Nová kaviareň v Bratislave prekvapila zákazníkov: Trefne reaguje na 1-eurový príplatok za mlieko

  • Na Blumentálskej ulici len nedávno otvorila svoje dvere nová kaviareň Ráno
  • Už za krátky čas si získala množstvo zákazníkov a najnovšie vyvolala v gastrokomunite aj poriadne horlivú diskusiu
Ráno kaviareň
Ráno kaviareň, archív SIU
  • Na Blumentálskej ulici len nedávno otvorila svoje dvere nová kaviareň Ráno
  • Už za krátky čas si získala množstvo zákazníkov a najnovšie vyvolala v gastrokomunite aj poriadne horlivú diskusiu

Realizácia vlastnej reštaurácie, bistra či kaviarne je často sprevádzaná romantickou predstavou plnou kreativity, radosti z prípravy jedál a drinkov.

Avšak realita podnikania v tejto oblasti môže byť oveľa drsnejšia a komplexnejšia, než sa na prvý pohľad zdá. 

Na vlastnej koži to pocítil aj skúsený barista Filip, ktorý si pri kostole Blumentál otvoril kaviareň Ráno. Ide o prevádzku s veľmi pekným, čistým dizajnom, na aký sú mnohí ľudia zvyknutí napríklad v Dánsku. 

Kaviareň zožala medzi zákazníkmi veľký úspech, čoho dôkazom sú aj zákazníci, ktorí sú pred týmto podnikom ochotní stáť v rade na ich rannú šálku kávy či bannana bread.

zdroj: Ráno/Igor Bartošek

Pred pár dňami sa však slovenským internetom začala šíriť nespokojná reakcia jednej zo zákazníčok. Tej nevyhovoval doplatok 1 euro za ovsené mlieko do kávy. 

Následne sa začala na našej gastroscéne búrlivá debata. O tom, či je vôbec správne si pýtať doplatok 1 euro za ovsené mlieko, diskutovali podniky, zákazníci aj influenceri. Zdá sa pritom, že správna odpoveď neexistuje. Z reakcii ľudí sa dá vyčítať, že Slováci sú v tejto dišpute rozdelení na dva tábory. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Valentína Figeľová (@valentina.figelova)

Čísla nepustia

Kaviareň Ráno poskytla stanovisko, že z ekonomického hľadiska ich čísla nepustia. Ich prioritou je ponúkať kvalitné baristické ovsené mlieko, ktoré je značne drahšie, než to kravské.

Filip sa tiež rozhodol počas dnešného dňa ponúkať mlieko do kávy zadarmo. „Chceme ukázať, aký rozdiel v chuti spraví prémiové ovsené mlieko, a pozývame každého, aby si ho tento víkend skúsil bez doplatku.“

Kaviareň navyše prekvapila aj kreatívnym nápadom, ktorý si ihneď všimneš, ak sem dnes zavítaš. Prevádzka je doslova obložená ich mliekami Roa a na veľkej zrkadlovej ploche svieti trefný nápis: „Nikdy neplač nad rozliatym mliekom.. iba, ak je ovsené.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa STARTITUP (@startitup_sk)

Reakcia marketérov

Na hodnotenie týchto krokov kaviarne, sme sa pýtali aj uznávaného odborníka na marketing, Róberta Slováka. Jeho stanovisko je jasné:

„Ide o štandardné podnikateľské správanie, nevidím na tom nič výnimočné. Ak niekto predáva kvalitné veci, je normálne že si za to pýta peniaze a takisto je úplne v poriadku urobiť nejaký event, aby vysvetlil a dal možnosť ľuďom ochutnať to, čo predáva.“

WhatsApp Image 2024-06-21 at 21.19.37
zdroj: archív SIU

Ku krokom kaviarne sa vyjadril aj Peter Šándor, managing director digitálnej marketingovej agentúry Hype:

„Prístup kaviarne Ráno, vrátane vtipného nápisu a prezentácie ovseného mlieka, je pozitívnym krokom, ktorý im pomohol získať pozornosť a zvýšiť viditeľnosť na internete, čoho dôkazom je aj tento článok.“

IMG_2109 2
zdroj: Instagram/@sajfa

„Je to dobrý príklad toho, ako sa dá ‚hate’ otočiť vo svoj úžitok. To, či je doplatok 1 euro za ovsené mlieko luxus, nech už posúdi každý zákazník sám. Ak to niekomu nevyhovuje, vždy môže navštíviť inú kaviareň, kde ponúkajú ovsené mlieko s nižším, prípadne žiadnym doplatkom. Podľa môjho názoru by však kaviareň mohla toto ‚momentum’ okolo ovseného mlieka využiť ešte viac vo svoj prospech.“

Roa, „Rolls-Royce“ medzi rastlinnými mliekami

V súčasnosti sa čoraz viac kaviarní rozhoduje pre ponuku alternatívnych rastlinných mliek. Medzi najviac vyhľadávané aj vo svete patrí ovsené mlieko Roa, ktoré si získalo prezývku „Rolls-Royce“ medzi rastlinnými mliekami.

IMG_2108 2
zdroj: Instagram/@slepacibujon

Jedným z hlavných dôvodov, prečo po ňom kaviarne siahajú, je jeho schopnosť veľmi dobre doplniť chuť kvalitnej kávy. Roa má bohatú a krémovú chuť, ktorá neprebíja, ale skôr zvýrazňuje jemné nuansy kávy. Či už ide o espresso, cappuccino alebo latte, toto mlieko prináša vyvážený chuťový zážitok, ktorý si, jednoducho, všimneš. Za sebou tak necháva aj známu značku rastlinných mliek Oatly.

WhatsApp Image 2024-06-21 at 21.19.29
zdroj: archív SIU

Výživové benefity

Ovsené mlieko Roa je obohatené o esenciálne vitamíny a minerály. Obsahuje vlákninu, je nízkokalorické a bohaté na zdravé nenasýtené tuky. Priemerný pohár Roa (250 ml) obsahuje približne 1 gram beta glukánov, čo predstavuje tretinu dennej potreby a pomáha regulovať hladinu cukru v krvi. Okrem toho je toto mlieko bez cholesterolu a trans-tukov, čo prispieva k znižovaniu hladiny LDL cholesterolu v tele a podporuje zdravie srdca.

Ideálne pre latte art

Jednou z výziev pri používaní rastlinných mliek je ich schopnosť vytvárať kvalitnú penu potrebnú pre latte art. Roa sa v tomto smere osvedčilo pre mnohých baristov ako výnimočné. Mlieko sa nerozkladá a vytvára plnú, nadýchanú vrstvu peny, čo umožňuje baristom vytvárať zložité a esteticky príťažlivé vzory na povrchu nápojov. Táto vlastnosť robí z tohto mlieka ideálnu voľbu pre kaviarne, ktoré kladú dôraz na vizuálnu prezentáciu svojich nápojov.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Ema (@ema.gurova)

Posun ďalej

Je celkom pochopiteľné, že otázka doplatkov za ovsené mlieko vyvolala diskusiu. Na jednej strane stojí ekonomická realita a náklady na prémiové produkty, na druhej strane túžba zákazníkov po férových cenách a prístupnosti alternatívnych možností.

Je v poriadku, ak si myslíš, že doplatky sú neprimerané, rovnako ako je v poriadku, ak ich považujete za opodstatnené. Každý z nás má právo na vlastný názor a práve takéto diskusie nás môžu posunúť k lepšiemu porozumeniu potrieb a očakávaní oboch strán.

Podstatné je, aby sme k týmto debatám pristupovali s rešpektom a ochotou načúvať. Kaviareň Ráno ukázala, že aj dišputy môžu viesť k pozitívnym zmenám a dialógu, ktorý môže obohatiť celú komunitu. Bez ohľadu na to, na ktorej strane tejto debaty stojíš, je dôležité si uvedomiť, že konečným cieľom je spokojnosť zákazníkov a udržateľnosť podnikania.

Takže nabudúce, keď budeš stáť pred voľbou, či si priplatiť za ovsené mlieko, alebo nie, spomeň si, že podstatou je vytvoriť miesto, kde sa každý cíti vítaný a spokojný, či už s kravským, alebo ovseným mliekom v šálke.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá