„Nezákonné preteky“ českého boháča videlo 11 miliónov ľudí. „Trest“ za zbesilú jazdu ťa prekvapí
- Bolo bežné nedeľné ráno, ktoré český milionár Passer využil pomerne neštandardne
- Po diaľnici sa rozhodol premávať rýchlosťou presahujúcou 400 km/h
- Bolo bežné nedeľné ráno, ktoré český milionár Passer využil pomerne neštandardne
- Po diaľnici sa rozhodol premávať rýchlosťou presahujúcou 400 km/h
Radim Passer je uznávaný podnikateľ z Českej republiky, no celý svet ho spoznal z celkom iného uhla, keď sa naplno ukázala jeho vášeň pre vysoké rýchlosti.
Majiteľ Bugatti Chiron sa rozhodol využiť nemeckú diaľnicu na testovanie výkonu tohto hyperauta, ktoré je snom mnohých auto-moto nadšencov. O jeho čine sa v spoločnosti rozprúdila veľmi hlasná diskusia a milionár nakoniec skončil až v rukách prokuratúry.
Celý príbeh sa začal už na konci roka 2021, keď bolo na YouTube zverejnené video zachytávajúce rýchlostný rekord modrého Bugatti, a to priamo na verejnej ceste. Konkrétne išlo o úsek nemeckej diaľnice A2, kde nie je stanovené obmedzenie rýchlosti.
Na videu je vidno, že Radim Passer tu so svojím športiakom dosahuje rýchlosť 414 km/h . Druhé neskôr zverejnené video odhalilo, že podľa GPS meraní to mohlo byť až 417 km/h. Materiál sa po internete šíril rýchlosťou blesku a dnes má video viac ako 11 miliónov videní.
Passerov tím tvrdil, že skúška prebehla v bezpečných podmienkach. Poukazovali na to, že počasie bolo veľmi dobré, cesta mala tri jazdné pruhy a rovných 10 kilometrov nebola prakticky žiadna premávka, pretože bola nedeľa ráno. Všetky autá, ktoré Passer predbiehal, boli v pravom jazdnom pruhu a celá trasa je navyše oplotená, takže do nej nemohli vbehnúť ani žiadne zvieratá.
Argumentovalo sa aj tým, že Bugatti Chiron zabrzdí zo 400 km/h na nulu za 9 sekúnd na vzdialenosť 490 m. Navyše to nebol Passerov prvý takýto počin. Už v minulosti lámal rýchlostné rekordy za volantom Bugatti Veyron, pričom dosahoval rýchlosť 402 km/h.
Vynára sa však otázka, či by sa pokus o jazdu takou závratnou rýchlosťou, presahujúcou 400 km/h, mal odohrávať práve na verejnej ceste, aj keď tam nie je rýchlostný limit.
Túto jazdu kritizovali aj samotní predstavitelia nemeckej vlády a tvrdili, že je to nezodpovedné a nebezpečné. Polícia jazdu považovala za „nezákonné pouličné preteky“ a svoje zistenia oznámila prokuratúre.
Teraz sa však ukazuje, že prípad má pre milovníka adrenalínu šťastný koniec a Passer nebude vôbec potrestaný. Prokuratúra sa jazdca nakoniec rozhodla nestíhať. Nie je preto vylúčené, že český „pretekár“ si podobný kúsok ešte raz zopakuje.
Bugatti Chiron – základné špecifikácie
- Motor: 8,0 W16
- Výkon: 1 500 koní
- Krútiaci moment: 1 600 Nm
- 0 – 100 km/h: 2,5 sekundy
- 0 – 200 km/h: 6,5 sekundy
- 0 – 300 km/h: 13,1 sekundy
- Najvyššia rýchlosť: 420 km/h
Na konte stovky miliónov eur
Rýdzo česká spoločnosť Passerinvest na čele s Radimom Passerom začala pôvodne podnikať v oblasti predaja, prenájmu a renovácií nehnuteľností. Následne pribudla aj výstavba, teda klasický development, ktorý v Českej republike v 90. rokoch minulého storočia ešte len vznikal.
„V tejto dobe bola zo strany mesta Prahy veľká vôľa stavať a podporovať rozvoj výstavby všeobecne. Po roku 2000 nastúpila tzv. korupčná éra, ktorá spojenie podnikateľ-developer v očiach verejnosti značne znehodnotila. Veľkým zlomom v oblasti developmentu bola ekonomická kríza v roku 2008. Po roku 2014 pribudol navyše ďalší devastujúci faktor bojkotujúci takmer všetku výstavbu v Českej republike – vo svojom dôsledku protištátny aktivizmus,“ komentuje etapy podnikania Radim Passer, zakladateľ a CEO Passerinvest Group, a. s.
Spoločnosť Passerinvest Group, ktorá v decembri minulého roka oslávila 30 rokov od svojho založenia, stojí za urbanistickou premenou pražskej lokality Brumlovka v Prahe 4.
Ide o najväčší projekt svojho druhu v Strednej Európe. Investičnú činnosť Passerinvest obohatila okrem iného za túto dobu štátnu kasu o v prepočte 2,8 miliardy eur.
Podľa časopisu Forbes je Radim Passer 33. najbohatším Čechom s majetkom okolo 268 miliónov eur. Je hlboko veriaci a je členom Cirkvi adventistov siedmeho dňa. Jeho obrátenie na vieru súvisí s úmrtím prvorodeného syna Maxa, ktorý v dôsledku ťažkej choroby niekoľko mesiacov po narodení zomrel.
Zdroje: Passerinvest Group, Youtube/ Radim Passer, Bugatti