Netflix čelí historickému prepadu. Platformu opustili státisíce sledovateľov
- Streamovacia platforma Netflix stratila takmer milión svojich odberateľov
- Čísla sú však stále lepšie, než odhadovali predikcie
- Streamovacia platforma Netflix stratila takmer milión svojich odberateľov
- Čísla sú však stále lepšie, než odhadovali predikcie
Svetoznáma streamovacia spoločnosť Netflix ohlásila v druhom kvartáli roku 2022 enormnú stratu v počte odberateľov. Číslo sa priblížilo k miliónu, stále ide však podľa slov firmy o lepšie čísla než tie, ktoré zazneli v predikciách.
Mohlo to byť aj horšie
Za trojmesačné obdobie, končiace 30. júna tohto roku, zaznamenal Netflix úbytok v počte odberateľov. Celkovo išlo o 970 000 jednotlivých subskripcií, informuje TechCrunch. Aj keď sa spoločnosť vyhla svojim ešte negatívnejším odhadom, ktoré hovorili o strate až vo výške 2 miliónov, stále je tento úbytok najvyšším v celej histórii platformy.
Netflix môže za o čosi prívetivejšie čísla ďakovať najmä svojmu seriálu Stranger Things, ktorý počas premiéry trhal rekordy popularity. Za prvé štyri týždne svojej existencie na platforme nazbieral 1,3 miliardy kolektívnych napozeraných hodín, píše CTV News. Ide tak o najpopulárnejší seriál platformy v anglickom jazyku.
Toto číslo však samo o sebe nie je takým veľkým prekvapením. Netflix v tomto trende pokračuje už v podstate od začiatku roka, ktorý spoločnosť odštartovala stratou vo výške 200 000 odberateľov.
Lichotivá nie je ani „prehra“ proti ďalšiemu streamovaciemu gigantovi, HBO. Pri udeľovaniach cien Emmy získalo HBO o 35 viac hlasov a dokonca vyradilo Netflix z kategórie „najlepšia komediálna séria“ po prvýkrát od roku 2013, píše PrimeTimer.
Netflix je v takejto strate prvýkrát za posledných 15 rokov. Naposledy sa tak stalo pri prechode platformy od vypožičiavania diskov DVD na online formát, ktorý poznáme dnes, informuje ďalej CTV. Čísla sa, samozrejme, odrazili aj na cenách akcií spoločnosti, ktoré klesli o celých 7 %.
Plány do budúcna
Generálny riaditeľ spoločnosti, Reed Hastings sa na utorňajšej konferencii, na ktorej sa preberala súčasná situácia, nesnažil vyfarbovať straty na ružovo. Priznal sa, že „je ťažké stratiť milión zákazníkov a nazývať to úspechom“. Netflix sa však nevzdáva a dokonca vidí potenciál na spamätanie sa z tejto rany.
Spoločnosť v prvom rade podniká kroky, ktoré by mali teoreticky vyrovnať ohromné finančné straty spôsobené poklesom akcií, píše CTV. Netflix znížil počet svojich zamestnancov o približne 450, zvýšil ceny svojich služieb a v kontroverznom kroku dokonca obmedzí zdieľanie hesiel medzi domácnosťami.
Taktiež predstavil novú formu odberu služieb, za ktorú síce zaplatíš menej, no počas svojho pozerania sa budeš musieť vyrovnať s reklamami. Tieto zmeny by mali vstúpiť do platnosti niekedy začiatkom roka 2023. Spoločnosť sa dokonca snaží rozšíriť svoju éru vplyvu aj do rastúceho trhu s videohrami, ktoré začal v rámci svojich existujúcich balíčkov ponúkať užívateľom zadarmo.
Zatiaľ sa drží
Aj napriek nelichotivým číslam si Netflix naďalej drží prvenstvo vo svojom obore. Mesiac jún zakončil s 220 miliónmi aktívnych odberateľov, čo je oveľa viac ako ktorýkoľvek z jeho konkurentov. Manažment spoločnosti dokonca odhaduje prírastok užívateľov až vo výške 1 milióna v najbližšom kvartáli, informuje CTV.
Za druhý kvartál Netflix zarobil 1,4 miliardy amerických dolárov, čo predstavuje približne 9-percentný nárast oproti minulému roku. Celková ekonomická situácia je teda omnoho lepšia, ako investori čakali, no spomínané zníženie cien akcií stálo spoločnosť celkovo 180 miliárd amerických dolárov, ktoré sa, takpovediac, vyparili zo dňa na deň.
Odborníci upozorňujú, že Netflix je síce stále lídrom medzi platformami tohto typu, no pokiaľ si neprivlastní viac značiek, ktoré by rezonovali aspoň tak silno ako spomínané Stranger Things, túto pozíciu by mohol jednoducho stratiť.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: TechCrunch, CTV News, PrimeTimer