Najväčšie testovanie bezpečnosti áut v histórii Euro NCAP: Odhalili najlepšie a najhoršie autá (ZOZNAM)
- Najväčšie bezpečnostné testovanie áut v histórii Euro NCAP odhalilo nečakané výsledky
- Niektoré značky šokovali úspechom, iné sklamali na plnej čiare
- Najväčšie bezpečnostné testovanie áut v histórii Euro NCAP odhalilo nečakané výsledky
- Niektoré značky šokovali úspechom, iné sklamali na plnej čiare
Koniec roka prináša zaujímavé výsledky z bezpečnostných testov automobilov. Organizácia Euro NCAP zverejnila najrozsiahlejšie testovanie v histórii, ktoré zahŕňa pätnásť nových modelov.
Medzi testovanými vozidlami nájdeš tradičné európske značky ako Audi, Porsche či Volvo, ale aj ázijských výrobcov zastúpených značkami Hyundai, Lexus a Mazda. Novinkou je účasť čínskych automobiliek Deepal, Leapmotor a Maxus, ktoré sa snažia preraziť na európskom trhu.
Automobilky sa snažia stihnúť testy ešte pred koncom roka z jednoduchého dôvodu. Od nového roka prichádzajú prísnejšie pravidlá hodnotenia bezpečnosti.
V aktuálnom testovaní nájdeš rôzne typy vozidiel – od mestských elektromobilov ako Renault 5 E-Tech, cez luxusné SUV, ako Porsche Macan, až po elektrický pikap Maxus eTerron 9. Zaujímavosťou je účasť nového Mini Countryman, športovo ladenej Cupry Tavascan či rodinného Subaru Forester.
Tieto modely v testoch prekvapili
Organizácia Euro NCAP zaznamenala významný pokrok v bezpečnosti vozidiel naprieč všetkými kategóriami. Generálny tajomník Michiel van Ratingen to komentoval slovami: „Najnovšie hodnotenia ukazujú veľký pokrok vo všetkých triedach vozidiel, aj keď priemysel čelí problémom. Napriek týmto tlakom výrobcovia zostávajú vytrvalí vo svojom odhodlaní zlepšovať bezpečnosť na cestách, integrovať pokročilé technológie a sústrediť sa na ochranu všetkých účastníkov cestnej premávky.“
Čínske automobilky prekvapili svojimi výbornými výsledkami v testoch. Model Deepal S07 dosiahol pozoruhodných 95 % v oblasti ochrany dospelých cestujúcich. Tento výsledok dokazuje schopnosť čínskych výrobcov konkurovať etablovaným značkám.
Elektrický pikap Maxus eTerron 9 predstavuje ďalší úspech čínskej automobilovej produkcie. S hodnotením 91 % v ochrane dospelých cestujúcich stanovil nové štandardy v kategórii pikapov. Navyše vyniká aj v ochrane chodcov, čo nie je v tejto kategórii vozidiel bežné.
Niektoré modely v testoch zaostali
Renault 5 E-Tech a jeho športová verzia Alpine A290 nezískali najvyššie hodnotenie. Oba modely dostali len štyri hviezdičky. Hlavným dôvodom bola nedostatočná ochrana hrudníka vodiča. Autám chýba aj dôležitý stredový airbag, ktorý by ochránil cestujúcich pri bočnom náraze. Konštrukcia predných stĺpikov navyše predstavuje riziko pre chodcov.
Model MG ZS britsko-čínskej výroby tiež skončil so štyrmi hviezdičkami. Testy odhalili slabšiu ochranu nôh predných cestujúcich. Podobne ako u Renaultu, aj tu chýba stredový airbag. Auto má problémy aj s ochranou detí pri bočnom náraze a jeho predné stĺpiky ohrozujú chodcov.
Zaujímavý prípad predstavuje Hyundai Santa Fe. Päť hviezdičiek získal len vo verzii s príplatkovým balíkom bezpečnostných systémov. Základný model bez týchto doplnkov dosiahol len štyri hviezdičky. Tento rozdiel jasne ukazuje význam moderných bezpečnostných prvkov v automobiloch.
Výsledky testov Euro NCAP (december 2024) >>>
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.