Obľúbená letecká spoločnosť plánuje veľké veci. Z Európy odcestuješ lacno až do Ázie

  • Letecká spoločnosť Wizz Air plánuje spojiť Európu a Indiu
  • Okrem toho mení systém fungovania
  • Chce zabezpečiť spoľahlivú prevádzku
Lietadlo leteckej spoločnosti Wizz Air a Taj Mahal, India
Twitter/İGA Istanbul Airport Unsplash/Sylwia Bartyzel
  • Letecká spoločnosť Wizz Air plánuje spojiť Európu a Indiu
  • Okrem toho mení systém fungovania
  • Chce zabezpečiť spoľahlivú prevádzku

Európania by sa v budúcnosti mohli dočkať novej lacnej priamej linky do Indie. Známa a obľúbená letecká spoločnosť Wizz Air totiž plánuje zaradiť dnes už oficiálne najľudnatejšiu krajinu sveta na svoju mapu trás. Cesty do Indie z EÚ by sa mohli stať realitou, keď spoločnosť dostane už objednané lietadlá typu Airbus A321XLR.

Generálny riaditeľ Wizz Air Jozsef Varadi v rozhovore pre Aviation Daily uviedol, že lety do Indie sa budú realizovať zrejme prostredníctvom dcérskej spoločnosti v Perzskom zálive, Wizz Air Abu Dhabi. Medzi Spojenými arabskými emirátmi a Indiou totiž existuje silný dopyt po leteckom spojení. Abú Zabí by sa tak stalo aj prestupovým bodom pre lety z Európy.

Po čase však už nebudeš musieť prestupovať.

„Z dlhodobého hľadiska by sme mali záujem spojiť Indiu s európskou sieťou aj priamymi letmi, najmä keď budeme mať dostupné lietadlá A321XLR“ cituje Varadiho portál Letenky za babku.

Wizz Air má objednaných 47 kusov A321XLR. Spoločnosť pritom uvádza, že v plánoch certifikácie tejto verzie lietadiel s dlhým doletom neočakáva sklz. Do prevádzky ich plánuje uviesť už v prvej polovici roku 2024.

„Náš prvý Airbus A321XLR očakávam koncom budúceho roka. Lietadlo môže letieť medzi Dillí a Londýnom bez prestávky. Síce nie z celej Indie, ale z niektorých jej častí to je možné,“ uviedol Varadi.

Európsky trh

Varadi zároveň podotýka, že Wizz Air získava aj povolenia na uskutočnenie letov do Pakistanu. Spoločnosť má v plánoch počas nasledujúceho roku zdvojnásobiť svoju flotilu v Abu Zabí, kde má v súčasnosti 8 lietadiel. WizzAir zároveň prijíma opatrenia, vďaka ktorým obmedzí rušenie letov.

Pokiaľ ide o európsky trh, Varadi očakáva, že odvetvie počas leta dosiahne približne 95 percent svojej kapacity z obdobia pred pandémiou COVID-19. Wizz Air však očakáva, že kapacita spoločnosti dosiahne podstatne vyššiu úroveň, konkrétne 160 percent.

„To znamená, že sme o 60 % väčší ako pred covidom. Vidíme veľký dopyt po našich produktoch a službách. Letecký priemysel však vo všeobecnosti pravdepodobne rovnaký stupeň dopytu nevníma,“ vysvetľuje Varadi.

Na viacerých európskych letiskách však cestujúci môžu pocítiť následky štrajkov či iných negatívnych faktorov. „Vidíme veľa sociálnych nepokojov ovplyvňujúcich naše odvetvie,“ podotýka Varadi s tým, že jedným z nich je i vojna na Ukrajine.

Ako píše Aviation Week, Wizz Air sa už poučila z poslednej sezóny a rozhodla sa zvýšiť počet ľudí v dennej prevádzke zo 150 na 300. Okrem toho zvýšila aj počet náhradných lietadiel. Minulý rok mala v systéme tri stroje, tento rok je ich v zálohe päť.

„Hovoríme tu pravdepodobne o investícii približne vo výške 110 miliónov dolárov. Chceme tak ponúknuť v Európe spoľahlivú prevádzku,“ vysvetľuje Varadi. Flotila Wizz Airu sa tento rok rozrastie z 180 lietadiel na 200.

Wizz Air tiež zmenil rozpisy pre svoje posádky. Tá totiž lietala príliš veľa a minulé leto prekročila zákonný hodinový limit. „Keď Wizz Air minulé leto utrpel veľké meškania, posádkam došiel čas. Preto sme do systému pridali vyššiu mieru vyrovnávacej pamäte, aby sme predišli meškaniu alebo zrušeniu letov,“ povedal generálny riaditeľ.

K dispozícii bude aj viac pohotovostných posádok pre prípad akejkoľvek poruchy.

Zdroje: Aviation Daily, Letenky za babku, Twitter/İGA Istanbul Airport

Najnovšie videá

Trendové videá