Nechcel, aby sa Rusko vo svete spájalo len s ropou. Založil značku, ktorú dnes miluje celý svet
- Za svetoznámou značkou Natura Siberica stojí Andrey Trubnikov, ktorý nechcel, aby Rusko bolo vo svete známe len vďaka rope
- Jeho príbeh začal priemysle s alkoholom, no neskôr presedlal na panensky čistú kozmetiku zo Sibíra
- Dnes má značka Natura Siberica ročný obrat 300 miliónov dolárov a flotilu 400 produktov milujú zákazníci v 45 krajinách
- Za svetoznámou značkou Natura Siberica stojí Andrey Trubnikov, ktorý nechcel, aby Rusko bolo vo svete známe len vďaka rope
- Jeho príbeh začal priemysle s alkoholom, no neskôr presedlal na panensky čistú kozmetiku zo Sibíra
- Dnes má značka Natura Siberica ročný obrat 300 miliónov dolárov a flotilu 400 produktov milujú zákazníci v 45 krajinách
Mierne kontroverzný príbeh podnikateľa z Ruska si nedávno všimla aj spravodajská stanica BBC či New York Times. Andrey Trubnikov rozhodne na prvý pohľad nevyzerá ako človek, ktorý stojí na čele jednej z najúspešnejších kozmetických značiek na svete. Žiadny drahý oblek ani kravata ho nedefinujú. Naopak, miluje etnické šperky a talizmany.
Značka Natura Siberica vznikla v roku 2008 po tom, ako počas krízi v krajine Trubnikov nebol schopný podnikať v oblasti predaja alkoholu a začal mať dlhy. Nakoniec predal to jediné čo mal, auto, za cca 5 000 dolárov a svoju investíciu vložil do firmy na výrobu mydla a malej bylinkovej farmy v oblasti Sibíra.
Nuž a dnes je jedným z najvýznamnejších podnikateľov svojej krajiny. Prvou myšlienkou bolo predávať produkty pod hlavičkou známej sibírskej liečiteľky, Agafie Lykovej. Spotrebiteľom sa však toto spojenie veľmi nepáčilo a značku kritizovali. Zámerom Trubnikova však bolo už od začiatku vytvoriť v hlavách ľudí pozitívny obraz o krajine a rovnako tak aj odosobniť sa od akýchkoľvek politických nálad.
Namiesto toho, aby si zákazník Natura Siberica spájal s hlavným mestom Ruska, Moskvou, rozhodol sa jej autor pozornosť sústrediť na panensky čistú krajinu Sibíra. A tak vznikol aj nový názov. Dnes už pôvodné priestory výrobne mydla značka opustila a v Moskve má veľkú fabriku, ktorú dopĺňa 6 certifikovaných bylinných záhrad a stádo jakov na Sybíri. Ďalšiu výrobňu má značka v hlavnom meste Estónska, v Škótsku aj neďalekom Rumunsku a zamestnáva dokopy 4000 zamestnancov.
Pri téme expanzie pre NY Times Trubnikov priznal, že na to, aby mohla byť značka úspešná za hranicami, musí byť najprv číslom jedna doma. A to je výzva, ktorá sa mu zapáčila. V súčasnosti z celkovej produkcie ide na export 15 % do 45 krajín sveta a produkty Natura Siberica dokonca nájdeš aj u nás hoci špecializované obchody sú zatiaľ len v deviatich krajinách sveta. Problémy so zaradením predaja na veľkom trhu Spojených štátov síce stále pretrvávajú, no pomaly sa organická kozmetika zo Sibíru dostáva aj tam.