Nová dočasná autobusová stanica v Bratislave predčí aj tú súčasnú! Takto bude vyzerať

  • Začatia výstavby dlho očakávanej Stanice Nivy a s ňou aj spustenia dočasnej náhradnej stanice by sme sa mali dočkať koncom leta.
collage
HB Reavis / bratislava-slovakia.eu
  • Začatia výstavby dlho očakávanej Stanice Nivy a s ňou aj spustenia dočasnej náhradnej stanice by sme sa mali dočkať koncom leta.

Podmienkou na začatie výstavby novej Stanice Nivy je vybudovanie dočasnej náhradnej stanice na Bottovej ulici. S ňou má ale developer HB Reavis problémy a vyzerá to tak, že pôvodný dátum spustenia v júli nestihne. Nastali totiž komplikácie v povoľovacom procese.

„Veríme, že sa nám podarí ku koncu leta dať dočasnú stanicu do prevádzky a urobíme všetko pre to, aby sme v tomto termíne mohli začať aj s výstavbou novej autobusovej stanice, ktorá má byť ukončená v roku 2020,“ uviedla pre TASR hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.

vizualizácia: HB Reavis

HB Reavis musí pred začatím výstavby projektu Stanica Nivy, na ktorú už povolenie má, presunúť súčasnú stanicu do priestorov bývalého centra Bottova. Táto dočasná stanica by mala tú súčasnú plne nahradiť. A ak môžeme súdiť na základe vizualizácií, tak aj vylepšiť.

“V čase výstavby novej autobusovej stanice budú môcť cestujúci využívať služby náhradnej stanice na Bottovej ulici, ktorá plnohodnotne nahradí funkciu tej súčasnej. Centrum Bottova počas výstavby v plnej miere nahradí potrebné kapacity, teda s adekvátnym počtom nástupíšť a kvalitných služieb. Samozrejmosťou sú stánky s občerstvením, odkladisko batožín či taxislužby,” povedal pre Hospodárske Noviny Head of Development HB Reavis Jakub Gossányi.

vizualizácia: HB Reavis

Developer výstavbu oficiálne spustil už v máji. Ako prvú začal budovať administratívnu vežu Nivy Tower. Celkovo bude projekt Stanica Nivy stáť 345 miliónov eur. Okrem toho plánuje investovať 24 miliónov eur do okolitej dopravnej a technickej infraštruktúry, vrátane kompletnej obnovy ulice Mlynské Nivy.

S úradmi momentálne rieši uzavretie dopravy počas výstavby. Rozhoduje sa medzi kompletným uzavretím na 14 mesiacov alebo postupným obmedzovaním počas 36 mesiacov. Za najpraktickejšie považuje to 14-mesačné a nie to postupné, ktoré sa bude každé dva týždne meniť.

vizualizácia: HB Reavis

Okrem toho sa snaží získať aj štatút významnej investície, ktorý by výrazne uľahčil administratívu okolo budovania. V rámci tohto štatútu by boli zahrnuté projekty v zóne Nivy a Petržalke, a teda aj navrhované doplnkové dopravné riešenie v podobe lanovky cez Dunaj a parkovací dom.

Štát by sa mal ku tejto žiadosti vyjadriť do konca júna. Od vyjadrenia štátu závisí, či sa tieto doplnkové projekty nakoniec uskutočnia. Celkovo by sa podľa HB Reavis celá investícia blížila ku jednej miliarde eur.

vizualizácia: HB Reavis

Vyzerá to tak, že dlho očakávaný projekt novej stanice je konečne v pohybe. Nám zostáva už iba dúfať, že sa všetko dokončí viac-menej na čas a v roku 2020 už bude nová štvrť naozaj hotová.

Najnovšie videá

Trendové videá