Nika si s tímom otvorila vychytenú československú pekáreň. Teší sa masívnemu záujmu, pravidelne tu majú vypredané

  • Slovenka Nika študovala v Piešťanoch a pracovala v Amerike
  • Dnes v Prahe spoluvlastní obľúbenú pekáreň
  • Prežili v nej ťažké časy, dnes si užívajú úspech
Kus koláče
Instagram/reprofoto/kuskolace
  • Slovenka Nika študovala v Piešťanoch a pracovala v Amerike
  • Dnes v Prahe spoluvlastní obľúbenú pekáreň
  • Prežili v nej ťažké časy, dnes si užívajú úspech

Výrobky sa pohybujú od 2 do 4 eur za každý z kusov pekárenského výrobku. „Cenotvorbu si robíme sami, keďže mám ja aj môj kolega Jarda Prokš vyštudovanú odbornú školu a v gastronómii odrobených 18 rokov, vieme si zrátať všetky náklady, prirážky, kalkulácie a podobne,“ uvádza Nika.

Spolu s Jardom sú síce majiteľmi, no nesedia v kancelárii, sú na výrobe a vykrývajú smeny cez sviatku či vyťaženejšie víkendy. Nika si zároveň myslí, že tento osobný prístup oslovuje aj zákazníkov, ktorí majú tendenciu podporiť podnikateľov zapálených pre svoju prácu.

V gastrosegmente ich neprekvapilo nič a so všetkým rátali, no nad ľudskou hlúposťou sa im často zastavuje myseľ.

„Bolo tu zopár momentov, kedy ľuďom vadilo, že som Slovenka, lebo naša firma všade komunikuje po slovensky. Ľudia nedokážu pochopiť, že sme malá pekáreň a česky nehovorím, lebo som zo Slovenska. Už sa našli aj ľudia, ktorí nevedeli rozdýchať, že nám pred obchodom stojí rad ľudí a že máme vypredané.“

Nájsť dobrého a zručného pekára je veľmi ťažké, hovorí

Covid urobil v Česku hrubú čiaru cez rozpočet. „Kto v gastre pracoval, skončil zo dňa na deň a radšej si našiel inú prácu, v ktorej sa uplatnil,“ hovorí. Zamestnanca podľa nej treba vedieť oceniť a majiteľ by si mal vedieť zoradiť svoje priority, lebo mať spokojného zamestnanca je na nezaplatenie. 

Dôležité je podľa Niky aj vzdelanie. „Mám pocit, že nie je práca kuchára, pekára, čašníka či cukrára vnímaná tak, ako si zaslúži. Veľa odborných škôl nemá aktualizované študijné osnovy desiatky rokov a nemotivuje podľa mňa študentov dostatočne k tomu, aby sa v odbore vyučili. Nájsť dobrého a zručného pekára je veľmi ťažké.“

Medzi unikáty, ktoré v Kus Koláče ponúkajú, patria kysnuté čučoriedkové koláče s tvarohom. Ide o bestseller, ktorý robia vo viacerých príchutiach a ľudia sa k nim vracajú na overené klasiky, pričom každý deň majú inú ponuku, ktorú zverejňujú na sociálne siete deň vopred.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kus Koláče (@kuskolace)

V Prahe sú spokojní, podniká sa im tam dobre, chvália si kúpnu silu aj zákazníkov, ktorých považujú za svojich „štamgastov“. Expanziu zatiaľ neplánujú, a to ani v rámci Česka, no Slovensko úplne nevylučujú. „Chodí k nám veľa Slovákov, takže už padol návrh otvoriť aj ,doma‘, ale zatiaľ o tom len žartujeme, nie je to v pláne.“ 

Je tu však aj niečo, čo do dnešného dňa ľutujú. „Kúpili by sme si kávovar a predávali kávu. Neurobili sme to, bohužiaľ, z kapacitných dôvodov a z nejakého nášho etického presvedčenia, že máme na našej ulici asi 10 kaviarní, tak aby ľudia podporili niekoho iného.“

Hlavným cieľom pekárne je udržať si svoju kvalitu a dvihnúť latku vyššie. Chcú sa angažovať vo vzdelávaní vo forme kurzov pečenia, či už v obchode alebo online a chcú šíriť osvetu československému pekárenskému svetu.

Chcú tiež vyladiť svoj druhý obchod Další Kus, kde predávajú pečivo a lahôdky a rozmýšľajú nad myšlienkou o obchode so spomínanou kávou a sedením, aby si zákazníci mohli vychutnať kus koláča aj na mieste.

 

Text sme zrevidovali, upravili, doplnili o nové informácie a vydali nanovo. Článok bol pôvodne publikovaný v októbri 2023.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá