká škála produktov,
  • nízke ceny,
  • špičková kvalita,
  • priateľský servis,
  • kompetentné poradenstvo.

V predajniach nájdeš široký sortiment tovaru vrátane drogérie, kozmetiky, hračiek, multimédií a rôznych domácich potrieb. Hlavnú časť predajne tvorí oddelenie drogérie, ktoré je centrom ponuky.

Podľa Forbesu vedie firmu Erwin Franz Müller, ktorý je jej zakladateľom a stále ju riadi aj vo veku 91 rokov. Aktívne sa podieľa na jej strategickom smere a rozvoji. Müller sa umiestňuje na 1104. mieste v rebríčku najbohatších ľudí sveta s čistým imaním odhadovaným na 3 miliardy amerických dolárov. Jeho spoločnosť má v súčasnosti predajne v siedmich európskych krajinách a jej ročný príjem dosahuje približne 4 miliardy eur.

Zdroje: HNonline.sk, HNonline.sk 1, Archív SIU, Forbes, LinkedIn

Najnovšie videá

Trendové videá