Keď zábavka z materskej prerastie v miliónový biznis. Firma z východného Slovenska podniká už v 26 krajinách (ROZHOVOR)
- INSPIO vzniklo pred 4 rokmi, dnes zasiela svoje dekoračné produkty do desiatok európskych krajín
- Firma minulý rok expandovala za rekordných 43 dní na 5 nových trhov
- INSPIO vzniklo pred 4 rokmi, dnes zasiela svoje dekoračné produkty do desiatok európskych krajín
- Firma minulý rok expandovala za rekordných 43 dní na 5 nových trhov
Pred rokmi začalo INSPIO ako nevinná zábavka na materskej, dnes ide o dynamický e-commerce projekt s obratom takmer 2 milióny eur, ktorý úspešne expandoval do desiatok európskych krajín. Viac v rozhovore pre Startitup prezradila CEO Slávka Kollárová.
- Ako sa nenápadnej firme z východného Slovenska darí dobýjať Európu
- Ktoré krajiny sú na expanziu drahé a ktoré lacné
- Ako možno za necelý mesiac a pol otvoriť 5 nových trhov
- Prečo v roku 2022 neplánujú ďalšiu expanziu
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
V rozhovoroch často hovoríte, že vaším cieľom nikdy nebolo mať veľkú firmu a veľa zarábať. Po akom povolaní ste túžili?
Som vyštudovaná učiteľka, vždy som sa chcela venovať deťom v materskej škole. Keď som však zistila, ako to vyzerá v praxi, radšej som z toho vycúvala. Som typ človeka, ktorý nemá problém komunikovať na rovinu, čo často spôsobovalo problémy.
Viete, deti sú úžasné, je to tvárna hmota, ktorá sa dá učiť aj vychovávať. No a potom sú tu rodičia… (smiech)
Keď som sa potom rozhodovala, čo ďalej, nevedela som, akým smerom vykročiť. Firma, ktorú dnes vediem, vlastne vznikla skrz koníček a náhodu. Nepredchádzal jej žiaden trhový prieskum ani analýza. Dnes si zase neviem predstaviť, čo by som robila, keby firma skončí alebo ju predáme.
INSPIO ste založili na materskej, začali ste s predajom predlôh na dekorovanie stien. Ako vyzeral štart podnikania popri rodičovských povinnostiach?
Veľakrát som manželovi hovorila, že bez neho by som podnikať nikdy nezačala. Myslím si, že veľa žien má predpoklady na to, aby boli úspešné aj v podnikaní, no láme sa to na správnom výbere partnera. Rodina je to, čo nás ženy v živote ovplyvňuje najviac, a ak sa v rodine či podnikaní neviete oprieť o partnera, bude to veľmi náročné. Ja som mala od manžela absolútnu podporu.
Neskôr ste presedlali na nástenné nálepky a dekoračný sortiment, ďalším krokom bol samostatný e-shop. Označili by ste ho za prelom vo vašom podnikaní?
Rozhodne má e-commerce obrovskú silu a bez neho by to nešlo. My sme inak ako online nikdy ani nepodnikali. Začínali sme v roku 2005, od 2007 máme e-shop. Dovtedy sme pôsobili na rôznych online trhoviskách, ktoré sú, de facto, e-shopmi.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako vznikla slovenská firma INSPIO, ktorá dnes expeduje do 26 európskych krajín
- Čo im dalo veľmi zabrať a čo je problémové pri vstupe na nový trh
- Akú úlohu zohral v jej expanzii rebranding a moderný marketing
- Koľko približne stojí expanzia e-shopu do novej krajiny
- Čo je na vedení rastúcej firmy najnáročnejšie
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy