Nový rebríček najmenej spoľahlivých áut ovládli miláčikovia Slovákov. Zisti, či tam je aj to tvoje
- Zisti, ktoré sú najmenej spoľahlivé značky áut za posledné 3 roky
- V rebríčku nájdeš aj obľúbené značky Slovákov

- Zisti, ktoré sú najmenej spoľahlivé značky áut za posledné 3 roky
- V rebríčku nájdeš aj obľúbené značky Slovákov
Kúpa nového auta je náročná. Pri rozhodovaní treba zohľadniť množstvo dôležitých faktorov. Okrem kilometrov je kľúčové zistiť, či auto nebude po čase potrebovať drahé opravy. Práve preto je dobré vedieť, ktoré značky ukázali v posledných troch rokoch známky nižšej spoľahlivosti.
Nedávno zverejnila spoločnosť J.D. Power štúdiu založenú na skúsenostiach 30 595 majiteľov vozidiel z roku 2021. Počas troch rokov zhromaždili údaje, ktoré odhaľujú spoľahlivosť rôznych automobilových značiek. Toto sú autá, pri ktorých by si mal byť opatrný, aby si sa vyhol nečakaným výdavkom.
Najmenej chýb preukázala táto značka
Ako informuje portál Autobild, v kategórii menej spoľahlivých vozidiel prekvapila aj značka Volvo s 245 problémami na 100 vozidiel. Táto značka, ktorá sa dlhé roky tešila uznaniu za svoju bezpečnosť a spoľahlivosť, teraz čelí výzvam na trhu elektrických vozidiel (EV).
Zákazníkov sa snaží pritiahnuť novými modelmi ako EX30, ktorými chce konkurovať Tesle Model 3. Tento krok do sveta elektrických vozidiel ukazuje, že inovácie v tejto oblasti môžu priniesť nečakané problémy.
Problémy majú aj luxusné vozidlá
Lincoln, luxusná divízia spoločnosti Ford, sa len málo odlišuje od Volva s 251 problémami na 100 vozidiel. Najmä modely ako Corsair z roku 2020 a Nautilus z roku 2019 získali od J.D. Power priemerné hodnotenie spoľahlivosti.
Zvlášť nízke skóre modelu Aviator 2020 poukazuje na to, že Lincoln má problémy udržať svoje luxusné vozidlá na očakávanej úrovni spoľahlivosti. Tieto problémy sa premietajú aj do očakávaných nákladov na údržbu, čo naznačuje, že luxus Lincolnu môže v dlhodobej perspektíve vyžadovať vysoké výdavky.
Inovátor v elektrických vozidlách
Tesla, ktorá vedie revolúciu v oblasti elektrických vozidiel, čelí problémom s 252 neduhmi na 100 vozidiel. Ako inovátor v elektrických vozidlách Tesla nastavila nové štandardy pre výkon a udržateľnosť automobilov. Jej pomerne krátka história vo výrobe automobilov však znamená, že sa stále stretáva s problémami, ktorým sa viac etablované značky už naučili vyhnúť alebo ich riešiť.
Problémy vozidiel Tesla často pramenia z jej pokročilých technológií, najmä z asistenčných, informačných a bezpečnostných systémov. V týchto kľúčových oblastiach, ktoré sú pre budúcnostne orientovaný imidž značky kritické, sa vyskytujú obavy o spoľahlivosť. To poukazuje na potrebu rýchleho vývoja, aby si značka udržala dôveru svojich zákazníkov.
Zmiešané výsledky pri Volkswagene
Volkswagen, so svojím bohatým dedičstvom a rozmanitým portfóliom vrátane luxusných a výkonných značiek, hlási 267 problémov na 100 vozidiel.
Značka, ktorá sa kedysi zameriavala na výrobu spoľahlivých áut pre široké masy, nedávno zaznamenala zmiešané výsledky pri výrobe spoľahlivých rodinných sedanov a hatchbackov.
Niektorí nadšenci vidia v globalizácii značky, vrátane presunu výroby do Číny, potenciálny faktor tejto zmeny. Táto výzva, ktorej čelí Volkswagen, však odzrkadľuje širší trend v automobilovom priemysle, kde sa tradičné silné stránky musia neustále prehodnocovať vzhľadom na dynamiku globálneho trhu a očakávania zákazníkov.
Tieto značky áut preukázali najviac problémov >>>
Tieto značky áut preukázali najviac problémov
Ďalšou značkou je podľa štúdie aj Land Rover. Ten teraz vlastní indická spoločnosť Tata Motors. Land Rover preukázal až 268 problémov na 100 vozidiel. Táto značka, ktorá je symbolom luxusných terénnych schopností, má problémy s udržaním spoľahlivosti, ktorá kedysi definovala jej odolné modely.
Po akvizícii spoločnosťou Tata, ktorá je známa výrobou niektorých z najbezpečnejších áut v Indii, sa očakávalo oživenie. Realita po tejto akvizícii ale postupne tieto nádeje zmenila, keďže problémy so spoľahlivosťou prekryli legendárny odkaz značky.
Značka s legendárnym systémom pohonu
Audi, značka známa legendárnym systémom pohonu všetkých kolies quattro, hlási 275 problémov na 100 vozidiel. Povesť značky Audi, ktorá v minulosti vyrábala vozidlá odolné a spoľahlivé, bola v posledných rokoch poškodená.
Pokles spoľahlivosti, najmä u novších modelov, signalizuje odchýlku od minulosti, keď boli vozidlá Audi obdivované pre svoju spoľahlivosť. Aj keď značka stále drží pevnú pozíciu na trhu s ojazdenými vozidlami vďaka modelom z rokov 2010 až 2017, pre získanie späť svojho puncu kvality a spoľahlivosti musí Audi hľadať cestu vpred.
Najviac problémov má Chrysler
Chrysler, súčasť skupiny Stellantis, vedie zoznam s 310 problémami na 100 vozidiel. Od svojho vzniku v roku 1925 bol Chrysler kľúčovým hráčom v americkom automobilovom priemysle. V posledných desaťročiach ale automobilka čelila vážnym problémom, čo viedlo k poklesu kvality a spoľahlivosti jej vozidiel.
S ponukou značky zúženou len na luxusný sedan Chrysler 300 a minivan Pacifica, budúcnosť Chrysleru závisí od toho, či sa dokáže vyrovnať so zložitými problémami modernej automobilovej výroby a očakávaniami spotrebiteľov.
Tesla údajne začala vyrábať autá pre indický trh
Spoločnosť Tesla začala vo svojom závode v Nemecku vyrábať elektrické autá s riadením na pravej strane určené na export do Indie. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa vo štvrtok odvolala na zdroje oboznámené s problematikou.
Americká spoločnosť podľa zdrojov zároveň plánuje investovať približne dve miliardy dolárov (1,85 miliardy eur) do závodu v Indii, ktorá je tretím najväčším automobilovým trhom na svete. Indická vláda minulý mesiac znížila sadzbu dovoznej dane na elektrické vozidlá, pokiaľ ich producenti investujú v krajine aspoň 500 miliónov USD. Bezprostredne nebolo jasné, ktorý model Tesla plánuje do Indie vyvážať. V súčasnosti vo svojej továrni neďaleko Berlína vyrába len Model Y.
Tesla medializované informácie odmietla komentovať. Výrobu vozidiel s riadením na pravej strane pre Teslu doteraz zabezpečoval jej závod v Šanghaji. Spoločnosť sa usiluje presadiť v Indii v čase, keď na svojich hlavných trhoch v USA a Číne čelí klesajúcemu dopytu. Indický trh s elektrickými vozidlami ovláda miestna spoločnosť Tata Motors. Elektrické modely tam v minulom roku tvorili len 2 % celkového predaja automobilov.
Čítajte viac z kategórie: Auto
Zdroje: Autobild, TASR, J. D. Power