Na sociálnych sieťach mali tisícky sledovateľov: Dnes sa známa slovenská požičovňa áut topí v dlhoch
- Známa firma prenajímala luxusné autá, ako Ferrari či Porsche
- Po požičovni luxusných áut ale zostali len dlhy
- Známa firma prenajímala luxusné autá, ako Ferrari či Porsche
- Po požičovni luxusných áut ale zostali len dlhy
Slovenská spoločnosť, ktorá prenajímala luxusné športové autá, zbankrotovala. Súd rozhodol o konkurze na jej majetok, ale nenašiel žiadne hodnoty na vyplatenie veriteľov.
Influenceri v minulosti často tieto drahé autá propagovali, ale teraz má majiteľka len dlhy.
V októbri minulého roka Mestský súd Bratislava 3 rozhodol o konkurze majetku firmy BHG s. r. o. Po prihlásení pohľadávok veriteľmi a preskúmaní majetku firmou konkurzným správcom sa ukázalo, že firma nemá nič, čo by sa dalo predať a z toho vyplatiť nespokojných veriteľov. Preto súd konkurzné konanie zastavil.
Tisíce sledovateľov a málo recenzií
Firma BHG s. r. o. ponúkala luxusné autá na prenájom cez web Highrent. V ponuke mali vrcholné modely športových áut, medzi ktorými nemohli chýbať ani značky ako Ferrari alebo Porsche.
Influenceri na sociálnych sieťach propagovali autá z Highrent. Modelky sa s nimi fotili a autá sa objavovali aj v rôznych videoklipoch.
Spoločnosť BHG napríklad ponúkala Ferrari FF za 2 800 eur na štyri pracovné dni s nutnosťou zaplatiť zálohu 10 000 eur. V ich ponuke bolo aj mnoho iných luxusných športových áut.
Firma na sociálnej sieti získala viac ako 4-tisíc sledovateľov, ale má iba 5 recenzií, z ktorých jedna je výrazne negatívna. Jeden užívateľ tvrdí, že ho firma obrala peniaze.
Slavo Hodza, ktorý predáva vozidlá pre KH Automotive, na sociálnej sieti obvinil požičovňu áut BHG, že mu za auto nezaplatila a následne ho predala.
„Dávajte si veľký POZOR na túto spoločnosť! Do dnešného dňa po dvoch rokoch mi stále nevyplatili peniaze za vozidlo, ktoré ďalej predali,“ uviedol Hodza.
Bez straty bola firma iba jeden rok
Informácie z portálu FinStat ukazujú, že firma BHG s. r. o. bola založená v roku 2017 a okrem roku 2019 zaznamenala straty každý rok. V prvých rokoch jej tržby dosiahli desiatky tisíc eur, ale v roku 2020 sa jej podarilo dosiahnuť rekordné tržby 430-tisíc eur.
Firma však zanechala dlhy voči štátnym inštitúciám, ktoré sa tiež pohybujú v desiatkach tisíc eur. Má dlhy u Finančnej správy, Sociálnej poisťovne, zdravotných poisťovní a tiež u Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny.
Za firmou je M. Gašpárová, ktorá sa objavuje v Obchodnom registri aj ako osoba spojená s ďalšími spoločnosťami.
Predaj nových áut v EÚ vzrástol
Predaj nových áut v Európskej únii (EÚ) v januári 2024 ožil a po decembrovom poklese vzrástol. Prispelo k tomu najmä dvojciferné tempo rastu predaja v Nemecku a Taliansku. Aj predaj plne elektrických áut sa medziročne zvýšil, ale medzimesačne klesol. Ukázali to v utorok údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA). TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Podľa najnovších údajov počet zaregistrovaných osobných áut v EÚ sa v januári 2024 zvýšil medziročne o 12,1 % na 851.700 kusov, čím sa zotavil z poklesu o 3,3 % v decembri 2023.
Všetky hlavné trhy bloku nahlásili výrazný rast predaja, pričom Nemecko (19,1 %) a Taliansko (10,6 %) zaznamenali dvojciferné zisky a Francúzsko (9,2 %) a Španielsko (7,3 %) jednociferné zisky.
Registrácie nových batériových elektrických vozidiel (BEV) v EÚ v januári medziročne vzrástli o 28,9 % na 92 741 kusov. To však bolo o 42,3 % menej ako v decembri. Dôvodom bolo najmä medzimesačné zníženie predaja v Nemecku (-59 %) a Francúzsku (-46 %), hoci medziročne ich odbyt stúpol.
Celkovo elektromobily, či už plne elektrické modely, plug-in hybridy alebo plne hybridné vozidlá, predstavovali v januári 47,5 % všetkých nových registrácií osobných automobilov v EÚ, čo je viac ako 42,7 % pred rokom, ale pokles z 53,3 % v decembri.
V januári vzrástol odbyt dvoch najväčších európskych výrobcov automobilov Volkswagen (11,5 %) a Stellantis (15 %), ale predaj Renaultu klesol o 2,9 % podľa údajov ACEA.
Keďže vysoké náklady na kúpu elektromobilov sú hlavnou prekážkou ich masovejšieho prijatia, Stellantis a Renault sa snažia vyvinúť cenovo dostupnejšie modely.
Americký výrobca elektromobilov Tesla zaznamenal v januári medziročný nárast predaja v EÚ o 66,9 %.
Počet nových vozidiel registrovaných v januári v EÚ, Británii a Európskom združení voľného obchodu (EZVO) vzrástol o 11,5 % na 1 milión kusov, dodalo združenie ACEA.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: FinStat, FinStat 1, FB/Highrent, FinStat 3, TASR