Obchodný reťazec na Slovensku ohlásil radikálny krok. Ruší vec, na ktorú sme boli roky zvyknutí
- Spoločnosť Tesco pristupuje k revolučnému kroku
- Po viac ako 20 rokoch prestane s tlačou a distribúciou pravidelných týždenných letákov
- Spoločnosť Tesco pristupuje k revolučnému kroku
- Po viac ako 20 rokoch prestane s tlačou a distribúciou pravidelných týždenných letákov
Online komunikácia
Ako sme ťa informovali už v predchádzajúcom článku, ako prvý reťazec na Slovensku sa pre tento krok rozhodol Lidl. Spoločnosť zrušila distribúciu pravidelných týždňových papierových letákov do domácností a na ročnej báze tak ušetrí viac ako 4 000 ton papiera.
Lidl sa snaží pri propagácii produktov na Slovensku zamerať predovšetkým na online komunikáciu a letáky v predajniach či vložené vo vybraných printových tituloch.
Týmito zmenami chce byť spoločnosť ekologickejšou. Agentúru SITA o tom informoval hovorca spoločnosti Lidl Slovenská republika Tomáš Bezák.
„Dlhodobo vnímame nárast významu online komunikácie so zákazníkom a zároveň intenzívne a dlhodobo rozvíjame naše digitálne kanály. Počet odberateľov nášho elektronického newslettra, používateľov aplikácie Lidl Plus, ktorej súčasťou je aj prehľad našich akčných ponúk, a tiež návštevy našej internetovej stránky má stabilne rastúcu tendenciu. V rozpätí dvoch rokov sa počet čitateľov nášho elektronického letáku v priemere zdvojnásobil a očakávame ďalej rastúci trend,“ ozrejmil dôvody zmien Tomáš Bezák.
Inovácie a zlepšenia
Istá skupina zákazníkov však aj naďalej preferuje klasické tlačené letáky. Lidl ich preto na rozdiel od Tesca zákazníkom ponúka aj naďalej vo svojich predajniach či vložené vo vybraných printových tituloch.
„Pravidelne vyhodnocujeme a optimalizujeme počty takto distribuovaných materiálov. Počas koronakrízy máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie. Budeme radi, ak sa ku nám pridajú aj ďalšie firmy,“ doplnil Bezák.
Už aj spoločnosť Billa sa snaží zákazníkov viac informovať o svojich produktoch v online priestore, aj keď letáky má stále aj v klasickej tlačenej forme. Počet vytlačených letákov však znižuje a hľadá ekologickejšie varianty.
Reťazec Kaufland prijíma inovácie a zlepšenia v oblasti jeho prospektu. Už dlhodobo ho tlačí na recyklovaný papier s certifikátom FSC a optimalizuje roznosové oblasti vrátane rozvozu prospektu.
„Podľa našich zdrojov sa čítanosť tlačených letákov všeobecne vrátane nášho prospektu drží približne na rovnakej úrovni už niekoľko rokov. Zároveň stále platí, že papierový leták je pre väčšinu zákazníkov primárnym zdrojom informácií, a zároveň neplatí, že ho čítajú iba alebo väčšinou starší zákazníci,“ vysvetlil hovorca Kauflandu Samuel Machajdík.