Na vlastnenie prevádzky McDonald’s na Slovensku nemusíš mať prax. Stačí ti pár stoviek tisíc eur
- McDonald's bude na Slovensku po dlhšom čase otvárať nové reštaurácie
- Pomerne výnimočnú situáciu môžu využiť aj tí podnikatelia, ktorí by sa radi stali franšízantmi tejto značky
- Prax v odbore nie je podľa spoločnosti nutnosťou, no na účte by si mal mať najmenej 400-tisíc eur
- McDonald's bude na Slovensku po dlhšom čase otvárať nové reštaurácie
- Pomerne výnimočnú situáciu môžu využiť aj tí podnikatelia, ktorí by sa radi stali franšízantmi tejto značky
- Prax v odbore nie je podľa spoločnosti nutnosťou, no na účte by si mal mať najmenej 400-tisíc eur
Na Slovensku má McDonald’s aktuálne 30 reštaurácií, z toho 10 je v rukách franšízantov. V priebehu nasledujúcich rokov má spoločnosť v pláne postupne predávať existujúce reštaurácie novým franšízantom, informovala o tom v tlačovej správe.
„V pláne je aj otváranie reštaurácií v nových lokalitách v závislosti od nastavenej stratégie rozvoja trhu. Stratégia nových lokácií zohľadňuje okrem iného dôležitý aspekt, že snahou McDonald´s je, aby každá reštaurácia bola profitabilná,“ vyjaril sa riaditeľ franšízovej siete McDonald’s pre Slovensko a Českú republiku Radim Foltýn. Základom pre novú McDonald’s franšízu je vstupný kapitál.
„Kto má záujem o prevádzkovanie našej franšízy, musí byť kapitálovo silným jedincom. Záujemca by mal disponovať finančnými prostriedkami alebo aktívami v objeme minimálne 400 000 eur. Čím v lepšej finančnej kondícii je, tým väčšie možnosti má pre rýchlejší rozvoj,“ hovorí R. Foltýn.
Financie však podľa spoločnosti nemusia nových záujemcov odrádzať. Nový franšízant má napríklad možnosť vykryť väčšiu časť počiatočnej investície aj úverovou formou. Ide o 60-percentnú časť, čo nie je v tomto segmente bežné. Návratnosť investície do franšízy sa pohybuje na úrovni 15 až 20 percent a v praxi ide zhruba o obdobie 5 až 7 rokov.
Franšíza McDonald’s je dlhodobou investíciou. Zmluva sa uzatvára na 20 rokov, pričom je možné previesť ju na potomkov druhej generácie.
„V Čechách franšízanta druhej generácie už máme. V ostravskej franšíze odkúpil syn licenciu od otca pred 5 rokmi a pokračuje v úspešnom biznise ďalej v troch prevádzkach,“ dopĺňa.
O franšízu sa môže uchádzať prakticky ktokoľvek. Radim Foltýn vysvetľuje, že skúsenosti v gastro segmente nie sú nutné.
„Skôr ide o to, aby záujemca o franšízu bol vyzretý po osobnostnej či charakterovej stránke. Mal by mať podnikateľského ducha, mal by byť orientovaný na zákazníkov, mal by byť zdatný v komunikácii aj vo finančných záležitostiach, mal by mať záujem o každodennú prevádzku reštaurácie a mal by dobre viesť svojich zamestnancov,” hovorí.
Podmienkou pre získanie licencie je, aby záujemca absolvoval tzv. prevádzkový tréning. Ten trvá zhruba 9 až 12 mesiacov, v rámci ktorého získa všetky potrebné informácie a zručnosti na prevádzku vlastnej reštaurácie. Záujemca za tréning neplatí. Dostáva však regulárne mzdu ako bežný zamestnanec reštaurácie.
Až po absolvovaní tréningu ponúkne McDonald’s potenciálnemu franšízantovi konkrétnu reštauráciu a podmienky jej odkúpenia. Celý proces až po ukončenie výberového konania tak trvá 12 – 14 mesiacov.
Podľa Foltýna je investícia do franšízy McDonald’s cestou „na istotu“. „Každý franšízant má v našej značke obrovské zázemie. Pre podnikateľské otázky má k dispozícii nášho konzultanta, ktorý mu je každý deň nápomocný pri riešení problémov prevádzky. Franšízant nemusí riešiť žiadny marketing či propagáciu značky. To všetko preňho zabezpečuje materská firma,“ uvádza.
V priebehu trvania licenčnej zmluvy platí franšízant materskému McDonald’s mesačné poplatky, ktoré predstavujú objem zhruba 10 až 20 percent z celkových tržieb reštaurácie (podľa atraktivity lokality a trhového potenciálu reštaurácie), ďalej to je 5-percentný poplatok za používanie značky a 5-6 percent z tržieb za marketingové služby.
zdroj: Mcdonalds.sk
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy