Značka Nike kúpila futuristický startup, ktorý na trh prináša nečakaný trend. Ľudia po ich novom produkte šalejú

  • Je ti bližší digitálny svet než ten skutočný?
  • Potom ťa pravdepodobne poteší spojenie značky Nike so známym startupom
Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok Reprofoto/twitter,unsplash/Thomas Serer
  • Je ti bližší digitálny svet než ten skutočný?
  • Potom ťa pravdepodobne poteší spojenie značky Nike so známym startupom

Spoločnosť športového oblečenia Nike kúpila americký startup RTFKT, ktorý sa zameriava na virtuálnu módu a digitálne zberateľské predmety.

V realite si ich neobuješ

Spoločnosť RTFKT vznikla na počiatku covidovej éry, konkrétne v januári 2020. Ako sme uviedli už vyššie, RTFKT je známa najmä tým, že vytvára virtuálne návrhy tenisiek a zberateľské predmety.

Značka Nike sa preto so startupom spojila so zámerom vyrábať virtuálne kúsky, ktoré by si mohli ľudia následne obuť napríklad v hrách, informuje CNBC.

Vo virtuálnom svete Nikeland si používatelia môžu prispôsobiť vzhľad podľa vlastných predstáv, umiestňovať zberateľské predmety v digitálnom showroome a hrať hry.

Spomínané tenisky si teda ich majiteľ v reálnom svete do obchodu či fitness centra neobuje. Obuv nebude hmatateľným produktom a nosiť ich bude môcť napríklad tebou vytvorený avatar vo virtuálnom svete. O špeciálne kúsky majú ľudia záujem najmä preto, že môžu v budúcnosti naberať na hodnote.

Nielen Nike…

Ako však pred niekoľkými mesiacmi písal aj denník NY Times, potenciál vo virtuálnom vesmíre vidí aj Mark Zuckerberg. Ten uviedol, že túži po tom, aby virtuálnu realitu mohlo zažiť čo najviac ľudí. Spoločnosť Facebook sa pred niekoľkými týždňami premenovala na „Meta“.

Podľa šéfa spoločnosti má nový názov reflektovať práve ich nové zameranie. Metaverzum, alebo inak virtuálny vesmír, je nateraz pre Facebook prioritou. Zdá sa však, že postupne sa bude do tímu pridávať stále viac firiem.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: CNBC, nytimes.com

Najnovšie videá

Trendové videá