Nová zbraň proti zlodejom: Zásadná funkcia od Google rozozná pohyby spojené s krádežou

  • Ku krádežiam mobilov dochádza pomerne často
  • Spoločnosť Google prichádza s revolučnou novinkou
Žena na telefóne.
Ilustračné foto Freepik/@benzoix
  • Ku krádežiam mobilov dochádza pomerne často
  • Spoločnosť Google prichádza s revolučnou novinkou

Strata mobilných telefónov v dôsledku krádeže je problémom, s ktorým sa stretávajú ľudia na všetkých kontinentoch. Ako informuje portál oPeniazoch.sk, tento negatívny trend si všimol aj Google a rozhodol sa podniknúť kroky na zlepšenie situácie.

Spoločnosť uvádza na trh prelomovú technológiu, ktorá má poskytnúť efektívnu ochranu pre majiteľov smartfónov a znížiť riziko ich odcudzenia.

Tri dôležité novinky

Na poslednej konferencii I/O Google predstavil nové opatrenia na ochranu pred krádežami. Hoci už predtým spomenul niektoré z týchto funkcií na svojej webovej stránke, až teraz sa podelil o konkrétne detaily a ukázal, ako ich plánuje zaviesť do praxe.

Aby si svoj smartfón lepšie chránil pred možným odcudzením, Google prichádza s balíčkom pokročilých bezpečnostných funkcií.

Novinky zahŕňajú vylepšenú ochranu zariadenia a údajov, ktorá má zabrániť krádeži ešte pred jej uskutočnením, automatickú aktiváciu ochrany v prípade, že dôjde k odcudzeniu telefónu, a možnosť uzamknúť svoj telefón na diaľku, ak sa ocitne v nesprávnych rukách.

Rozozná pohyby spojené s krádežou

Google zavádza nové opatrenia na zlepšenie bezpečnosti svojich zariadení. Zlodeji často resetujú ukradnuté telefóny na továrenské nastavenia, aby ich mohli predať, ale s novým systémom to bude oveľa náročnejšie. Po resetovaní telefónu ho totiž zlodej nebude schopný znova nastaviť bez prihlásenia sa do Google účtu alebo zariadenia, čo výrazne sťaží predaj ukradnutého mobilu a môže odradiť od samotnej krádeže.

Okrem toho Google prináša novinku, ktorá umožní vytvoriť si súkromný priestor na aplikácie a citlivé údaje. Tento priestor môžeš chrániť samostatným PIN kódom, aby tvoje najdôležitejšie informácie boli ešte lepšie zabezpečené.

Ďalšou inováciou je funkcia, ktorá automaticky uzamkne obrazovku, ak ti niekto tvoj telefón násilne vytrhne z ruky. Umelá inteligencia dokáže rozpoznať pohyby spojené s krádežou, a preto sa obrazovka rýchlo zablokuje, aby zlodej nemal prístup k tvojim údajom. Telefón sa tiež uzamkne, ak niekto opakovane zadá nesprávny prístupový kód.

Podvodné taktiky na Slovákov

Google nezostáva len pri ochrane hardvéru svojich zariadení, ale reaguje aj na širšie hrozby, ktoré dnes ohrozujú osobné údaje používateľov. Význam tejto ochrany potvrdzujú aj prieskumy na Slovensku.

Až 41 % ľudí na Slovensku má osobnú skúsenosť s podvodníkmi, ktorí sa od nich pokúsili dostať osobné údaje s cieľom ukradnúť im peniaze z bankového účtu. Viac ako polovica z nich sa s tým za posledný rok stretla dokonca viackrát. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý v období od 28. mája do 6. júna pre Home Credit Slovakia zrealizovala agentúra STEM/MARK.

Vyhľadávanie na notebooku.
zdroj: Unsplash/@glenncarstenspeters

Podvody sa najčastejšie dejú cez emaily. Nasledujú SMS správy, telefonáty a sociálne siete. Polovica respondentov na tieto pokusy vôbec nereagovala. Len 7 % kontaktovalo banku. Na políciu sa obrátilo 6 % a 2 % ľudí sa nechali oklamať. Väčšina si chráni heslá na online bankovníctvo, no 57 % respondentov nakupovalo na neznámych, často rizikových e-shopoch.

„Podvodné pokusy so snahou vylákať od ľudí osobné údaje sa dejú rôznymi spôsobmi, nezriedka sa pritom človek stretne postupne aj s viacerými. Najčastejšie je to emailom, čo uviedlo až 63 % respondentov, prostredníctvom SMS 42 %, telefonicky 21 % a inými formami, kam patria najmä sociálne siete, 12 % prípadov,“ priblížil výsledky prieskumu Jaroslav Ondrušek, analytik trhu zo spoločnosti Home Credit.

Prieskum tiež ukázal, že 55 % Slovákov používa rovnaké heslo alebo len niekoľko hesiel pre všetky svoje účty na sociálnych sieťach. Ďalších 12 % používa rovnaké heslo všade. Pri internetovom bankovníctve sa väčšina snaží používať unikátne heslá (88 %). Najčastejšie využívajú jednorazový SMS kód (38 %) alebo odtlačok prsta (36 %).

Ďalším rizikom pre osobné údaje je nakupovanie na neoverených e-shopoch. Za posledný rok tam nakupovalo až 57 % opýtaných. Pri výbere obchodu ich najviac zaujala cena (77 %), zatiaľ čo hodnotenie obchodu na internete bolo dôležité len pre 45 %.

Zdroje: oPeniazoch.sk, Google, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá