Najlepšie autá nie sú vždy tie najdrahšie. Toto sú najspoľahlivejšie autá podľa Nemcov (REBRÍČEK)
- Rebríček spoľahlivosti poukázal na to, že drahšie nie je vždy lepšie
- Zisti, ktoré autá sú najspoľahlivejšie

- Rebríček spoľahlivosti poukázal na to, že drahšie nie je vždy lepšie
- Zisti, ktoré autá sú najspoľahlivejšie
TÜV aj tento rok zhrnul výsledky pravidelných kontrol áut v Nemecku. Keďže počet záznamov pozostáva až z 10,2 milión technických testov vykonaných v období od júla 2022 do júna 2023, údaje sa zdajú byť viac než spoľahlivé.
Podľa údajov nemeckých staníc technickej kontroly, z ktorých TÜV Report 2024 vychádza, až pätina vozidiel nedostala od pracovníka tamojších STK schválenie. Z rebríčka vychádza dobre koncern Volkswagen, ktorý dominuje vo väčšine vekových kategórií.
Ako uvádza portál Autoviny.sk, Volkswagen dominuje v 18 najlepších umiestneniach v rebríčku v rôznych vekových kategóriách, kde 13 z týchto pozícií obsadili automobily, ktoré vyrába tento koncern. Okrem Volswagenu má silnú pozíciu aj Audi.
V skupine starších modelov sa vytvoril priestor pre autá od rôznych výrobcov. Medzi nimi je možné nájsť Suzuki s legendárnou SX4, Mercedes s modelom B-Class a Toyotu s jej modelom RAV4.
Tesla získala titul
TÜV rozčlenil svoju správu do šiestich vekových kategórií, pričom prvá kategória obsahovala autá staré 2 až 3 roky. Zaujímavé je, že dokonca aj takto nové vozidlá nemôžu v Nemecku niekedy prejsť technickou kontrolou.
Navyše, Dacia už druhý raz po sebe nezískala titul modelu s najmenej poruchami. Tentokrát jej ho prebrala Tesla Model 3.
V správe TÜV z roku 2024 sa medzi autami s najmenej poruchami v kategórii vozidiel vo veku 2 až 3 roky umiestnili VW Golf Sportsvan s 2,0 percentami negatívnych výsledkov, Audi Q2 s 2,1 percentami a Audi TT s 2,5 percentami.
Stojí za zmienku, že v tomto zozname sa elektrický e-Golf vyprofiloval ako kompaktný automobil s najmenej poruchami. S iba 2,6 % negatívnych hodnotení mal dokonca lepšie výsledky ako Tesla.
Aké sú najlepšie a najhoršie autá?
V kategórii 3- a 5-ročných áut TÜV znova ohlásil úspech Volkswagen koncernu. Vo vedení boli modely Volkswagen Golf Sportvan a T-Roc, s iba 4,2 % negatívnych recenzií. Na druhom mieste sa umiestnil T-Cross so 4,6 % a na treťom mieste boli Audi A6 a A7 s 4,7 %.
Čo sa týka modelov s najhoršími výsledkami, zoznam uzatvára trojica BMW a jeden Volkswagen. Na 113. mieste sa nachádzajú BMW radu Active a Gran Tourer s 17,6 %, nasledované modelom Sharan na 114. mieste s 17,7 % a BMW X5 na 115. mieste s 17,9 %.
Najlepšie 6- a 7-ročné autá (v zátvorke uvedené percento poruchových vozidiel):
- Mazda CX-3 (6,5 %),
- Audi TT (7,2 %),
- VW Golf Sportsvan (7,3 %).
Najhoršie 6- a 7-ročné autá:
- Dacia Duster (24,6 %),
- BMW radu 5 a 6 (24,8 %),
- Dacia Dokker (25,9 %).
Najlepšie 8- a 9-ročné autá:
- Mercedes triedy B (10,5 %),
- Suzuki SX4 (10,8 %),
- VW Golf Sportsvan (10,9 %).
Najhoršie 8- a 9-ročné autá:
- Dacia Logan (29,1 %),
- Fiat Punto (29,7 %),
- Dacia Dokker (32,2 %).
Najlepšie 10- a 11-ročné autá:
- Audi TT (12,3 %),
- Mercedes triedy B (14,6 %),
- VW Touareg (15,6 %).
Najhoršie 10- a 11-ročné autá:
- Renault Clio (34,6 %),
- Dacia Logan (35,5 %),
- Renault Twingo (36,2 %).
Najlepšie 12- a 13-ročné autá:
- Audi TT (15 %),
- VW Golf Plus (20,7 %),
- Toyota RAV4 (21,3 %).
Najhoršie 12- a 13-ročné autá:
- Nissan Qashqai (38,8 %),
- Renault Twingo (39,9 %),
- Dacia Logan (40,9 %).
Motoristom hrozia nečakané výdavky
Slovenských vodičov sme nedávno informovali o možných výdavkoch, ktoré im hrozia. Vládni politici totiž pre záchranu verejných financií hľadajú dostupné riešenia. Medzi vybranými návrhmi padla aj daň z motorových vozidiel pre všetkých alebo zvýšenie cestovného vo vlakoch, informuje Topspeed.
V zozname pre budúcu vládu sa nachádza napríklad návrh pozrieť sa na emisie CO2 a zdaniť prísnejšie autá, ktoré sú menej ekologické a majú vyššiu hmotnosť. Tento návrh by platil pre tzv. registračný poplatok aj daň z motorových vozidiel.
Zatiaľ čo spomínanú daň z motorových vozidiel platia v súčasnosti iba podnikatelia, v zmysle vládneho návrhu by sa po novom rozšírila táto povinnosť aj na fyzické osoby.
To znamená, že by viacerým slovenským domácnostiam s aspoň jedným autom tak pribudol nový výdavok.
Čítajte viac z kategórie: Auto
Zdroje: Autoviny.sk, Archív SIU, Topspeed