Novinárka Hanzelová hovorí o desivej skúsenosti v taxíku: Ženy by si appku mali odinštalovať
- Novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová upozornila ženy prostredníctvom Instagramu na aplikáciu Bolt
- Píše o zlých skúsenostiach s vodičmi
- Novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová upozornila ženy prostredníctvom Instagramu na aplikáciu Bolt
- Píše o zlých skúsenostiach s vodičmi
Známa slovenská novinárka upozornila na svojom Instagrame ženy na to, aby si vymazali aplikáciu Bolt. Na sociálnej sieti opisuje svoje zlé skúsenosti, ktoré zažila s taxikármi tejto služby.
Ako Kovačič Hanzelová napísala, posledná príhoda sa jej stala iba v priebehu posledného víkendu, keď spoločne s novinárkou Laurou Kellöovou nastúpili do vozidla taxikára Boltu, ktorý sa im však už od samého začiatku nepozdával.
Nevhodné telefonáty
Slovenská novinárka v úvode svojho príspevku spomína na udalosť, ktorá sa odohrala už počas roku 2019.
„Písal sa rok 2019, keď som náhodou dvihla telefón a volal mi neznámy pán a na otázku, odkiaľ má moje číslo, odvetil, že ma viezol dva týždne dozadu taxíkom. Toho času sa služba volala Taxify, dnes je to Bolt. Vyšlo najavo, že aplikácia je naprogramovaná tak, že vodiči, ktorí vás vezú, majú vaše číslo,“ píše Kovačič Hanzelová.
Po tom, ako sa o svoju skúsenosť podelila, začali ju kontaktovať mnohé ženy s podobnými skúsenosťami. „Mnohé ženy mi písali, že ich vodiči masívne obťažujú a vypisujú im po večeroch a po nociach nevyžiadané návrhy. Baby sa báli, posielali mi stovky screenshotov, napísala som o tom a chvíľu to bola téma,“ objasňuje ďalej Kovačič Hanzelová.
„Taxify sa so mnou stretli, povedali, že o tom vedia, ale že nemajú kapacity to zmeniť. Appku som si odinštalovala, teraz ju mám, ale nepoužívam,“ uviedla známa slovenská novinárka.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Zastrašovanie
Kovačič Hanzelová sa však podelila o ďalšiu negatívnu skúsenosť, ktorá sa odohrala počas víkendu. Spoločne s novinárkou Laurou Kellovou nastúpili do vozidla taxikára Boltu.
„Pán bol čudný od začiatku – hneď na začiatku nám povedal, že ani on nie je triezvy. Reagovala som, že počkať, počkať. Otočil to na srandu. Šli sme ďalej, ja som vystupovala prvá a povedala som Laure obligátnu vetu – keď prídeš domov, napíš mi,“ uvádza ďalej Kovačič Hanzelová.
Vodič sa mal neskôr priznať, že obe novinárky pozná a opakovane sa pýtal, či majú z neho strach. Ihneď po tom, ako vystúpila Kovačič Hanzelová z auta, druhá spomenutá novinárka s ním zostala v aute sama. Vodič si „užíval“ jej „neistotu“.
„Naschvál neodbočil k jej bytu a šiel mimo a spýtal sa jej: Bojíte sa ma? Laura mu povedala, že nie, a nech ju láskavo okamžite odvezie domov. Bľabotal, že nás obe pozná, a znova sa jej pýtal, či sa ho bojí. Laura mi písala: ,Dávno som sa tak nebála‘ a odvetila mu, že má v kabelke slzný plyn a nech ju okamžite vysadí,“ píše Kovačič Hanzelová.
„Nakoniec pod hrozbou slzáku Laura vystúpila a odišla vďakabohu domov. S traumou, strachom, ale živá a zdravá,“ pokračuje v príspevku známa slovenská novinárka.
Výzva pre ženy
Po tejto skúsenosti vyzvala Kovačič Hanzelová, aby si ostatné ženy aplikáciu Bolt odinštalovali. „Nie je bezpečná pre ženy a ani za tri roky (!) sa to nezlepšilo. Ženy mi opakovane aj dnes píšu, že sa stále obťažovania opakujú. A hoci verím, že väčšina vodičov je slušná, práve vedenie zatiaľ nedokázalo zlepšiť bezpečnosť klientok,“ píše v príspevku.
Novinárka vyzýva ľudí, aby sa aj oni o svoje skúsenosti podelili. „Určite príde stanovisko, kde povedia, ako vážne to vnímajú. A ako urobili opatrenia. Ale zatiaľ sú to po troch rokoch len plané reči. Napíšte aj vy svoje skúsenosti. Možno naším tlakom pomôžeme zmene,“ zakončila svoj príspevok Kovačič Hanzelová.
Svoje stanovisko poskytla redakcii aj spoločnosť Bolt, ktorá nevhodné správanie odsudzuje. „Dôrazne odsudzujeme akýkoľvek druh nevhodného správania partnerských vodičov. Bezpečnosť je pre spoločnosť Bolt prioritou a netolerujeme žiadnu agresiu – či už zo strany vodiča alebo používateľa aplikácie. Mesačne zaznamenávame stovky tisíc jázd prostredníctvom našej aplikácie, no našťastie sú tie negatívne prípady výnimočné,“ uvádza tlačové oddelenie spoločnosti Bolt.
Nahlásené negatívne prípady spoločnosť zakaždým prísne preveruje. „Každý jeden však dôsledne preverujeme a robíme všetky kroky preto, aby bola každá jazda bezpečná. Čo sa vodičov týka, predtým, ako je vodič pridaný na našu platformu, musí mať platnú licenciu. Tú získa len bezúhonný človek bez záznamu v registri trestov. Taktiež sú pre vodičov povinné aj psychotesty,“ uvádza spoločnosť Bolt v stanovisku ďalej.
Sledovanie spätnej väzby
Všetky negatívne skúsenosti s vodičmi spoločnosti Bolt by mali ľudia prostredníctvom ich aplikácie zdieľať. „Aby sme predchádzali nepríjemným situáciám, vyzývame používateľov našej aplikácie, aby akékoľvek negatívne skúsenosti nahlasovali zákazníckemu servisu spoločnosti Bolt. Náš tím spätnú väzbu pozorne sleduje, reaguje na všetky žiadosti a podniká potrebné kroky vrátane interného vyšetrovania a spolupráce s políciou, ktorú je potrebné informovať v prípade, ak došlo k trestnému činu,“ uvádza ďalej tlačové oddelenie spoločnosti.
„Taktiež polícii zdieľame všetky potrebné údaje, ktoré jej pomôžu pri vyšetrovaní. V prípade, že partnerskí vodiči nedodržiavajú zmluvné podmienky spoločnosti Bolt a pravidlá platformy, ich prístup k platforme bude natrvalo zablokovaný. Neustále pracujeme na zlepšovaní našich služieb, aby sa všetci používatelia platformy cítili bezpečne, aby sa zlepšila ich kvalita a aby sme sa v budúcnosti vyhli takýmto situáciám,“ zakončila svoje stanovisko spoločnosť Bolt.
Okrem toho je pre používateľov aplikácie pre zvýšenie bezpečnosti počas jazdy k dispozícii aj funkcia Zdieľanie podrobností o jazde. Cestujúci tak môže zdieľať podrobnosti o partnerskom vodičovi, vozidle a polohe vozidla s blízkymi iba jediným kliknutím v aplikácii. Spoločnosť tiež kontroluje aj hodnotenia, ktoré môžeš partnerskému vodičovi zanechať.
Zdroje: Instagram/zuzanahanzelova, Bolt