Najúspešnejší Slováci pod jednou strechou: Táto platforma je „otvárač dverí“ k tvojmu triumfu (PRIESKUM)

  • Svoju budúcnosť môžeš naštartovať vďaka jedinej platforme
  • Vieš cez ňu komunikovať s tými najúspešnejšími
  • Platforma sa rapídne rozrastá
slovensko, business
Ilustračný obrázok Canva
  • Svoju budúcnosť môžeš naštartovať vďaka jedinej platforme
  • Vieš cez ňu komunikovať s tými najúspešnejšími
  • Platforma sa rapídne rozrastá

Sociálna sieť LinkedIn sa za posledné dva roky zmenila na platformu, kde si vie človek vybudovať podnikanie vďaka podpore predaja svojich produktov a služieb. Slováci a Slovenky na LinkedIn chodia častejšie ako pred dvoma rokmi a aj tam trávia viac času.

Ak chceš zmeniť svoje pôsobenie, obklopovať sa komunitou úspešných ľudí či nakopnúť sa v úspešnej kariére, nastal čas sa zaregistrovať. Profil užívateľa LinkedInu sa totiž výrazne odlišuje od bežného obyvateľa Slovenska. Na platforme môžeš komunikovať s tými najlepšími z najlepších. Potvrdzujú to najnovšie výsledky prieskumu, o ktorom informuje LinkedIn prostredníctvom tlačovej správy.

Platforma pre úspešných

Prieskum LinkedIn je IN 2024, ktorý zrealizovali prieskumná agentúra Go4insightv v spolupráci s agentúrou DIVINO a LinkedIn odborníkom Mikim Plichtom na vzorke 1 847 respondentov. Bol realizovaný online formou počas necelých 9 týždňov, od 15. mája 2024 do 15. júla 2024. Do prieskumu sa celkovo zapojilo viac ako 2 000 respondentov, avšak po analýze a kontrole odpovedí sa počet respondentov ustálil na čísle 1 837. 

A výsledky sú skutočne potešujúce. Z prieskumu totiž vyplynulo, že LinkedIn je platformou úspešných ľudí. Na LinkedIn pôsobí podstatne viac ľudí na vyšších pracovných pozíciách, viac podnikateľov a aj viac ľudí zamestnaných v službách. 

„Druhá edícia prieskumu LinkedIn je IN priniesla veľmi zaujímavé dáta o správaní používateľov siete LinkedIn na Slovensku. Vďaka vysokému počtu zapojených respondentov a rozsahu dotazníka ide o najdetailnejší prieskum svojho druhu v našom regióne. Ponúka podrobný pohľad na správanie, potreby a preferencie LinkedIn komunity na Slovensku,“ opisuje Rastislav Kočan, Managing Partner Go4insight.

Na platforme si nájdu svoj priestor aj ženy. Medzi užívateľmi LinkedInu na Slovensku je totiž už viac žien ako mužov, čo je obvyklé na väčšine sociálnych sietí. Na LinkedIn sa tak deje až teraz, čím sa potvrdzuje, že svet úspechu nie je oklieštený len na mužské pokolenie. Väčšina užívateľov sú tridsiatnici a mladší štyridsiatnici, z regionálneho hľadiska dominujú užívatelia z Bratislavského kraja.

Prakticky všetci užívatelia LinkedInu využívajú paralelne aj iné sociálne siete, avšak LinkedIn hodnotia výrazne lepšie ako YouTube, Instagram, Twitter, Tik-Tok alebo Facebook.

„LinkedIn je vnímaný ako špecializovaná sociálna sieť, ktorá je využívaná predovšetkým na pracovné účely,“ dopĺňa Július Filo, Managing Partner Go4insight. LinkedIn nie je z hľadiska užívateľov „reprezentatívna“ sieť, dominujú ľudia v službách.

zdroj: Unsplash

Kontaktovať môžeš hocikoho

Na LikendIn sa nachádza podstatne viac ľudí na vyšších pracovných pozíciách, viac podnikateľov a freelancerov, viac ľudí zamestnaných v službách. Naopak, výrazne menej sú zastúpené robotnícke profesie aj rutinné kancelárske práce.

Prieskum teda ukázal, že aj keď si mnohí mysleli, že sieť je len pre personalistov a ľudí, čo hľadajú prácu, nie je tomu tak. Paradoxne, ľudia pracujúci v oblasti ľudských zdrojov sú až štvrtou najpočetnejšou skupinou.

Simona Mištíková, Managing Director agentúry DIVINO, poskytuje komplexné poradenstvo v oblasti stratégií a tvorby obsahu na LinkedIne. Potvrdila, že na prvých troch miestach, v rámci užívateľov, sa umiestnili profesionáli z marketingu, IT a sveta obchodu.

LinkedIn sa však za posledné dva roky stal aj predajným kanálom. Za kľúčový benefit, ktorý LinkedIn poskytuje svojim užívateľom, je stále považované nadväzovanie kontaktov, networking a možnosť jednoducho a nevtieravo kontaktovať iných užívateľov. A to dokonca aj ľudí, ktorí sú na tých najvyšších manažérskych pozíciách.

LinkedIn je otvárač dverí

Jednou z najvýraznejších zmien je nárast počtu užívateľov, ktorí ho využívajú na zviditeľnenie sa a šírenie svojich myšlienok. Rovnako tak pribudli užívatelia, ktorí platformu využívajú na budovanie osobnej značky. Zvýšil sa aj počet užívateľov, ktorí LinkedIn využívajú ako kanál na získavanie obchodných partnerov či ako predajný kanál na svoje služby alebo výrobky.

„Z LinkedInu sa stal otvárač dverí. Silná digitálna stopa, ktorá vám môže otvoriť dvere do mnohých firiem bez toho, aby ste sa museli predstavovať,“ preradil Miki Plichta, ambasádor a odborný garant prieskumu LinkedIn je IN. Plichta zároveň pomáha LinkedIn užívateľom, aby sa z nich stali myšlienkoví lídri.

Firmy nevyužívajú plný potenciál 

Je všeobecne známe, že algoritmus LinkedInu menej praje firemným stránkam. Preto, ak chceš svoju firmu posunúť vyššie, je potrebné komunikovať značku firmy prostredníctvom zamestnancov. Firmy či zamestnávatelia si túto skutočnosť často naplno neuvedomujú. Niektorí sa podľa toho neriadia.

„Len desatina respondentov prieskumu Linkedin je IN 2024 dostala od svojho zamestnávateľa inštrukcie, ako pôsobiť na tejto sociálnej sieti s cieľom podporiť firemnú značku. Komunikácia prostredníctvom zamestnancov je tak stále nenaplneným potenciálom u veľkej väčšiny firiem,“ uzatvára Ľubomíra Mardiaková, LinkedIn odborníčka agentúry DIVINO, ktorá bola zároveň odbornou garantkou prieskumu. 

Zdroj: TS/linkedinjein.sk

Najnovšie videá

Trendové videá