Investícia 40 000 eur a expertné vedenie od Pastiera či Meška. Nový revolučný projekt ponúka raketový štart startupom
- Technologické firmy v raných fázach vývoja dostávajú šancu na rozbeh vďaka novému akceleračnému programu Sherpa
- Tento inovatívny projekt ponúka komplexnú podporu na úspešný štart startupov
- Technologické firmy v raných fázach vývoja dostávajú šancu na rozbeh vďaka novému akceleračnému programu Sherpa
- Tento inovatívny projekt ponúka komplexnú podporu na úspešný štart startupov
Rozbiehať nový biznis – a obzvlášť startup – je nesmierne náročné. Tento proces si vyžaduje nielen nadšenie, inováciu a tvrdú prácu, ale aj strategické rozhodnutia, ktoré môžu rozhodnúť o úspechu alebo neúspechu projektu.
V tejto fáze podnikania sa mnohí zakladatelia ocitajú na križovatke, kde každé rozhodnutie nesie so sebou značné riziko. Práve v takýchto momentoch môže byť neoceniteľnou výhodou mať po boku skúseného mentora alebo ako sa niekedy hovorí – sherpu, ktorý vedie zakladateľa cez zložité terény biznisu.
Na pomoc v tomto smere teraz prichádza česko-slovenský fond na čele s Michalom Pastierom, Andrejom Kiskom či Michalom Meškom. Spoločne rozbiehajú nový akceleračný program, ktorý stojí za pozornosť.
Aj tebe možno pomôže na vrchol Sherpa. Plat aspoň na štvrť roka pre founderov, a teda možnosť opustiť svoje súčasné zamestnanie a naplno sa ponoriť do validovania startupového nápadu po boku úspešných svetových founderov.
Taká je ponuka novovzniknutého akcelerátora Sherpa, za ktorým stojí Czech Founders VC, investičná firma, prvotne iniciovaná z rovnomennej neziskovej komunity viac než 900 českých a slovenských founderov, s cieľom podporiť tunajších founderov v globálnych ambíciach.
Zakladatelia nádejných technologických firiem v programe Sherpa získajú znalosti okrem iných od Michala Pastiera, ktorý stál pri značke Exponea od jej prvých dní po exit do Bloomreach.
Know-how získaš aj od bývalého technického riaditeľa miliardovej spoločnosti Mews Honzu Širokého, Nikolu Pantoviča, ktorý stojí za škálovaním Socialbakers a Emplifi, či od Víta Horkého, zakladateľa Brand Embassy.
„Sherpa je teraz oficiálne otvorený pre všetkých startup founderov na začiatku ich cesty. Ideálne niekde okolo MVP, možno aj pred ním,“ hovorí Adam Bočev, ktorý akcelerátor Sherpa riadi.
„Začiatky môžu byť náročné, zakladatelia startupov sú bombardovaní radami zo všetkých strán a niekedy je dobré mať svojho Sherpu na ceste na vrchol. Preto nájdeme zakladateľom ich osobného pomocníka, ktorý ich prevedie programom a strastiplnou počiatočnou cestou startupu,“ dodáva Václav Pavlečka, managing partner Czech Founders VC.
V prvom behu programu Sherpa už akcelerujú svoj podnikateľský progres startupy Flowlance, Edima, Daitable a ImpactSo. Táto štvorica už akceleráciou prešla a Czech Founders VC sa po lete plánuje v rámci Sherpy venovať ďalším trom až štyrom projektom. Prihlasovací proces je preto už aktívny a potenciálni záujemcovia sa môžu hlásiť o účasť v programe.
„Program Sherpa a jeho mentori Daitable sa posunuli na medzinárodnu úroveň, vďaka čomu už dostávame ponuky na investície zo zahraničia,“ dopĺňa zakladateľ a CEO slovenského AI startupu Daitable, ktorý prešiel prvou kohortou programu.
-
Flowlance – nástroj, ktorý podnikateľov odbremení od papierovania pri vystavovaní faktúr a sledovaní platieb
-
Daitable – platforma na efektívne znižovanie energetickej náročnosti priemyselnej výroby pomocou prediktívnej umelej inteligencie
-
Impactso – softvérový nástroj na meranie sociálneho impaktu firiem a inštitúcií
-
Edmund – nástroj na efektívnu správu a údržbu priemyselných systémov založený na umelej inteligencii a detailnej znalosti servisných postupov a manuálov
Sherpa funguje tak, že startupy získavajú investíciu vo výške 40 000 eur a prístup k času skúsených zakladateľov, ku ktorým by sa inak, najmä na úplnom začiatku, len ťažko dostali. Proces akcelerácie trvá tri a viac mesiacov, počas ktorých sa startupy podrobujú intenzívnemu programu zameranému na rýchly rozvoj.
Počas týchto troch mesiacov im tiež poskytujú pomoc pri získavaní finančných prostriedkov. Cieľom celého procesu je overiť, či sú služba alebo produkt startupu vhodné pre cieľového zákazníka, a pripraviť startup na získanie ďalšieho kapitálu potrebného na rozbeh.
Súčasťou programu sú aj rôzne workshopy, ktoré pokrývajú témy ako návrh produktu, identifikácia cieľového trhu (Beachhead market), prilákanie talentov, uzavretie prvého významného kontraktu (Lighthouse customer), stratégie vstupu na trh (Go To Market) či obchodné a finančné plánovanie.
Samozrejmosťou sú aj branding a marketingová stratégia, získavanie finančných prostriedkov (Fundraising), úloha CEO, komunikácia a PR, psychologická podpora zakladateľov a starostlivosť o duševné zdravie, ako aj tréning pitchingových zručností.