Netflix prišiel o šéfa. Reed Hastings skončil po 25 rokoch

  • Reed Hastings spoluzaložil populárnu streamovaciu platformu
  • Pôvodne však Netflix fungoval inak
netflix zvyšovanie cien SR
Pixabay/yousafbhutta
  • Reed Hastings spoluzaložil populárnu streamovaciu platformu
  • Pôvodne však Netflix fungoval inak

Reed Hastings bol na riaditeľskej stoličke v Netflixe dlhých 25 rokov. Dnes oznámil, že vo funkcii skončil a nahradia ho Ted Sarandos a Greg Peters. Hastings o svojom kroku informoval počas oznamovania štvrťročných výsledkov firmy.

https://twitter.com/reedhastings/status/1616178688021643264?s=20&t=-nWPdvt3i8G9Wsh7zwT6ag

Hastings bol pri zrode Netflixu, ktorý pôvodne vznikol ako katalógový predaj filmov a iných programov na DVD. Tie chodili predplatiteľom poštou do schránky. Nápad bol revolučný v tom, že za fixný mesačný poplatok si mohli ľudia požičať ľubovoľné množstvo DVD. Hastingsa pri tomto nápade inšpirovala permanentka vo fitnesscentre.

Čoskoro však tento model nahradilo streamovanie a Netflixu sa veľmi úspešne podarilo na túto vlnu naskočiť. V roku 2007 tak firma zmenila svoj biznis model a stala sa obrovským hitom.

Podľa Forbesu má dnes bývalý CEO Netflixu majetok v hodnote približne 3,3 miliardy dolárov.

Netflix reportoval nárast počtu predplatiteľov o 7,66 milióna na celkových 223 miliónov. Bolo to viac, ako investori očakávali, informuje CNBC. Iba donedávna sa pritom Netflix trápil s masívnym odlivom predplatiteľov. Predplatitelia začali ubúdať na jar a v lete to bolo také zlé že Netflix predbehla konkurencia.

Americký mediálny koncern Disney v auguste v počte predplatiteľov streamovacich služieb predbehol firmu Netflix, písala vtedy SITA. Koncern mal na začiatku júla 221,1 milióna predplatiteľov. Dostal sa tak tesne pred firmu Netflix, ktorá v druhom kvartáli takmer milión predplatiteľov stratila a ich počet sa znížil na 220,67 milióna. Informuje o tom portál bbc.com.

Zlé obdobie

Koncern Disney počas apríla až júna počet predplatiteľov streamovacich služieb zvýšil o 14,4 milióna, čo bolo podstatne viac, ako analytici očakávali. Mnohí noví predplatitelia sú na trhoch mimo USA. Získavanie predplatiteľov však znamenalo vysoké nálady a podnikanie firmy v oblasti streamovacich služieb v druhom kvartáli skončilo v strate 1,1 miliardy dolárov. Manažéri koncernu očakávajú, že tieto straty budú kulminovať v tomto roku.

Celkové tržby spoločnosti Disney počas apríla medziročne stúpli o 26 percenta a jej zisk bol v objeme 1,5 miliardy dolárov. Analytik PP Foresight Paolo Pescatore označil to, že Disney predbehol Netflix v počte predplatiteľov, za bod obratu „v streamovacich vojnách“ a dodal, že Disney má viac priestoru na rast ako jeho hlavný súper Netflix.

Toto obdobie je, zdá sa, preč. Firma prehodnotila stratégiu a zaviedla niekoľko noviniek.

Netflix sprísnil podmienky zdieľania účtov a taktiež zavedie lacnejšiu verziu predplatného s reklamami. Netflix vo vyhlásení uviedol, že funkcie, ako sú samostatné profily a viaceré streamy pre jeho štandardné a prémiové plány, boli určené pre ľudí, ktorí žijú spolu. Ľudia to však začali zneužívať a tak vznikol zmätok v zdieľaní svojich údajov.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: CNBC, forbes, SITA

Najnovšie videá

Trendové videá