Nový ťah Instagramu rozvášnil používateľov: Prichádza otravná funkcia, ktorá ťa rozzúri

  • Meta začala testovať novú funkciu
  • Zmena vyvolala medzi používateľmi vlnu nevôle
Instagram
Ilustračná fotografia Pixabay/solenfeyissa
  • Meta začala testovať novú funkciu
  • Zmena vyvolala medzi používateľmi vlnu nevôle

Instagram opäť prichádza s novinkou, ktorá ale každého nepoteší. Meta, materská spoločnosť Instagramu, začala testovať novú funkciu, ktorá používateľov núti sledovať reklamy bez možnosti preskočenia. TASR informuje na základe správy televízie BBC.

Ak používaš Instagram, určite vieš, že v súčasnosti máš možnosť preskočiť reklamu v hlavných kanáloch Novinky, Príbehy a Reels. Novotestovaná funkcia „reklamná prestávka“ podľa používateľov preskočenie reklamy znemožňuje. Dokazujú to zdieľané obrázky, podľa ktorých majú opäť možnosť posúvať sa ďalej až pri nulovom časovom odpočte.

„Niekedy si budete musieť pozrieť reklamu, aby ste mohli pokračovať v prehliadaní,“ uvádza text, ktorý sa zobrazí po stlačení tlačidla s ďalšími informáciami.

Testujú novú funkciu 

Instagram pre BBC potvrdil testovanie novej funkcie. „Vždy hľadáme formáty pridávajúce hodnotu pre zadávateľov reklamy,“ uvádza s tým, že ďalšie informácie poskytne, ak testovanie vyústi do trvalej zmeny formátu.

Zmena medzi používateľmi vyvolala vlnu nevôle. Niektorí ju označili za agresívny ťah, ktorým sa Metu snaží z reklamy vytrieskať viac peňazí, iní zvažujú bojkot.

Nepreskočiteľné reklamy sú najznámejšie zo služby YouTube. Ako pripomína tlačová agentúra TASR, používateľom bez prémiového predplatného sa prehrávajú 15- až 30-sekundové reklamy a ponúka tiež možnosť kratších šesťsekundových reklám. Množstvo používateľov preto začalo používať rôzne spôsoby blokovania reklám. Google ako materská spoločnosť YouTube sa to snaží znemožniť.

„Výskum dokazuje, že nútené sledovanie reklám nemusí priniesť zlepšenie štatistík a môže mať opačný efekt. Štúdia z roku 2021 uvádza, že u používateľov sociálnych sietí vyvolávajú najväčší odpor invazívne reklamy narúšajúce ich pozornosť. Odpor sa mení na podráždenie a následne spôsobuje aktívne vyhýbanie sa propagovanému tovaru alebo službe,“ informuje TASR. 

Podobný trend potvrdzuje aj štúdia sociálnej siete TikTok z januára. Možnosť preskočiť reklamu by údajne zvýšila záujem o reklamu u viac než 70 percent jej účastníkov.

USA odhlasovali zákon, ktorý smeruje k zákazu TikToku

Sociálne siete sú dnes oveľa populárnejšie než pred rokmi a začínajú mať oveľa väčší vplyv nielen na mladých, ale aj na politiku. V marci sme ťa informovali o tom, že Snemovňa reprezentantov Spojených štátov amerických schválila návrh zákona, ktorý by mohol viesť k zákazu populárnej sociálnej video aplikácie TikTok na území USA, pokiaľ jej čínsky majiteľ, spoločnosť ByteDance, nepredá svoje podiely. Informuje o tom spravodajský web CNBC

Tento krok vyvolal ostrú reakciu zo strany TikToku, ktorý obvinil Snemovňu z obchádzania procesu a narušenia práv zakotvených v prvom dodatku americkej ústavy. V USA aplikáciu využíva približne 170 miliónov občanov.

TikTok tiež upozornil na potenciálny negatívny dopad na zhruba 7 miliónov malých podnikov, ktorých rast je závislý od čínskej platformy. Viac si môžeš prečítať v tomto článku, kde sme sa téme TikToku podrobne venovali. 

Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko

Zdroje: TASR, archív Startitup, CNBC, BBC

Najnovšie videá

Trendové videá