Obchodný reťazec na Slovensku ohlásil radikálny krok. Ruší vec, na ktorú sme boli roky zvyknutí
- Spoločnosť Tesco pristupuje k revolučnému kroku
- Po viac ako 20 rokoch prestane s tlačou a distribúciou pravidelných týždenných letákov

- Spoločnosť Tesco pristupuje k revolučnému kroku
- Po viac ako 20 rokoch prestane s tlačou a distribúciou pravidelných týždenných letákov
Reťazec na Slovensku sa rozhodol zrušiť distribúciu pravidelných týždňových papierových letákov do domácností. Spoločnosť Tesco prestane s ich tlačou a distribúciou po viac ako 20 rokoch. S papierovými letákmi tohto reťazca sa tak Slováci úplne rozlúčia. Informuje o tom Tesco.
Zákazníci budú mať akciovú ponuku aj naďalej k dispozícii v digitálnej podobe. Leták nájdu vo svojej aplikácii Clubcard alebo na webovej stránke tesco.sk. Spoločnosť Tesco chce vďaka tomuto kroku zákazníkom dopriať ešte lepšiu hodnotu za peniaze.
Digitálny leták
„Od januára končíme s distribúciou promočného letáka vo fyzickej podobe do domácností, čo ročne prinesie úsporu 1 700 ton papiera. Posledný papierový leták si nájdu zákazníci vo svojich schránkach prvý januárový týždeň. Zákazníkov chceme motivovať, aby sa zaregistrovali v našej Clubcard aplikácii, ktorá im pomôže odomknúť výhodné ponuky ušité im na mieru,“ hovorí Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.
Spoločnosť už predtým podnikla kroky k ekologickejšiemu riešeniu v rámci ich pravidelných týždňových letákov. Ešte v marci 2022 bola zrušená ich distribúcia pre Košice a Bratislavu. V októbri 2022 reťazec prestal tlačiť letáky aj pre svoje predajne. Od januára tohto roku už nebudú v papierovej podobe existovať vôbec.
Zákazník o svoj leták ale nepríde. Aj naďalej bude dostupný v digitálnej forme na hlavnej stránke či v aplikácii Clubcard, kde nájde aj množstvo zaujímavých akcií.
„Náklady, ktoré ušetríme pozastavením tlače letáka a prechodom na digitálnu formu, investujeme do ponuky pre zákazníkov. Zákazníci Tesca sa môžu spoľahnúť, že aj vďaka tomuto kroku im budeme môcť naďalej prinášať skvelú hodnotu za peniaze, na čom teraz záleží viac ako kedykoľvek predtým,“ dodala Golanová.
O tejto zmene informoval reťazec aj na svojej webovej stránke. Okrem toho je cieľom spoločnosti znížiť aj dopad inflácie na zákazníkov. Tesco si preto pripravilo špeciálne zľavy pre seniorov, ktoré sú platné od januára 2023. Dôvodom má byť aj výskum sociálno-ekonomických rizík, na základe ktorého sa zistilo, že pod hranicou chudoby je už takmer pol milióna osôb.
Pokračovanie článku nájdeš na druhej strane. >>>
Online komunikácia
Ako sme ťa informovali už v predchádzajúcom článku, ako prvý reťazec na Slovensku sa pre tento krok rozhodol Lidl. Spoločnosť zrušila distribúciu pravidelných týždňových papierových letákov do domácností a na ročnej báze tak ušetrí viac ako 4 000 ton papiera.
Lidl sa snaží pri propagácii produktov na Slovensku zamerať predovšetkým na online komunikáciu a letáky v predajniach či vložené vo vybraných printových tituloch.
Týmito zmenami chce byť spoločnosť ekologickejšou. Agentúru SITA o tom informoval hovorca spoločnosti Lidl Slovenská republika Tomáš Bezák.
„Dlhodobo vnímame nárast významu online komunikácie so zákazníkom a zároveň intenzívne a dlhodobo rozvíjame naše digitálne kanály. Počet odberateľov nášho elektronického newslettra, používateľov aplikácie Lidl Plus, ktorej súčasťou je aj prehľad našich akčných ponúk, a tiež návštevy našej internetovej stránky má stabilne rastúcu tendenciu. V rozpätí dvoch rokov sa počet čitateľov nášho elektronického letáku v priemere zdvojnásobil a očakávame ďalej rastúci trend,“ ozrejmil dôvody zmien Tomáš Bezák.
Inovácie a zlepšenia
Istá skupina zákazníkov však aj naďalej preferuje klasické tlačené letáky. Lidl ich preto na rozdiel od Tesca zákazníkom ponúka aj naďalej vo svojich predajniach či vložené vo vybraných printových tituloch.
„Pravidelne vyhodnocujeme a optimalizujeme počty takto distribuovaných materiálov. Počas koronakrízy máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie. Budeme radi, ak sa ku nám pridajú aj ďalšie firmy,“ doplnil Bezák.
Už aj spoločnosť Billa sa snaží zákazníkov viac informovať o svojich produktoch v online priestore, aj keď letáky má stále aj v klasickej tlačenej forme. Počet vytlačených letákov však znižuje a hľadá ekologickejšie varianty.
Reťazec Kaufland prijíma inovácie a zlepšenia v oblasti jeho prospektu. Už dlhodobo ho tlačí na recyklovaný papier s certifikátom FSC a optimalizuje roznosové oblasti vrátane rozvozu prospektu.
„Podľa našich zdrojov sa čítanosť tlačených letákov všeobecne vrátane nášho prospektu drží približne na rovnakej úrovni už niekoľko rokov. Zároveň stále platí, že papierový leták je pre väčšinu zákazníkov primárnym zdrojom informácií, a zároveň neplatí, že ho čítajú iba alebo väčšinou starší zákazníci,“ vysvetlil hovorca Kauflandu Samuel Machajdík.
Čítajte viac z kategórie: Marketing
Zdroje: TS, SITA, tesco.sk