Na slovenský trh vstupuje unikátny startup, chce zjednodušiť komunikáciu medzi predávajúcim a kupujúcim
- Startup projekt zoen.shop vstupuje na český a slovenský trh
- Virtuálna platobná platforma zjednoduší predajnú komunikáciu medzi predávajúcim a kupujúcim
- Startup projekt zoen.shop vstupuje na český a slovenský trh
- Virtuálna platobná platforma zjednoduší predajnú komunikáciu medzi predávajúcim a kupujúcim
Počas pandémie koronavírusu to majú podnikatelia na Slovensku zložitejšie. Trh sa rýchlo mení v závislosti od platných opatrení a mnohým to narušilo plány pre tento rok. Pomôcť by však už onedlho obchodom mohol startupový projekt zoen.shop.
Zoen.shop predstavuje novú platformu, ktorá je určená na online nakupovanie.
Platforma je jedinečná hlavne vďaka tomu, že online prepája predávajúcich a kupujúcich. „Nápad na zoen.shop vznikol v momente, keď sme sa s kolegami prostredníctvom videohovoru radili, čo svojim blízkym kúpiť na Vianoce,“ vysvetľuje Berenika Belko, COO zoen.shop.
„Keďže bol v tom čase lockdown, chýbala nám možnosť navštíviť kamenné obchody osobne, porozprávať sa s predajcami a získať tak detailné informácie o produktoch. Napadlo nám presunúť túto možnosť do online priestoru. Na začiatku roka 2022 tak štartujeme all-in-one platformu pre videonákupy,“ dodáva.
Zoen.shop má pomáhať viesť osobný rozhovor predajcu so zákazníkom, pričom cieľom je zaplatiť za produkt priamo počas rozhovoru. Zaujímavosťou je, že služba je určená pre obchody rôzneho typu bez ohľadu na to, či vlastnia, alebo nevlastnia internetový obchod.
„Osobný kontakt je skvelý najmä pri produktoch, ktoré si vyžadujú konzultácie a odborné odporúčania. Takým sortimentom sú napríklad vína, bicykle alebo elektronické zariadenia. Zákazník nakupuje z pohodlia domova, ale dostáva rovnaký servis ako v kamennej predajni. Je to nakupovanie online, ale oveľa lepšie. Zákazník si produkt pozrie v HD kvalite prostredníctvom videa, počas ktorého môže klásť otázky. Pri kúpe mnohých produktov je osobný kontakt naozaj nenahraditeľný,“ vraví Berenika Belko.
Predajcovia tak môžu prostredníctvom videohovoru svoje produkty zákazníkom prezentovať, vysvetliť a predať. Tovar je následne zákazníkovi doručený kuriérom.
„Predajca nemá žiadne počiatočné náklady, nemusí kupovať drahý softvér ani hardvér, postačí mu telefón alebo tablet s Androidom. Technická integrácia je taktiež veľmi jednoduchá,“ dodáva Belko.
Beta verzia zoen.shop bude spustená v prvom kvartáli roku 2022, a to v spolupráci s niekoľkými vybranými obchodmi, kedy bude platforma testovaná a zlepšovaná. Na začiatku druhého kvartálu roku 2022 bude zoen.shop ponúkaný obchodníkom plošne.
„Na začiatok sa budeme sústrediť na český a slovenský trh, v krátkom časovom horizonte však chceme činnosť rozšíriť aj do susedného Nemecka a Rakúska. Odhadujeme, že VideoCall Shop & Pay bude mať v roku 2023 až niekoľko tisíc obchodov,“ približuje plány spoločnosti Berenika Belko.
„Do projektu sa môžu zapojiť všetci obchodníci či kamenné predajne, nie je to nejako limitované, zo začiatku to bude určite menej obchodníkov, postupne budeme navyšovať. Chceme sa zamerať na stredných a menších predajcov. Konkrétne spoločnosti zatiaľ nemôžeme oznámiť, ale po 15. januári dáme určite vedieť,“ upresňuje Radek Jandák zo zoen.shopu pre Startitup a dodáva, že startup chcú rozbehnúť súbežne ako v Česku, tak aj na Slovensku.
Zdroj: TS