Nájdi svoj Niche
- Veľa investorov dáva začínajúcim startupistom túto radu: „Tvoj nápad je príliš malý. Musíš rozmýšľať vo veľkom a sústrediť sa na väčší trh, ináč nie si hoden mojich peňazí a času. My chceme investovať iba do startupov, ktoré menia svet a robia niečo naozaj, NAOZAJ VEĽKÉ“.
- Veľa investorov dáva začínajúcim startupistom túto radu: „Tvoj nápad je príliš malý. Musíš rozmýšľať vo veľkom a sústrediť sa na väčší trh, ináč nie si hoden mojich peňazí a času. My chceme investovať iba do startupov, ktoré menia svet a robia niečo naozaj, NAOZAJ VEĽKÉ“.
Je to najhoršia rada akú môže začínajúci startupista dostať. Yahoo a Google začali ako malé prepojenia pre webstránky, o ktoré sa zaujímalo menej ako 1 % ľudí na celom svete. Facebook mal na začiatku iba fotky študentiek univerzity, s ktorými chcel Mark Zuckenberg randiť. Twitter bol jednoduchá aplikácia s upozorneniami, ktorá publikovala 140 znakov dlhý status veľmi malej skupine ľudí. Väčšina z nich ani nevedela, o čo vlastne ide.
Uber mal ako svojich prvých zákazníkov skupinu geekov v San Franciscu, ktorých prepájala mizerná mobilná aplikácia s vodičmi taxíkov, ktorí neboli ešte totálni alkoholici.
Väčšina venture kapitalistov (hlavne tí s minimálnymi skúsenosťami s marketingom, či príliš veľkým bohatstvom/a zopár dobrými investíciami) pre toto nemajú pochopenie. Pozor, toto však neplatí pre tých, ktorí manažujú väčšie fondy a očakávajú veľké návraty pre uspokojenie svojich investorov.
Tajomstvo spočíva v nájdení svojho niche – tej začiatočnej kombinácie (úzky okruh zákazníkov + odlišný špecifický produkt), ktorá vám umožní poraziť vašu oveľa vyspelejšiu a väčšiu konkurenciu. A keďže ste startup, dokážete urýchliť zmeny a vývoj oveľa rýchlejšie ako korporát.
Väčšina startupov vytvorí zo začiatku produkt pre malú skupinu potenciálnych užívateľov alebo zákazníkov, ktorý je tak hrozný, že LEDVA vyrieši problém.
V skutočnosti väčšina startupov môže byť na začiatku podpriemerná no stále veľmi úspešná. O to presne ide. Stojí to za prd, no stále to funguje alebo to je užitočné a to je skvelým znakom, že to má veľký potenciál.
Väčšina ľudí si myslí, že ich produkt musí byť ÚŽASNÝ pre VŠETKÝCH aby uspel. V realite stačí ak je ledva funkčný a lepší ako alternatívy pre malú skupinu ľudí, dosť dlho na to aby prežil ďalší východ slnka. Následne sa postupne a opakovane zlepšuje.
zdroj: 500hats.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy