Nemci chcú zo Škodovky lacné autá, ktoré majú konkurovať Dacii. Nie sme ovce, odkazujú Česi
- Škoda má so svojim koncernom Volkswagen veľký problém
- Ten chce urobiť zo značky Škoda lacné autá, ktoré budú konkurovať Dacii
- Česi hovoria o demotivácii
- Škoda má so svojim koncernom Volkswagen veľký problém
- Ten chce urobiť zo značky Škoda lacné autá, ktoré budú konkurovať Dacii
- Česi hovoria o demotivácii
Odbory automobilky Škoda Auto kritizujú chystanú stratégiu koncernu Volkswagen, ktorý podľa niektorých médií chce Škodu smerovať na východ a prinútiť ju vyrábať lacné autá, ktoré majú byť konkurenciou značke Dacia. Informuje o tom ČTK.
Odbory zvažujú určité kroky, ktoré však zatiaľ nespresnili, uviedol to dnes časopis odborov Škoda Auto. K situácii sa tento týždeň vyjadril aj predseda predstavenstva spoločnosti Bernhard Maier v liste, ktorý zaslal zamestnancom.
„Zapojíme sa, budeme bojovať za budúcnosť. Nie sme ovce, ktoré len sledujú, ako nás chce niekto poškodiť. Chceme pokračovať v nastavenom úspešnom trende. Chceme mať zamestnanosť, budúcnosť, dobré mzdy a bonusy,“ povedal týždenníku predseda podnikovej rady odborov Jaroslav Povšík. Povšík zdôraznil, že firma nechce prísť o výrobu modelu Superb v Českej republike, ktorý má dobrú maržu a vytvára zisky.
Demotivácia zamestnancov
Informácie o snahe smerovať Škodu na východ a urobiť z nej lacnú značku sa podľa týždenníka nikomu vo firme nepáči. Povšík hovorí v tejto súvislosti aj s demotiváciou zamestnancov.
„Momentálne protestujeme aj tým, že sme nepodpísali dohodu s firmou o požadovanej nadpráci. Nebudeme vytvárať úsilie, keď sme demontovaní. Dlho sme ukazovali našu flexibilitu, našu aktivitu a nasadenie. Ako je vidieť, k ničomu to nevedie,“ povedal Povšík.
Šéf Škody Bernhard Maier v liste zamestnancom napísal, že v koncerne zahŕňajúcom viac značiek je preverovanie produktového smerovanie jedným z pravidelných úloh stratégie.
Ide podľa neho o bežný postup. Maier uvádza, že Škoda už niekoľko rokov napĺňa jasne nastavené smerovanie značky a produktovú stratégiu, ktorá je celosvetovo veľmi úspešná. „A na tom sa ani v budúcnosti nič nezmení,“ uviedol Maier. Škoda Auto vlani dodala na svetový trh 1,25 milióna áut.
Škoda prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstva, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Značka je aktívna na viac ako 100 trhoch.
Zdroj: ČTK
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy