Nápad na nezaplatenie: Lidl potešil nezvyčajnou akciou hladných Bratislavčanov

  • Novootvorená prevádzka Lidla v Shopping Palace prišla so zaujímavým nápadom
  • Ľuďom k nákupu ponúkala občerstvenie
  • Lidl je známy viacerými inováciami
lidl shopping palace
Fotografie z otvorenia prevádzky Lidla v Shopping Palace Facebook/Shopping Palace Zlaté Piesky
  • Novootvorená prevádzka Lidla v Shopping Palace prišla so zaujímavým nápadom
  • Ľuďom k nákupu ponúkala občerstvenie
  • Lidl je známy viacerými inováciami

Bratislavčania majú po novom pri nákupe potravín na výber o možnosť viac. Postaral sa o to obchodný reťazec Lidl, ktorý svoju novú prevádzku otvoril v nákupnom centre Shopping Palace neďaleko od Zlatých pieskov. Ľudí pritom lákal na prvý nákup zaujímavou akciou.

Nakúpiš a ešte sa aj naješ

„Hlásime, že Lidl u nás v PALACE na Zlatých Pieskoch je otvorený,“ uviedol na Facebooku oficiálny profil nákupného centra. Okrem čerstvo dokončených priestorov však Lidl občanov nabádal k nákupu aj iným, trochu nekonvenčným spôsobom.

Presnejšie išlo o ponúkanie občerstvenia zdarma vo forme mäsitých jedál, ako je vidno na priloženej fotke, ku každému nákupu nad 20 €. Akcia platila od otvorenia prevádzky až do 18-tej hodiny.

Spoločnosť Lidl pritom láka svojich zákazníkov na viaceré inovatívne ponuky. O jednej z nich sme ťa prostredníctvom článku informovali ešte minulý mesiac. Konkrétne ide o predaj debničiek ovocia a zeleniny, ktoré by inak skončili v koši. Tieto debničky sa predávajú za prekvapivo nízke ceny. 

Za novinkou stojí snaha šetriť potravinami a vo výsledku aj samotnú planétu. „Plytvanie potravinami je veľký problém,“ hovorí Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika, zodpovedný za predaj a logistiku.

V mene ekológie

„Potravinový odpad zanecháva tiež obrovskú uhlíkovú stopu a veľké množstvo zdrojov ako voda, energia či práca ľudí bolo vynaložených úplne zbytočne,“ dodal. Len počas prvých mesiacov od spustenia iniciatívy dosiahol Lidl úctyhodné čísla.

Za obdobie troch mesiacov sa totiž podarilo týmto spôsobom v 160 predajniach naprieč Slovenskom predať viac ako 33-tisíc takýchto balení. To znamená, že spotrebitelia tak zachránili viac ako 100-tisíc kilogramov potravín. 

„Stretávame sa výlučne s pozitívnymi reakciami, všetky debničky sa predajú takmer okamžite po ich vyložení. Tento projekt je dôkazom, že spoločenská zodpovednosť je súčasťou našej diskontnej DNA. Neustále totiž hľadáme spôsoby, ako fungovať ešte efektívnejšie a jednoduchšie. Platí to pre naše podnikanie a tiež pre náš vzťah k trvalej udržateľnosti,“ uviedol na margo iniciatívy Flachbart.

Nejde však o jedinú ekologickú inováciu obchodného reťazca. Lidl napríklad začiatkom roka začal znižovať počet vytlačených papierových letákov, na ktorých sa bežne spotrebujú desiatky tísicov ton papiera.

Na snímke predajňa Lidl.
zdroj: Lidl

Lidl po novom zrušil vkladanie týchto letákov do vybraných denníkov a týždenníkov. Táto malá zmena dokáže poľahky ušetriť 1 500 ton papiera ročne. Vyzýva pritom aj ostatné reťazce, aby sa uchýlili k podobnému kroku.

Reťazec však znižoval počty výtlačkov akciových letákov už dlhodobo. Plošne napríklad zrušil ich distribúciu do domácností, či dokonca menil ich formát. Len pre lepšiu vizualizáciu, na výrobu 6 000 ton nerecyklovaného papiera by bolo potrebných približne 100 000 dospelých stromov.

Toto rozhodnutie prišlo aj na základe ankety, ktorú reťazec vytvoril na Facebooku. Zákazníkov sa v nej pýtal, akú formu letákov uprednostňujú. Výsledky hovorili jasne. Až 86 % z celkového počtu 14 200 hlasujúcich sa vyjadrilo v prospech online verzie. Online komunikácia so zákazníkmi je práve to, na čo sa Lidl orientuje čoraz viac.

Šetrenie zdrojov Lidlom sa odrazilo aj v rozhodnutí vymeniť všetky papierové cenovky za elektronické. „Priemerná predajňa, ktorá je rádovo menšia a má užší sortiment než konkurenčné prevádzky, doteraz spotrebovala na cenovky viac 230 kg papiera ročne,“ informuje Lidl s tým, že úspora papiera v súčte všetkých predajní prevyšuje 37 ton. 

Najlepšie platy v odvetví

Lidl sa stará nielen o svojich zákazníkov, ale aj zamestnancov. Nasvedčuje tomu nedávna správa o zvyšovaní platov, ktorú len pár dní dozadu uverejnila TASR. Spoločnosť Lidl Slovenská republika už roky oslovuje kandidátov na veľmi atraktívne pracovné podmienky a motivačné platy – vyššie ako priemerné platy v odvetví.

Zamestnancom predajní a skladov sa od januára opäť zvýšili základné mzdy, tentoraz o 9 %. V roku 2023 spoločnosť vyčlení na zvýšenie platov viac ako 12 miliónov eur. Lidl zároveň vytvára stovky nových pracovných miest ročne.

lidl zamestnanci
zdroj: Lidl

Lidl Slovenská republika má aktuálne viac ako 6 500 zamestnankýň a zamestnancov v 160 predajniach, troch logistických centrách, dvoch outletoch a na centrále. Diskont je stabilným zamestnávateľom, ktorý priebežne vytvára nové pracovné miesta – v priemere ide o stovky nových pozícií ročne.

Lidl sa stará aj o ocenenie celého svojho tímu, ktorého práca a nasadenie budú odmenené následným zvýšením platov. Diskont tým potvrdzuje svoju pozíciu najlepšie platiacej firmy v odvetví. Zvyšovanie platu je pritom zakotvené v zmluve na ďalšie tri roky. Každý teda pozná výhľad vývoja svojej mzdy na ďalšie obdobia.

Vyjadri svoj názor v ankete:

Motivovala by ťa podobná akcia ako v Shopping Palace ísť nakúpiť do Lidlu?

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Facebook/Shopping Palace Zlaté Piesky, Lidl, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá