„Nechceme počúvať o tesných slipoch.“ Slovákov podráždila reklama, operátorovi hrozia vypovedaním zmlúv
- Tisíce Slovákov na sociálnych sieťach vyjadrujú rozhorčenie nad vianočnou reklamou
- Vo veľkom podpisujú petíciu na jej stiahnutie
- Tisíce Slovákov na sociálnych sieťach vyjadrujú rozhorčenie nad vianočnou reklamou
- Vo veľkom podpisujú petíciu na jej stiahnutie
Tento rok predstavil Telekom vianočnú reklamu, ktorá na prvý pohľad pôsobila nevinne a niesla posolstvo tolerancie, no nakoniec rozdelila Slovákov na dva tábory. Kampaň spoločnosti Telekom sa začína príchodom mladého muža domov na štedrovečernú večeru. Ihneď po tom, ako vstúpi dnu, musí čeliť „tradičným“ otázkam rodiny.
Nie každý sa dokáže s posolstvom vianočnej reklamy stotožniť. Na sociálnych sieťach mnohí Slováci vyjadrujú nad novým reklamným spotom rozhorčenie. Proti reklame dokonca vznikla aj petícia.
Slovákov pobúrili výroky hlavného hrdinu
Ako uvádza portál Fontech, spoločnosť Telekom vydávala už v minulých rokoch niekoľko vydarených reklamných kampaní. K tým najobľúbenejším patrí jednoznačne „Ahoj Kikuš“, no popularite sa tešili napríklad aj reklamné spoty s Petrom Saganom.
V tomto roku stavil známy slovenský operátor na posolstvo vzájomného rešpektu. Práve s ním sa mnoho Slovákov ale nevie stotožniť.
Mladého muža, ktorý príde domov na štedrovečernú večeru, rodina zaplaví mnohými otázkami. Strýko sa ho pýta, kedy skončí už školu, jeho teta sa s ničím nepára a zaujíma ju, či je ešte stále mladý muž sám.
„Teta sa pýta, či som sám. Nevie, že dievča nehľadám,“ hovorí hlavný hrdina reklamy. Aj toto je jeden z výrokov v reklamnom spote, ktorý rozdelil Slovákov.
Viacerých však pobúrila aj odpoveď mladého muža na otázku mamy, kedy už konečne bude mať vnúča.
„Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie,“ spieva hrdina z reklamy. Aj tento výrok v reklamnom spote je na mnohých Slovákov príliš.
Petícia a hromadné odstúpenie od zmluvy
Nespokojní diváci sa tak rozhodli spísať petíciu, v ktorej chcú reklamu od Telekomu zakázať. Operátorovi sa dokonca vyhrážajú aj hromadným odstúpením od zmluvy. Spomínaná petícia má pritom už takmer 12-tisíc podpisov.
„My dolu podpísaní nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ uvádza sa v petícii.
Spoločnosť Telekom si však z kritiky Slovákov veľkú hlavu nerobí. Verejnosti odkazuje, že z reklamy si vezme každý iba to, čo chce. Hlavným mottom je podľa operátora vzájomný rešpekt, ktorý reklamný spot vyzdvihuje.
Kritizoval aj Taraba
Reklamný spot Telekomu neušiel ani pozornosti slovenských politikov. Kritiku schytal slovenský operátor aj od ministra životného prostredia Tomáša Tarabu (nominant SNS).
V komentároch pod reklamou na Facebooku slovenského Telekomu sa Taraba vyjadril, že by spoločnosť mala čeliť zvýšenému zdaneniu, ak má dostatok financií na financovanie takejto reklamnej kampane.
Príspevok s novou vianočnou reklamou získal už viac ako 2 000 komentárov. Aj z nich je jasné, že Slovensko rozdelil reklamný spot na dve skupiny.
„Nemám nič proti iným komunitám, sama mám niekoľko priateľov a taktiež 3 deti, u ktorých tiež neviem, čo/koho mi prinesú domov, no tá reklama je nechutná! Do vianoc nebudem nič iné robiť, len rýchle prepínať, aby to moje malé deti (5,8) nevideli, ako im vysvetlím slipy, spermie… Bože môj, veď si buďte všetci akí chcete, len s tým neotravujte ľudí, neblbnite deti, dajte pokoj a žite ako chcete! Vianoce sú o porozumení, láske, rodine a je na každom z nás, ako tu lásku vysvetlíme svojim deťom,“ uvádza sa v jednom z komentárov.
„Super reklama, veľmi dobre zvládnuté copy a myšlienka. Prajem veľa síl pri vysporiadavaní sa s hejtom od ľudí, ktorí sú príliš malí na to, aby priali šťastný život niekomu inému okrem seba,“ píše jeden z používateľov v komentároch.
Zdroje: FB/Telekom SK, Fontech, Peticie.com