Nepríjemné prekvapenie v známej banke. Klientom za staré nákupy v Lidli zmizli stovky až tisíce eur
- Klientom ČSOB zmizli z účtov stovky až tisíce eur za staré nákupy v Lidli
- Spoločnosť sa od situácie dištancuje
- Klientom ČSOB zmizli z účtov stovky až tisíce eur za staré nákupy v Lidli
- Spoločnosť sa od situácie dištancuje
Predstav si, že sa pozrieš na svoj bankový účet a zistíš, že ti zmizli značné sumy peňazí. Presne to sa stalo viacerým klientom ČSOB, ktorí sa v posledných dňoch ocitli v nepríjemnej situácii. Z ich účtov sa stratili peniaze za nákupy v obchodnom reťazci Lidl, a to bez akéhokoľvek varovania.
Podľa informácií z denníka SME, niektorí klienti prišli o stovky, iní dokonca o tisíce eur. Tieto platby sa týkali starších nákupov, ktoré mali byť zúčtované už dávno, niekedy aj pred rokom. Takéto neočakávané transakcie vyvolali medzi klientmi veľké obavy.
Mnohí začali premýšľať, či sa nestali obeťami podvodu. Niektorí dokonca zistili, že ich účty sú v mínuse, čo spôsobilo ďalšie starosti. Prvé hlásenia o týchto problémoch sa začali objavovať na začiatku týždňa a vyvolali medzi klientmi paniku a neistotu ohľadom ich financií. Situácia je znepokojujúca a klienti očakávajú od banky vysvetlenie a riešenie.
So vzniknutou situáciu nemáme nič spoločné, uvádza reťazec
V utorok, 5. novembra, ČSOB poskytla vyjadrenie k problému s oneskorenými platbami. Banka sa snažila vysvetliť situáciu, ktorá zaskočila mnohých klientov.
„Vážení klienti, v uplynulých dňoch ste mohli zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch. Pričom z Vášho účtu boli odúčtované až v týchto dňoch. V tomto prípade sa nejedná o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb,“ informovala banka na svojej webovej stránke.
Mnohí zákazníci sa začali ozývať na sociálnych sieťach, kde vyjadrili nespokojnosť s tým, že prišli o stovky eur. Ľudia sa hnevali a chceli odpovede. Reťazec Lidl poskytol redakcii Startitup vyjadrenie. Zdôraznil, že problém vznikol na strane banky, nie u nich.
„Spomenutá situácia nevznikla na strane spoločnosti Lidl, nemáme s ňou nič spoločné a nemáme na ňu ani žiaden dosah, čo potvrdila aj ČSOB. Za účelom získania ďalších informácií odporúčame kontaktovať priamo ČSOB,“ uviedol vedúci úseku komunikácie Lidl Tomáš Bezák.
Problém clearingovej spoločnosti?
Podľa denníka môže byť za vzniknutými problémami tzv. clearingová spoločnosť. Táto spoločnosť má na starosti optimalizáciu finančných tokov medzi bankami a zabezpečuje proces vyrovnania a zúčtovania platieb. Jej úlohou je zabezpečiť, aby platby prebiehali hladko a bez problémov.
Momentálne nie je jasné, koľko klientov bolo touto situáciou postihnutých. Mnohí sa obávajú, že problémy mohli zasiahnuť aj klientov iných bánk a obchodov. To by znamenalo, že rozsah problému je oveľa väčší, než sa pôvodne predpokladalo.
Ľudia sú znepokojení a očakávajú, že sa situácia čoskoro objasní. Banky aj obchodníci musia spolupracovať, aby našli riešenie a zabránili podobným incidentom v budúcnosti. Je dôležité, aby klienti sledovali svoje účty a v prípade akýchkoľvek nezrovnalostí kontaktovali svoju banku.
Zdroje: SME, ČSOB