Na tradičné zákusky zabudni. Kultová Kolachella robí torty ako z iného sveta

  • Renáta Hečková na začiatku svojej kariéry písala blog, dnes má vychýrenú cukrársku výrobňu
  • Rebrand samotnej značky vznikol pri pive s kamošmi, čokoládu do svojich produktov dováža až z Belgicka
Renáta Hečková
archív Renáta Hečková
  • Renáta Hečková na začiatku svojej kariéry písala blog, dnes má vychýrenú cukrársku výrobňu
  • Rebrand samotnej značky vznikol pri pive s kamošmi, čokoládu do svojich produktov dováža až z Belgicka

Kedysi o svojich receptoch písala na blog My Cuisine, dnes má vlastnú cukrársku výrobu. Renáta Hečková stojí za značkou Kolachella, ktorá na trh prináša tie najlepšie dezerty.

Spočiatku som o receptoch blogovala, tak odo mňa začala odoberať kaviareň v centre Bratislavy. Vtedy som pochopila, že ma to napĺňa a chcem to robiť aj naďalej. V byte som už nemala dostatok miesta, tak inak, ako vlastnou výrobňou to skončiť nemohlo,“ ozrejmuje svoje začiatky mladá cukrárka, ktorá blogovať začala už v roku 2012.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Ren Heckova (@ren_heckova)

Rebrand značky vznikol na pive

Písaním blogu My Cuisine si Renáta vybudovala celkom slušnú komunitu čitateľov a taktiež aj klientov. Nebol to príklad rebrand-u ako:“ odpoveď na neúspech”, skôr osvieženie a konečne príznačný názov. Neuvažovala som nad tým, ako to bude znieť alebo čo pod tým bude klient rozumieť a podobné detaily, ktoré každý uvažujúci človek zváži pri tvorbe identity firmy či podniku,“ hovorí podnikateľka, ktorej názov pri rebrande značky pomohli vymyslieť kamaráti, a to pri pive.

Počas celého vývoja značky až do momentu, kde je dnes, buď študovala, a to politickú vedu či sociológiu alebo pracovala. Piekla však aj na vysokej škole a dokonca i na Erasme v Taliansku. Od pečenia ju neodradila ani práca na plný úväzok. Dopoludnie trávila v kancelárii a večere zas v kuchyni.

Ak mám byť úprimná, nie som typ človeka, čo dokáže robiť pre niekoho a mať režim, ktorý si neurčujem ja sama. Dnes obe šichty trávim u seba na prevádzke. Často sa stáva, že výrobňu zatváram dávno po tom, čo už sú všetci doma,“ vyjadrila sa podnikateľka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KOLACHELLA (@kolachella)

Napriek skvelo rozbehnutému biznisu sa Renáta dennodenne vzdeláva. Sleduje aktuality a trendy z cukrárskeho sveta. K pečeniu si púšťa rôzne kuchárske podcasty či rozhovory.

Samozrejme informácie čerpám z platených online či offline kurzov. A keďže moja práca patrí medzi viazané živnosti, bez cukrárskeho vzdelania, ktoré som si musela oficiálne dodatočne dorobiť, by mi nebolo umožnené otvoriť prevádzku a byť zodpovedným vedúcim,“ objasňuje.

Najťažšie si bolo stanoviť cenu

Pre mladú podnikateľku je Kolachella prvý biznis projekt. Ako sama priznáva, tak ju mnohé veci pri podnikaní stále dokážu prekvapiť. Preto svoj tím rozšírila o účtovníčku a šikovnú kolegyňu, ktorá sa jej stará o objednávky a kalendár.

Zároveň je mojim normovačom, vedie optimalizačný proces a všetko to, čo by ma zaťažovalo pri kreatívnej práci vo výrobni. Je to plnohodnotná pracovná pozícia, ktorá vyžaduje pevné nervy, keďže je to práca s ľuďmi. Bez nej by mi uchádzali zákazky a nestíhala by som reagovať na všetko,“ hovorí Renáta, ktorá ako dodáva tak nie je veľmi počítačový typ a radšej sa motká vo výrobni a vymýšľa nové veci.

Začať s podnikaním však nie je hneď od začiatku prechádzka ružovým sadom. O tom vie svoje aj Renáta, pre ktorú bolo najťažšie stanoviť si cenu. Je zložité si zo začiatku nastaviť cenu, lebo nemáte ani meno, ani odhad, ani skúsenosti, skúšate, ako to príjmu vaši prví zákazníci. Ako robiť tak, aby ste nerobili za dobré slovo, ale videli aj okrem potešenia iné výsledky na konci dňa,“ spomína na začiatky v podnikaní a dodáva, že pri tejto práci je podstatný time managment, no s tým vraj nikdy problém nemala.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KOLACHELLA (@kolachella)

Investovala tisíce, no finančný vklad ešte nie je na konci

Kolachella uzrela cukrársku scénu v roku 2017, no po finančnej stránke to nebola lacná záležitosť. Investície do výrobne, vrátane nákupu zariadenia, prípravy výkladu, návrhu loga, vizitiek a podobne sa začali na sume od 15 000 eur. Na tom však finančný vklad neskončil a investičný proces pokračuje.

Renátine torty sú špecifické tým, že na prvý pohľad si klient všimne, že sú vyššie a užšie ako torty, na ktoré sme boli kedysi zvyknutí. Tradícia nižších ,ale opticky väčších toriet nie sú moja šálka kávy. Detaily na vyššej torte vyniknú lepšie a je taká spratnejšia, pričom váha sa zachová ako pri tých nižších,“ dopĺňa.

Tým, že Renáta sleduje prevažne zahraničné cukrárky, tak jej dizajn je na slovenskej a českej scéne veľmi rozpoznateľný. Často počujem od ľudí to, že moju tortu spoznali na niekoho oslave bez toho, aby im niekto povedal, že je odo mňa. To mi pripadá ako malý úspech a vždy ma to poteší,“ ozrejmuje.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KOLACHELLA (@kolachella)

Od 50 eur vyššie

Ceny jej cukrárskych výrobkov sa pohybujú od 50 eur. Finálna cena sa ale odvíja od náročnosti, prevedenia výrobku a použitých surovín.

Kolachella sa od iných líši hlavne technikou, svojským zdobením a tvarmi. Taktiež nerobím s neprirodzene vyzerajúcimi farbami, figúrkami a všetko, čo vidíte na torte, je jedlé, okrem kvetov, ktoré jesť nemusíte,“ hovorí Renáta.

Inšpirácie zas musí čerpať na dennej báze, keďže sa cukrárstvo neustále posúva a ako sama hovorí, tak jej tvorba je vždy pre ňu samotnú prekvapením. A čo klienti, nechávajú cukrárke voľnú ruku pri jej tvorbe?

Mám úžasných klientov, ktorí mi takmer vždy dajú voľnú ruku, pretože obdivujú takmer každý dizajn, čo ma neskutočne teší. Pokiaľ nemám konkrétnu požiadavku ako má torta vyzerať, neviem ani ja sama akú na konci odovzdám, myslím final look. Vnútro, samozrejme, je jasné dopredu, ale stalo sa, že som sa sekla už aj v tom,“ hovorí cukrárka, ktorej torty sú hotový vizuálny zázrak.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KOLACHELLA (@kolachella)

Lokálne produkty, no čokoláda až z Belgicka

Podľa cukrárky sú alfou a omegou dobrého jedla či dezertov suroviny. Preto si aj ona sama na nich dáva poriadne záležať, dodáva, že niekedy možno aj viac, ako býva zvykom.

Ja sama ako konzument také vyhľadávam a preto to neabsetnuje ani v mojej výrobni. Keď sa ma niekto pýta, či sú moje torty zdravé, odpovedám, že v podstate, keďže sú tam iba najkvalitnešie suroviny, tak na trhu sú asi tým “zdravším” variantom. Avšak netvrdím, že sú na dennodenné jedenie. Ale keď si človek chce vychutnať kus dobrej torty, tak viem zaručiť, že ingrediencie sú prvotriedne,“ objasňuje.

Čokoládu fair trade má až z Belgicka a zvyšok predstavuje lokálne produkty. Snažím sa suroviny brať sezónne a čo najviac lokálne,“ dodáva Renáta.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KOLACHELLA (@kolachella)

Word-mouth je skvelá forma marketingu

Podstatou pri podnikaní je efektívny marketingový plán a samozrejme, samotná prezentácia. Kolachella kedysi ako komunikačný kanál používala Facebook a ich FB page. Dnes však už nemá ani osobný Facebook a ani Facebook page.

Vypustila som túto platformu pred viac ako rokom a nemôžem tvrdiť, žeby som si všimla nejaký pokles. Naopak, prešla som viac do IG a e-mail komunikácie, je to oveľa prehľadnejšie pre mňa. Zriedkakedy si platím reklamu na IG, ale stalo sa i také. Väčšinou to robím pri novinkách, alebo keď sa mi nejaké moje dielo obzvlášť zapáči a chcem ho ukázať svetu,“ tvrdí podnikateľka.

Na komunikáciu s klientmi výhradne využíva e-mail, aby sa jej objednávky nezapotrošili. Klienti sa ku mne najmä vracajú, alebo v inom prípade, jedli niekde môj produkt a chcú si ho objednať tiež a táto word-mouth je skvelá forma marketingu,“ ozrejmuje pre Startitup Renáta.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KOLACHELLA (@kolachella)

Neostávalo nič iné, len sa prispôsobiť situácii

Aktuálna situácia je pre mnohých podnikateľov nepriaznivá. Kamenné prevádzky sa zatvorili a eventy zrušili. Ako však pandémia ovplyvnila Kolachellu?

Dobá je taká aká je, prispôsobila som ponuku danej situácii, avšak musím sa priznať, že mojím šťastím bolo, že nemám stálych zamestnancov a nevlastním podnik, ale len výrobňu. Počas momentálnej situácie, kedy vymizli obrovské eventy, som chtiac či nechtiac zapojila do sortimentu i tieto menšie cukrovinky v podobe cheesecake boxov, mini pavlovky či loafov a stretlo sa to s obrovským úspechom, z čoho sa veľmi teším a tento rok som dokonca prvýkrát v živote ponúkla aj Vianočný box,“ opisuje majiteľka Kolachelly.

Take-away bol vždy jedinou formou, akou si klienti odnášali torty, v pandémii k nemu pridala aj rozvoz. Dokonca aj náš spoločný projekt s Dominkou Svetíkovou, ktorý nesie názov Brunch Bratislava sme premenili z eventov v podnikoch na brunch boxy s dovozom,“ dopĺňa.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Brunch by Doda & Kolachella (@brunch_bratislava)

Spôsobila pandémia Kolachelle škrt cez rozpočet? „Na začiatku pandémie sme zaznamenali určitý pokles objednávok, avšak po rýchlom zhodnotení situácie sme vymysleli nový formát a rovnováha bola získaná späť. Hovoriť o veľkom finančnom poklese nemôžeme, nakoľko sa snažíme prispôsobovať situácii a ponúkať zákazníkom nové receptúry a veľkosti výrobkov,“ tvrdí majiteľka.

Renáta do budúcna plánuje obohatiť svoje produkty o nové dizajny a taktiež rozšíriť ponuku. Uvidíme, kam ma to celé posunie a hlavne rozvíjať svoje zručnosti. Som prihlásená na veľa online kurzov, chcem spustiť svoje vlastné, aby ľudia nielen z okolia Bratislavy, ale aj z pohodlia svojho domova mohli skúšať nové veci, keď už toľko z nich trávi toľko času doma. To je asi momentálne vec, ktorú musím dotiahnuť do konca, keďže tím profesionálov na to už mám. A táto doba je na toto viac než vhodná,“ vyjadrila sa na záver rozhovoru ambiciózna podnikateľka. 

Najnovšie videá

Trendové videá