Nový „ruský McDonald’s“ pobavil svet logom: Dve hranolky a burger
- Prvé reštaurácie otvárajú už túto nedeľu
- Predstavili nové logo, názov zatiaľ neprezradili
- Prvé reštaurácie otvárajú už túto nedeľu
- Predstavili nové logo, názov zatiaľ neprezradili
Spoločnosť, ktorá prevzala bývalé reštaurácie McDonald’s v Rusku, predstavila svoje nové logo. Otvárať majú už túto nedeľu, informuje Bloomberg.
Americký reťazec rýchleho občerstvenia predal svoju sieť 850 reštaurácií minulý mesiac. Odkúpil ich Alexander Govor, ktorý prevádzkuje 25 reštaurácií McDonald’s na Sibíri.
McDonald’s zatvoril svoje reštaurácie v Rusku v marci, v reakcii na inváziu prezidenta Vladimira Putina na Ukrajinu.
My Burger
Zatiaľ chce Govor otvoriť prvých 15 reštaurácií v Moskve a v okolí, na sviatok Dňa Ruska, ktorý tam oslavujú 12. júna.
Tlačové oddelenie spoločnosti uviedlo, že logo obsahuje „dve tyčinky žltých hranolčekov a žltooranžový hamburger“. Zelené logo podľa ich slov predstavuje kvalitu výrobkov a služieb, „na ktoré sú naši hostia zvyknutí“.
Spoločnosť zatiaľ neprezradila nový názov siete reštaurácií, no jej mobilná aplikácia sa v piatok premenovala na „My Burger“.
Originálny McDonald’s v krajine zatvoril necelé dva týždne po začiatku ruskej invázie, išlo o symbolický moment. Odvtedy krajinu opustili mnohé iné zahraničné spoločnosti, čím oslabili ekonomiku Ruska.
Záväzky si splnia
McDonald’s bol v Rusku významný aj z iného dôvodu, išlo o jednu z prvých západných značiek, ktoré sa v Rusku presadili, keď sa blížil Sovietsky zväz na konci studenej vojny k rozpadu. V deň otvorenia v Moskve sa pred reštauráciou tvorili dlhé rady. Zatvorili tak po vyše 30 rokoch, informuje BBC.
V máji spoločnosť oznámila, že Rusko opustia úplne. Dôvodom bola humanitárna kríza a nepredvídateľné prevádzkové prostredie spôsobené vojnou, uviedli. V Rusku zamestnávali približne 62-tisíc ľudí.
Americká spoločnosť sa zaviazala, že bude aj naďalej financovať existujúce záväzky voči dodávateľom, prenajímateľom a verejným službám. McDonald’s tiež uviedol, že si na základe dohody v Rusku ponechá svoju ochrannú známku. Súčasťou zmluvy je, že majú možnosť svoje reštaurácie do 15 rokov odkúpiť späť.
Strýko Váňa
Možno si už v minulosti zaregistroval iné logo, ktoré sa spájalo s McDonaldom v Rusku. Populárnu sieť reštaurácií mal nahradiť Strýko Váňa s logom, ktoré až podozrivo pripomínalo samotný McDonald’s. Logo malo predstavovať B a nie M a navyše malo biely nápis Strýko Váňa v azbuke.
Strýko Váňa je spoločnosť, ktorá v Rusku existuje a zameriava sa na výrobu potravín. Tí správy o ich fastfoode vyvrátili: „Správy sú falošné. Momentálne neplánujeme žiadnu reštauráciu, ale do budúcna to nevylučujeme,“ vyjadrila sa samotná spoločnosť. Predstavitelia spoločnosti upozorňujú, že niekto zrejme použil ich meno.
15 rokov rastu
Ruská ekonomika sa v tomto roku v dôsledku medzinárodných sankcií za inváziu na Ukrajinu zmenší o 15 % a v roku 2023 o ďalšie tri percentá, čím vymaže 15 rokov rastu.
Vo svojej prognóze to konštatuje Inštitút pre medzinárodné financie. Od dopadu sankcií v plnej sile ekonomiku čiastočne chráni odolnosť ruského rubľa. Ten podopierajú vysoké príjmy z predaja ropy a plynu a tiež intervencie Ruskej centrálnej banky, ktorá zvýšila úrokové sadzby a zaviedla opatrenia, aby zabránila úniku peňazí z krajiny.
V rámci spomenutých intervencií napríklad obmedzili množstvo peňazí, ktoré mohli ľudia previesť do zahraničia. Exportérov zasa prinútili previesť 80 % ich zahraničných príjmov na ruskú menu.
Aj vďaka zahraničným spoločnostiam
Prezident Vladimir Putin tento týždeň tvrdil, že nezamestnanosť a inflácia v krajine klesajú, čím sa opäť snažil podporiť svoje tvrdenia, že Rusku sa darí napriek sankciám Západu.
Finančný inštitút je však presvedčený, že sankcie, čiastočne aj vďaka povzbudzovaniu zahraničných spoločností, aby odišli z Ruska, „poškodzujú jeho ekonomiku, vymazávajú viac ako dekádu ekonomického rastu a niektoré z najvýznamnejších následkov krajina ešte len pocíti“.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Bloomberg, SIU, BBC, SITA