Nový rebríček najhorších áut za rok 2024: Týchto 10 modelov pohorelo v teste odolnosti
- Výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut nedopadli dobre ani pre domáce značky
- Pozri sa, kúpu ktorých áut by si mal poriadne zvážiť
- Výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut nedopadli dobre ani pre domáce značky
- Pozri sa, kúpu ktorých áut by si mal poriadne zvážiť
Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel
Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel dosiahol poruchové skóre 34. Už po približne 30 000 kilometroch sa objavili problémy s prevodovkou, čo autori hodnotili ako neprijateľné.
Počas testu odolnosti sa vyskytli aj poruchy zapaľovania a na spodnej hrane dverí na strane vodiča sa začali objavovať prvé známky hrdze pod lakom. Tieto problémy negatívne ovplyvnili celkovú spoľahlivosť vozidla a prispeli k nižšiemu hodnoteniu.
VW Golf 1.4 TSI Comfortline
VW Golf 1.4 TSI Comfortline dosiahol poruchové skóre 32 po 200 000 kilometroch. Prvé problémy sa objavili už po 37 000 kilometroch, keď klimatizačný systém stratil kondenzáciu a potreboval utesnenie v servise. Neskôr, po 81 000 kilometroch, začal robiť problémy systém auto štart-stop.
Test Golfu však pokračoval aj po 100 000 kilometroch, pretože novinári očakávali, že VW vydrží dlhšie ako jeho konkurencia. Čiastočne sa to potvrdilo, ale po 120 000 kilometroch prestal fungovať klaksón a predné tlmiče sa ukázali ako poruchové.
Následne sa zasekli dvierka palivovej nádrže. Po 150 000 kilometroch vykázala problémy aj prevodovka. Tieto opakované poruchy postupne znižovali celkovú spoľahlivosť vozidla.
BMW i3
BMW i3 dosiahlo poruchové skóre 31. Aj keď sa neprejavili dramatické problémy, vozidlo trpelo množstvom otravujúcich porúch. Nabíjací kábel elektromobilu musel byť opakovane vymenený, pričom každá výmena stála 300 eur.
Ďalšie chyby sa prejavili v činnosti ventilátora klimatizácie a dvierok palivovej nádrže. Tieto opakujúce sa problémy síce neboli závažné, ale negatívne ovplyvnili používateľský komfort a celkovú spoľahlivosť vozidla.
Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium
Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium dosiahol poruchové skóre 30. Elektrické problémy negatívne ovplyvnili inak dobré hodnotenie tohto sedemmiestneho vozidla v teste odolnosti. Občas obrazovka navigácie zostala čierna, inokedy ovládanie turbodúchadla trpelo kvôli skorodovaným kontaktom.
Autori recenzie uviedli, že tieto problémy sú bežné aj pre ostatných vodičov Fordu. Tieto opakované elektrické poruchy výrazne znížili celkovú spoľahlivosť a komfort používania vozidla.
Suzuki Vitara S
Vozidlo Suzuki Vitara S dosiahlo poruchové skóre 29. Toto malé SUV muselo opakovane navštevovať servis a dokonca ani počas testu odolnosti sa nepodarilo vykonať finálnu opravu. Vozidlo skončilo na kraji cesty kvôli poruche motora.
Recenzenti uviedli, že pôvodne dobrý dojem z vozidla týmto výrazne utrpel. Neustále problémy a nedokončené opravy nakoniec spôsobili, že Vitara stratila svoju povesť spoľahlivého vozidla.