Nový rebríček najhorších áut za rok 2024: Týchto 10 modelov pohorelo v teste odolnosti
- Výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut nedopadli dobre ani pre domáce značky
- Pozri sa, kúpu ktorých áut by si mal poriadne zvážiť

- Výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut nedopadli dobre ani pre domáce značky
- Pozri sa, kúpu ktorých áut by si mal poriadne zvážiť
Diskusia o spoľahlivosti automobilov je často veľmi citlivá. Na jednej strane sa odborníci snažia byť čo najobjektívnejší v analýzach, testoch a prieskumoch. Na druhej strane však nie je možné zohľadniť všetky každodenné situácie a jazdné návyky vodičov.
Ako uvádza portál Autoviny.sk, rebríčky spoľahlivosti áut sú preto založené na objektívnych dátach, ale nezohľadňujú dôležité faktory, ako je napríklad spôsob, akým vodič svoje auto používa.
Nemeckí motoristickí novinári predstavili rebríček automobilov s najnižšou spoľahlivosťou. Testovali viac ako 100 áut a hodnotili ich spoľahlivosť pri prejazde 100 000 kilometrov. Tento nájazd, ktorý bežný motorista zvládne za osem rokov, museli autá v testoch prekonať za jediný rok. Tento fakt výrazne ovplyvňuje výsledky.
Intenzívne používanie totiž nie je bežným spôsobom prevádzky týchto vozidiel. Zisti, ktoré vozidlá dopadli v rebríčku spoľahlivosti najhoršie.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Vozidlo Ford Fiesta 1.0 EcoBoost dosiahlo poruchové skóre 52. Počas testov na 100 000 km sa objavilo viacero problémov. Najskôr sa uvoľnila upevňovacia skrutka na napínači rozvodového remeňa, čo poškodilo motor.
Riadenie tiež spôsobovalo ťažkosti a objavili sa aj straty chladiacej kvapaliny. Tieto problémy ovplyvnili celkové hodnotenie spoľahlivosti vozidla.
Subaru XV 2.0D
Subaru XV 2.0D dosiahlo poruchové skóre 44. Už v priebehu jedného roka sa na vozidle objavilo množstvo problémov. Na podvozku sa začala tvoriť hrdza, panely vo vnútri vŕzgali a spojka sa výrazne opotrebovala.
Okrem toho sa rýchlo znehodnotilo aj sedadlo vodiča. Tieto defekty sa objavili v takom množstve, že Subaru za jeden rok vykázalo viac problémov než iné automobily za celý svoj životný cyklus.
Audi Q3 2.0 TDI quattro
Vozidlo značky Audi Q3 2.0 TDI quattro dosiahlo poruchové skóre 42. Pri teste odolnosti potrebovalo novú prevodovku, čo výrazne zvýšilo celkové prevádzkové náklady, aj keď oprava prebehla v rámci záruky. Tento problém bol taký závažný, že ostatné defekty sa zdali takmer triviálne.
Po necelých 28 000 kilometroch praskla lambda sonda a došlo k poškodeniu systému recirkulácie výfukových plynov a osvetlenia. Tieto problémy pridali ďalšie výdavky a znížili celkovú spoľahlivosť vozidla.
BMW 218i Active Tourer
BMW 218i Active Tourer dosiahlo poruchové skóre 42. Po 36 000 kilometroch sa zlomilo ložisko kľukového hriadeľa, čo viedlo po deviatich mesiacoch k potrebe výmeny motora. Pri rozobratí motora sa ukázalo, že vozidlo vykazuje nadmerné opotrebovanie.
Autori recenzie navyše kritizovali chyby v dielenskom spracovaní, čo ďalej znižovalo celkovú spoľahlivosť tohto modelu. Tieto problémy nielen zvýšili náklady na údržbu, ale aj negatívne ovplyvnili dojem z kvality vozidla.
Chevrolet Orlando LT + 2,0 TD
Vozidlo Chevrolet Orlando LT + 2,0 TD dosiahlo poruchové skóre 35. Toto vozidlo muselo ísť dvakrát do servisu kvôli roztrhnutej manžete hnacieho hriadeľa a zaseknutým dverám batožinového priestoru.
Ku koncu testu odolnosti sa pridali aj problémy s automatickou prevodovkou, ktorá vykazovala silné opotrebovanie. Tieto opakujúce sa problémy výrazne ovplyvnili spoľahlivosť a celkové prevádzkové náklady vozidla.
Na ďalšej strane nájdeš ďalšie modely najhoršie hodnotených áut >>>
Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel
Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel dosiahol poruchové skóre 34. Už po približne 30 000 kilometroch sa objavili problémy s prevodovkou, čo autori hodnotili ako neprijateľné.
Počas testu odolnosti sa vyskytli aj poruchy zapaľovania a na spodnej hrane dverí na strane vodiča sa začali objavovať prvé známky hrdze pod lakom. Tieto problémy negatívne ovplyvnili celkovú spoľahlivosť vozidla a prispeli k nižšiemu hodnoteniu.
VW Golf 1.4 TSI Comfortline
VW Golf 1.4 TSI Comfortline dosiahol poruchové skóre 32 po 200 000 kilometroch. Prvé problémy sa objavili už po 37 000 kilometroch, keď klimatizačný systém stratil kondenzáciu a potreboval utesnenie v servise. Neskôr, po 81 000 kilometroch, začal robiť problémy systém auto štart-stop.
Test Golfu však pokračoval aj po 100 000 kilometroch, pretože novinári očakávali, že VW vydrží dlhšie ako jeho konkurencia. Čiastočne sa to potvrdilo, ale po 120 000 kilometroch prestal fungovať klaksón a predné tlmiče sa ukázali ako poruchové.
Následne sa zasekli dvierka palivovej nádrže. Po 150 000 kilometroch vykázala problémy aj prevodovka. Tieto opakované poruchy postupne znižovali celkovú spoľahlivosť vozidla.
BMW i3
BMW i3 dosiahlo poruchové skóre 31. Aj keď sa neprejavili dramatické problémy, vozidlo trpelo množstvom otravujúcich porúch. Nabíjací kábel elektromobilu musel byť opakovane vymenený, pričom každá výmena stála 300 eur.
Ďalšie chyby sa prejavili v činnosti ventilátora klimatizácie a dvierok palivovej nádrže. Tieto opakujúce sa problémy síce neboli závažné, ale negatívne ovplyvnili používateľský komfort a celkovú spoľahlivosť vozidla.
Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium
Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium dosiahol poruchové skóre 30. Elektrické problémy negatívne ovplyvnili inak dobré hodnotenie tohto sedemmiestneho vozidla v teste odolnosti. Občas obrazovka navigácie zostala čierna, inokedy ovládanie turbodúchadla trpelo kvôli skorodovaným kontaktom.
Autori recenzie uviedli, že tieto problémy sú bežné aj pre ostatných vodičov Fordu. Tieto opakované elektrické poruchy výrazne znížili celkovú spoľahlivosť a komfort používania vozidla.
Suzuki Vitara S
Vozidlo Suzuki Vitara S dosiahlo poruchové skóre 29. Toto malé SUV muselo opakovane navštevovať servis a dokonca ani počas testu odolnosti sa nepodarilo vykonať finálnu opravu. Vozidlo skončilo na kraji cesty kvôli poruche motora.
Recenzenti uviedli, že pôvodne dobrý dojem z vozidla týmto výrazne utrpel. Neustále problémy a nedokončené opravy nakoniec spôsobili, že Vitara stratila svoju povesť spoľahlivého vozidla.
Čítajte viac z kategórie: Auto
Zdroje: Autoviny.sk, t-online.de