Neinzerujte na Facebooku, hlása nová kampaň. Sociálna sieť Zuckerberga prichádza o miliardy
- Kritici chcú v kampani upozorniť na to, že Facebook nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov
- Trvať by mala počas celého júla
- Kritici chcú v kampani upozorniť na to, že Facebook nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov
- Trvať by mala počas celého júla
Dnes sa začína kampaň Stop Hate for Profit, ktorej organizátori vyzvali firmy, aby počas júla neinzerovali na sociálnej sieti Facebook, informovala o tom na základe informácií z BBC a oficiálnej stránky kampane aj slovenská agentúra SITA.
Firmy sa ku kampani pridávajú postupne. Už včera vyšla informácia, že veľká sieť kaviarní Starbucks odmieta na Facebooku inzerovať.
„Žiadame všetky podniky, aby v súlade s našimi najhlbšími americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti v júli neinzerovali na Facebooku,“ vyhlásili.
Podľa kritikov spoločnosť nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov.
„Pošlime Facebooku silný odkaz: vaše zisky nikdy nebudú stáť za podporu nenávisti, bigotnosti, rasizmu, antisemitizmu a násilia,“ napísali na oficiálnje webstránke stophateforprofit.org.
Do kampane sa už zapojili stovky firiem z celého sveta, medzi nimi aj veľké značky ako napríklad Ford, Adidas, HP, Coca Cola, Mars, Unilever, Starbucks, Aviva či Intercontinental Hotels Group. Množstvo firiem zrušilo reklamu aj na iných sociálnych sieťach.
„Naše systémy v súčasnosti automaticky odstraňujú 90 % a vyhľadajú 90 % prejavov nenávisti. Nie je to dokonalé, no je to oveľa viac oproti 23 % spred dvoch rokov. Ak bude nenávisť vo svete, bude aj na Facebooku,“ uviedol zástupca Facebooku Steve Hatch pre BBC Radio 4 a dodal, že robia, čo môžu a pokúsia sa robiť ešte viac.
Zdroj: SITA