Na začiatku je dôležité vybrať si správnych kolegov, hovorí spoluzakladateľ úspešného startupu Vestberry
- Marek Zámečník je spoluzakladateľ startupu Vestberry
- Ide o jeden z najrýchlejšie rastúcich startupov
- V ankete nám prezradil, čomu vďačí za taký úspech
- Marek Zámečník je spoluzakladateľ startupu Vestberry
- Ide o jeden z najrýchlejšie rastúcich startupov
- V ankete nám prezradil, čomu vďačí za taký úspech
Pred časom nás v jednej z epizód Let’s Talk Business navštívil Marek Zámečník, ktorý je CEO a spoluzakladateľ startupu Vestberry. Ide o cloudovú platformu, vďaka ktorej môžu investične fondy automatizovať dátové a analytické procesy.
Vestberry dnes patrí medzi najrýchlejšie rastúce slovenské startupy v oblasti finančnej technológie. My sme s Marekom spravili anketu, v ktorej nám vysvetlil, čomu vďačia za taký úspech, ale prezradil nám aj to, čo si myslí o startupovej kultúre na Slovensku.
Rozdiel medzi Malajziou a Slovenskom
Ešte predtým, ako sa Marek rozhodol vkročiť do sveta biznisu na Slovensku, strávil istý čas v Malajzii, kde pracoval pre startup. Ako potvrdil, rozdiely na európskom a ázijskom trhu sú badateľné.
„Hlavný rozdiel je asi vo veľkosti trhu. Skôr sme sa tam sústredili na aplikácie, ktoré sme predávali zákazníkom. Napríklad, rozbiehali sme podobnú aplikáciu, ako je Uber,“ poznamenal s tým, že v Európe sme skôr zameraní na biznis.
Čo sa týka rozdielov medzi Malajziou a Slovenskom, pre Mareka to je hlavne kultúra. Ako skonštatoval, Malajzia je krajina, kde je diverzná komunita. V dôsledku toho tak každý do tímu a uvažovania nad biznisom priniesol vlastný pohľad.
„V strednej Európe máme podobnú mentalitu, takže viac-menej stojíme na jednej strane,“ skonštatoval spoluzakladateľ Vestberry.
Prišli v tom dobrom čase
Ako sme už spomenuli, Vestberry je jeden z najrýchlejšie rastúcich slovenských startupov v oblasti finančnej technológie. Pred časom sme ťa informovali o tom, že zákazníci dnes prostredníctvom tejto platformy spravujú investície vo výške viac ako 6 miliárd eur.
O tom, že ide o naozaj rýchlo rastúci startup, svedčí aj investícia, ktorú pred časom získal. Investovali doň aj zakladatelia Pixel Federation a Slido.
Zaujímalo nás, čomu Marek vďačí za takýto úspech. „Myslím si, že jeden z dôvodov je, že sme na trhu, kde prechádzame nejakou prvou digitalizáciou a my sme s tým prišli v tom dobrom čase,“ vysvetlil.
Ako dodal, práve načasovanie je podľa neho kľúčové v tom, prečo sa Vestberry darí tak rýchlo rásť. Ďalšou dobrou správou je, že v roku 2022 sa chystajú z Európy rozšíriť aj do Juhovýchodnej Ázie.
Ľudí zaujíma biznis
Startupová kultúra sa na Slovensku pomaly, ale isto rozvíja. Nie je tajomstvom, že čoraz viac ľudí sa začína pohybovať v prostredí biznisu. Potvrdil nám to aj spoluzakladateľ Vestberry.
„Veľa ľudí má chuť začať robiť na niečom vlastnom. Mladá generácia ľudí už neuvažuje o tom, že kde sa po škole zamestná. Skôr sa snažia rozmýšľať, že na akom probléme a biznise pracovať. To je základ toho, aby tu vznikalo dobré a vyspelé startupové prostredie,“ skonštatoval Marek.
Vo svete startupov a biznisu zohrávajú dôležitú úlohy aj investície a samotní investori, ktorí nie raz stoja pred náročným rozhodnutím o tom, do ktorého startupu investujú.
„Možno to znie ako klišé, ale je to naozaj o tých ľuďoch. Jediné aktívum, ktoré na začiatku startup má, sú práve ľudia a mozgy, ktoré majú,“ odpovedal Marek na otázku, čo si investor všíma na startupe, do ktorého chce investovať.
Na začiatku sú dôležití kolegovia
Ako spoluzakladateľ Vestberry ďalej hovorí, je to najmä o tom, či sa ľudia, ktorí spolu zakladajú startup, vedia dopĺňať a či sa poznajú. Taktiež je podľa neho dôležité to, či vedia vytrvať a prežiť aj zle obdobia. „Kým firma nemá stotisícové obraty, je to hlavne o tých ľuďoch,“ konštatuje.
Spoluzakladateľa Vestberry sme sa spýtali aj na to, v čom by mali byť ľudia ostražití pri zakladaní startupu. „Aby si vybrali správnych kolegov na začiatku. Keď založia firmu, je to ako taká mini svadba,“ vysvetlil.
Taktiež je podľa neho dôležité, aby si každý začínajúci startupista uvedomil, že to niekedy bude aj ťažké. Podstatné však je, aby nestratil víziu a stále si za ňou išiel.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Startitup