Obľúbená kaviareň spustila úsmevnú „politickú“ kampaň: Ľudia si zaslúžia svetlé roasty
- Pri príležitosti kampane si v Bratislave môžeš všimnúť niekoľko vtipných billboardov
- Trvať bude do zatvorenia volebných miestností komunálnych volieb
- Pri príležitosti kampane si v Bratislave môžeš všimnúť niekoľko vtipných billboardov
- Trvať bude do zatvorenia volebných miestností komunálnych volieb
Slovensko čelí možnosti predčasných parlamentných volieb. Avšak najprv sa 29. októbra uskutočnia komunálne voľby, pri ktorých si voliči zvolia županov, primátorov, starostov či poslancov rôznych samospráv. Pri tejto príležitosti sa tím z pražiarne a kaviarne Black, ktorá sídli na Gorkého ulici v Bratislave, rozhodol pre zaujímavú kampaň, ktorá môže motivovať ľudí splniť si svoju občiansku povinnosť.
Úvodné slová kampane, ktoré môžete nájsť v instagramovom príspevku kaviarne, znejú, že síce nevedia zastropovať cenu energií, avšak šetrných 15 % na najbližšie obdobie znie ako dobrý začiatok. Ak sa pýtaš, čo znamená tých 15 %, ide o zľavu na e-shope, ktorá trvá až do uzatvorenia volebných miestností komunálnych volieb. Stačí, ak v košíku zadáš zľavový kód „volimblack“. Zľava platí pre všetok tovar.
Vtipné billboardy
Ak sa pýtaš, čo je na kampani kaviarne unikátne, možno si sa ešte neprešiel po uliciach Bratislavy. Ľudia si v nich môžu všimnúť vtipné billboardy.
Hlásajú, že si ľudia zaslúžia svetlé roasty či výberovú kávu do každej rodiny. Tím z Black prezradil, že v nasledujúcich týždňov nás bude čakať ešte zopár skvelých billboardových sloganov.
„Počas mesiaca chceme nielen komunikovať pitie kvalitnej kávy, no zabŕdnuť aj do tém komunikovania poloprávd a zavádzajúcich marketingových praktík,“ vysvetľujú pre Startitup.
„Je to niečo, čo nás dlhodobo trápi, a myslíme si, že sa to dá v rámci tejto kampane príjemne zakomponovať,“ dodávajú.
Zrodenie nápadu
To, ako ich napadla myšlienka kampane, bolo relatívne jednoduché. „S kolegom sme v poslednej dobe strávili nejaký čas cestovaním po Slovensku a boli sme rozčarovaní zo všetkých billboardov a sloganov upozorňujúcich na kampane rôznych ľudí v blížiacich sa komunálnych voľbách,“ vysvetľuje jeden člen tímu.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Pri zrode kampane nechýbal ani humor, ktorý tiež prispel k realizácií nápadu. Členovia tímu Black milujú robiť si srandu zo stereotypov a rôznych klišé, pričom si tentokrát povedali, že aj oni by si mali spraviť vlastnú kampaň.
„Veď predsa bojujeme už roky za kvalitné kávové vzdelávanie ľudí, čiže sa to ešte aj hodí. Celé nás to nadchlo natoľko, že o týždeň sme mali našu ‚kampaň’ hotovú,“ hovoria o zrode nápadu.
Ohlasy okolia
Členovia tímu tvrdia, že sa stretávajú s pozitívnymi ohlasmi. Možno je za tým aj to, že väčšina je už tiež unavená z politickej situácie či neustálych tlačoviek. Práve daná kampaň môže byť príkladom, že s humorom ide všetko ľahšie. Bonusom sa stal aj fakt, že kampaň sa podarilo spustiť práve na Medzinárodný deň kávy.
„Myslím si, že túto ľahkú satiru zobrali ľudia veľmi pozitívne, keďže je v našich kruhoch veľké množstvo kávičkárov, nehovoriac o fakte, že je to aktuálna a horúca téma,“ vysvetľuje jeden z členov Black.
Okrem toho verí, že kreatívne myslenie a humor tímu prinesú ešte zopár trefných kampaní, pretože sa cez marketing radi vyjadrujú k aktuálnym témam, ktoré rovnako trápia aj ich followerov.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroj: black.svk