Niektorí influenceri zarábajú viac ako ľudia z Wall Street. Ako sa dostať k šesťcifernej sume?
- Ako sa dostať k šesťmiestnemu zárobku?
- Financie nie sú len nudné a zložité pojmy
- Ako zaujať mladých ľudí a spraviť z investovania zábavu?
- Ako sa dostať k šesťmiestnemu zárobku?
- Financie nie sú len nudné a zložité pojmy
- Ako zaujať mladých ľudí a spraviť z investovania zábavu?
Chcel by si zarábať viac ako samotní bankári na Wall Street a mať ročne viac ako 500 miliónov dolárov? Možno to znie neuveriteľne, ale takéto peniaze zarábajú viacerí influenceri z Wall Street.
Ak ti teda svet financií nie je cudzí a dokážeš na telefóne pri TikToku stráviť hodiny, prečo z toho nespraviť zárobkovú činnosť? Finančné spoločnosti majú často problém s oslovením mladých a nových klientov, avšak toto sa zmenilo v momente, keď na Wall Street predstavili influencerov.
Ako taký influencer funguje?
Tomuto fenoménu sa úplne podarilo zmeniť spôsob, akým toto odvetvie doteraz fungovalo. Dôkazom toho, aký majú influenceri vplyv, bola spoločnosť Betterment, robotický poradca, ktorý má ako cieľovú skupinu nových investorov. Z ničoho nič sa im začala výrazne zvyšovať aktivita a spoločnosť zaznamenala podľa portálu Bloomberg za jeden deň až desaťtisíc nových registrácií.
O tento úspech sa postaral iba dvadsaťpäťročný tiktoker Austin Hankwitz. Ten vo svojej aplikácii uverejňoval videá, v ktorých opisoval, ako sa pomocou platformy dostať do dôchodku ako milionár. Ako sám spomenul pre The Wealth Advisor, celé sa to začalo ako malý projekt, ktorému sa venoval popri svojom zamestnaní pre jednu finančnú spoločnosť.
To, čo sa spočiatku začalo ako hobby, mu momentálne vynáša 4 500 až 8 000 dolárov za príspevok. V súčasnosti sa tak môže venovať už len tejto činnosti a predošlú pracovnú pozíciu mohol opustiť. Akonáhle spomínaná spoločnosť videla ohlas jeho príspevkov, najala ho, aby ich služby propagoval prostredníctvom sociálnych médií.
Hankwitz však nie je jediným úspešným influencerom v tejto oblasti. Veľmi obľúbená je aj Haley Sacksová, ktorá je na sociálnych sieťach známa tiež ako Dow Jonesová. Haley sa snaží ľuďom zložité finančné informácie vysvetliť jednoducho a tým, že ich prirovnáva ku klebetám celebrít.
Svet financií už nikdy nebude nudný
Práve to, že dokážu pretaviť nudné pojmy, ako pasívne investovanie alebo výber daní, do ľahko stráviteľných videí pomocou hudby, farebných titulkov a hravých zvratov ich robí zaujímavých pre mileniálov. Aj situácia vo svete praje týmto produktom. Ako uvádza Bloomberg, vďaka pandémii došlo k nárastu hodín strávených vo finančných aplikáciách o 90 %.
Hankwitz v súčasnosti zastupuje okolo šesť spoločností a tiež rozbehol kanál Patreon, kde zdieľa hlbšie investície a finančné analýzy. Na tento kanál sa môžeš prihlásiť za poplatok 4 až 17 dolárov mesačne a pri 1 100 odberateľoch si vieš predstaviť príjem len za túto aktivitu. Aj keď odmietol priznať, koľko zarobí mesačne, uviedol, že je to viac ako 500 000 dolárov ročne.
Ak teda patríš k ľuďom, ktorých bavia sociálne médiá, a máš dar dotlačiť zákazníkov k finančným produktom, je to cesta aj pre teba. Okrem postov sa môžeš venovať aj iným veciam, ako napríklad poskytovať kurz, kde naučíš ľudí, ako hospodáriť s peniazmi. Možností je mnoho, stačí sa len rozhliadnuť.
Je táto forma spolupráce pre firmy bezpečná?
Pre firmy je dôležité, aby sa chránili pred podvodným obsahom a dezinformáciami. Preto so začiatkom takejto tvorby museli zaviesť aj dôkladné procesy preverovania.
Influenceri tak pred zverejnením pošlú video späť na oddelenie, aby ho preverili a preskúmali. Samozrejme, hovoríme o tých, ktorých si už najala konkrétna spoločnosť.
Ak hľadáš inšpiráciu a predstavu, aký typ príspevkov influenceri na sociálnych sieťach uverejňujú, nemusíš pátrať dlho. V rebríčku uverejnenom na Financer.com môžeš nájsť sedem najlepších slovenských finančných influencerov pre tento rok.
Za najlepšieho sa podľa portálu pokladá Jakub Kraľovanský, ktorý obchoduje s kryptomenami a snaží sa o nich učiť aj verejnosť.
Takto si môžeš porovnať štýl príspevkov u nás aj v zahraničí a nájsť si vlastnú cestu, ktorou sa vyberieš. Dôležité je zachovať si výnimočnosť a upútať jedinečným obsahom. Už len začať s malým projektom a možno nakoniec aj ty skončíš ako Hankwitz.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Bloomberg, The Wealth Adsvisor, Financer.com