Netflix prichádza o zákazníkov, viní z toho vojnu. Riešenie mnohých nepoteší
- Spoločnosť Netflix bojuje s odchodom predplatiteľov
- Len kvôli odchodu z Ruska prišla firma o 700-tisíc zákazníkov
- Spoločnosť Netflix bojuje s odchodom predplatiteľov
- Len kvôli odchodu z Ruska prišla firma o 700-tisíc zákazníkov
Poskytovateľ internetových streamovacích médií Netflix čelí kríze. Jeho akcie sa totiž prepadli už na začiatku roka 2022. Spôsobené to bolo odchodom používateľov služieb. Podľa portálu CNN má Netflix v súčasnosti 221,6 milióna predplatiteľov.
Počas prvých troch mesiacoch roka 2022 však prišiel o 200 000 predplatiteľov.
Toto číslo je úplne vzdialené od plánov spoločnosti, keďže sa očakávalo, že v priebehu tohto obdobia na tom bude Netflix o 2,5 milióna predplatiteľov lepšie. Vzhľadom na reálne čísla však spoločnosť očakáva, že počas druhého štvrťroka príde o ďalšie 2 milióny zákazníkov.
Zisk v prvých troch mesiacoch činí 1,5 miliardy dolárov, čo znamená, že v porovnaní s predošlým štvrťrokom ide o pokles vo výške 0,2 miliardy dolárov. Tržby vyskočili o 9,8 % na 7,8 miliardy dolárov.
Alarmujúce sú tiež akcie spoločnosti, ktorých medziročný pokles je vyšší ako 40 %. Podobná situácia sa v spoločnosti ešte nestala.
Na zlé správy zareagoval trh. Bloomberg uvádza, že akcie zažili šialený prepad, až o 38 % (v čase publikovania tohto článku, pozn. ed.)
https://twitter.com/business/status/1516782860656685059?s=20&t=ywjww8gSr14wZ2_WJF_HHg
Dôvodom je vojna, no aj koronavírus
Netflix funguje od roku 2007 a podľa vyhlásenia investorom „funguje v pevnom presvedčení, že internetová zábava na požiadanie nahradí tradičnú televíziu“. Problémom sú však príjmy, ktorých rast nie je taký rýchly, ako by si vedenie spoločnosti predstavovalo.
Stagnáciu rastu počtu predplatiteľov vedenie Netflixu pripisuje predovšetkým konkurencii zo strany tradičných mediálnych spoločností, ktoré sú novinkou na trhu. Problémom však je aj skutočnosť, že fungujeme v dobe, kedy je zdieľanie hesiel jednoduché.
Spoločnosť odhaduje, že okrem necelých 222 miliónov predplatiteľov sa k Netflixu prostredníctvom zdieľania hesiel dostane ďalších 100 miliónov domácností.
Ukrivdený Netflix si nebral servítku pred ústa a vedenie sa vyjadrilo, že odchod predplatiteľov je spôsobený tiež pomalým ekonomickým rastom, infláciou, vojnou na Ukrajine a dokonca aj koronavírusom.
Vzhľadom na odchod z ruského trhu prišla spoločnosť až o 700-tisíc zákazníkov.
Čakajú nás zmeny
Je pochopiteľné, že spoločnosť sa na súčasnú krízu snaží reagovať. Aktuálne rieši konkrétne speňaženie zdieľania hesiel. Hoci išlo o veľmi populárnu vlastnosť, spoločnosť stojí milióny a prišiel čas zmeniť to.
V rámci tejto snahy bude spoločnosť počas najbližších týždňov testovať nové funkcie v Čile, na Kostarike a v Peru. Tieto funkcie majú názvy „Extra member“ a „Profile transfer“.
S funkciou „Extra member“ si môžu používatelia Netflixu priplatiť za pridanie dvoch účtov pre ľudí, s ktorými nežijú. Títo ľudia tak budú mať prístup na ktorýkoľvek účet vrátane toho svojho. Spoločnosť Netflix uviedla, že týchto extra členov nezapočítava do celkového počtu predplatiteľov.
Funkcia „Profile transfer“ umožní všetkým predplatiteľom preniesť informácie o svojom profile na účet, za ktorý si budú opäť platiť. Ide predovšetkým o históriu videných seriálov a filmov.
Netflix vo vyhlásení uviedol, že funkcie, ako sú samostatné profily a viaceré streamy pre jeho štandardné a prémiové plány, boli určené pre ľudí, ktorí žijú spolu. Ľudia to však začali zneužívať a tak vznikol zmätok v zdieľaní svojich údajov.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1516641477262200835?cxt=HHwWhsCy_erYmIwqAAAA
Nexta TV na Twitteri informovala aj o tom, že spoločnosť plánuje uviesť na trh lacnejšiu verziu svojich služieb. Jediným problémom však je, že súčasťou tejto verzie bude množstvo reklám. Reklamy sú pritom vecou, ktorej sa Netflix dlho bránil. Nová verzia by mala byť dostupná najneskôr o 2 roky.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Netflix, CNN, Nexta TV