Nikdy nebolo lacnejšie pretekať. S novým Alpine A110 si to konečne môžeš vyriešiť na trati
- Vždy som žral univerzálnu hlášku z Rýchlo a zbesilo, legendárne "Vyriešime si to na trati". Teraz je tu Alpine Europa Cup a s ním asi najlacnejšia cesta k pretekaniu na okruhu, široko-ďaleko.

- Vždy som žral univerzálnu hlášku z Rýchlo a zbesilo, legendárne "Vyriešime si to na trati". Teraz je tu Alpine Europa Cup a s ním asi najlacnejšia cesta k pretekaniu na okruhu, široko-ďaleko.
Porovnávať si sily na cestách je predsa dosť hlúpe. Lepšie je vyraziť na okruh a ešte lepšie na preteky s rovnakými autami. Viac tak vynikne tvoja schopnosť udržať volant v ruke, než schopnosť tvojho auta zahladiť po tebe chyby. Samozrejme, oplatilo by sa to len pre tento pocit.
Lenže potom je tu pretekársky špeciál, ktorý vyzerá neodolateľne…
Je to Alpine A110, naštvaný fracnúzsky buldoček s motorom od Renaultu v strede a pohonom zadných kolies.
Ten produkuje 198 kilowattov, čiže 270 koní. To je dosť na rozhýbanie väčšiny sériovej produkcie dneška…
A 320 newtonmetrov krútiaceho momentu sa tiež celkom zídu.
Obzvlášť potom, keď celé auto váži len 1050 kilogramov. To znamená, že jeden kôň má za úlohu nosiť len 3,9 kilogramu.
To je naozaj veľmi málo. Je to tak aj preto, lebo pretekárskej A110 nezostalo z interiéru takmer nič.
To je však úplne jedno, pozrite sa na tú krásu. Ukrýva sa v jednoduchosti…
Tú však podporujú napríklad aj tlmiče Öhlins a o štyri centimetre nižší postoj auta.
No a najlepšie na tom všetkom je to, že si jeden môžeš osedlať aj ty. A nemám na mysli amatérske preteky, ale seriál pod záštitou FIA.
A teraz narovinu, pár horších správ. Dobrá cena tak v prepočte znamená pribižne 100 000 € za auto a musíš sa poponáhľať, pre prvú sezónu ich bude vyrobených asi len dvadsať. Tak či onak, za tú srandu to rozhodne stojí!
Zdroj: Alpine Press
Čítajte viac z kategórie: Auto