Nepríjemné prekvapenie v známej banke. Klientom za staré nákupy v Lidli zmizli stovky až tisíce eur
- Klientom ČSOB zmizli z účtov stovky až tisíce eur za staré nákupy v Lidli
- Spoločnosť sa od situácie dištancuje
- Klientom ČSOB zmizli z účtov stovky až tisíce eur za staré nákupy v Lidli
- Spoločnosť sa od situácie dištancuje
Predstav si, že sa pozrieš na svoj bankový účet a zistíš, že ti zmizli značné sumy peňazí. Presne to sa stalo viacerým klientom ČSOB, ktorí sa v posledných dňoch ocitli v nepríjemnej situácii. Z ich účtov sa stratili peniaze za nákupy v obchodnom reťazci Lidl, a to bez akéhokoľvek varovania.
Podľa informácií z denníka SME, niektorí klienti prišli o stovky, iní dokonca o tisíce eur. Tieto platby sa týkali starších nákupov, ktoré mali byť zúčtované už dávno, niekedy aj pred rokom. Takéto neočakávané transakcie vyvolali medzi klientmi veľké obavy.
Mnohí začali premýšľať, či sa nestali obeťami podvodu. Niektorí dokonca zistili, že ich účty sú v mínuse, čo spôsobilo ďalšie starosti. Prvé hlásenia o týchto problémoch sa začali objavovať na začiatku týždňa a vyvolali medzi klientmi paniku a neistotu ohľadom ich financií. Situácia je znepokojujúca a klienti očakávajú od banky vysvetlenie a riešenie.
So vzniknutou situáciu nemáme nič spoločné, uvádza reťazec
ČSOB poskytla redakcii Startitup vyjadrenie k problému s oneskorenými platbami. Banka sa snažila vysvetliť situáciu, ktorá zaskočila mnohých klientov.
„V ojedinelých prípadoch mohli naši klienti, ktorých počet sa hýbe rádovo v počte niekoľko stoviek z nich, zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch, no z ich účtu zúčtované až s oneskorením v týchto dňoch. V tomto prípade sa nejedná o duplicitné alebo nerealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie zrealizovaných platieb, preto nie je nutné zo strany klientov realizovať žiadne kroky. Napriek tomu, že chyba nebola zapríčinená nie ČSOB, ani obchodníkom, ale treťou stranou, sa klientom za vzniknutú situáciu ospravedlňujeme. Práve preto, že situácia nevznikla na strane banky, sme klientov o dodatočnom zaúčtovaní platieb nemohli vopred informovať,“ uviedla pre Startitup hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.
Mnohí zákazníci sa začali ozývať na sociálnych sieťach, kde vyjadrili nespokojnosť s tým, že prišli o stovky eur. Ľudia sa hnevali a chceli odpovede. Vyjadrenie pre redakciu Startitup poskytol aj reťazec Lidl. Zdôraznil, že problém nevznikol u nich.
„Spomenutá situácia nevznikla na strane spoločnosti Lidl, nemáme s ňou nič spoločné a nemáme na ňu ani žiaden dosah, čo potvrdila aj ČSOB. Za účelom získania ďalších informácií odporúčame kontaktovať priamo ČSOB,“ uviedol vedúci úseku komunikácie Lidl Tomáš Bezák.
Problém clearingovej spoločnosti?
Podľa denníka môže byť za vzniknutými problémami tzv. clearingová spoločnosť. Táto spoločnosť má na starosti optimalizáciu finančných tokov medzi bankami a zabezpečuje proces vyrovnania a zúčtovania platieb. Jej úlohou je zabezpečiť, aby platby prebiehali hladko a bez problémov.
Momentálne nie je jasné, koľko klientov bolo touto situáciou postihnutých. Mnohí sa obávajú, že problémy mohli zasiahnuť aj klientov iných bánk a obchodov. To by znamenalo, že rozsah problému je oveľa väčší, než sa pôvodne predpokladalo.
Ľudia sú znepokojení a očakávajú, že sa situácia čoskoro objasní. Banky aj obchodníci musia spolupracovať, aby našli riešenie a zabránili podobným incidentom v budúcnosti. Je dôležité, aby klienti sledovali svoje účty a v prípade akýchkoľvek nezrovnalostí kontaktovali svoju banku.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: SME, SIU