Obľúbený lovebrand Slovákov zatvára po 10 rokoch všetky svoje predajne

  • Second hand Nosene definitívne zatvára predajne
  • Symbol udržateľnosti na Slovensku sa lúči
NOSENE
NOSENE
  • Second hand Nosene definitívne zatvára predajne
  • Symbol udržateľnosti na Slovensku sa lúči

Jedinečný koncept voňavého a vkusného second handu Nosene oznámil definitívny koniec svojej desaťročnej cesty. Zakladatelia tejto značky, ktorá zmenila pohľad Slovákov na nakupovanie v second handoch, sa rozhodli zatvoriť všetky predajné kanály do marca 2025.

Nosene však nekončí úplne, plánuje sa zamerať na nové formy podpory udržateľnosti.

Desaťročná cesta, ktorá zmenila pohľad na second handy

Nosene, založené v roku 2015, si získalo srdcia zákazníkov nielen štýlovou prezentáciou second handového oblečenia, ale aj myšlienkou udržateľnosti.

Pod vedením Kataríny Hutyrovej sa tento projekt stal synonymom pre etické a ekologické nakupovanie, pričom lákal rôznorodú klientelu – od mladých ľudí po seniorov.

Cieľom Nosene bolo zbúrať predsudky voči nakupovaniu v second handoch a ponúkať zákazníkom oblečenie, ktoré pôsobí ako nové, krásne vonia a je nositeľné hneď po kúpe. Značka dokázala, že byť udržateľný neznamená robiť kompromisy v štýle či kvalite.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Nosene® (@nosene)

Prečo koniec?

Rozhodnutie zatvoriť prevádzky a e-shop nebolo jednoduché. Nosene na svojich sociálnych sieťach priznalo, že ich k tomuto kroku viedol aktuálny vývoj na trhu a rastúce náklady.

Ako prvý končí e-shop 15. januára 2025, nasledovať bude prevádzka v Bory Mall 31. januára 2025 a posledná predajňa na Obchodnej ulici zavrie svoje dvere 21. marca 2025.

„Tak ako je dôležitá odvaha začať, je rovnako dôležitá odvaha skončiť,“ uviedli zakladatelia v rozlúčkovom príspevku. Dodali, že zatváranie prevádzok bude sprevádzať špeciálne zľavy a prekvapenia pre verných zákazníkov.

Čo bude ďalej?

Nosene ako značka úplne nekončí. Plánuje sa venovať aktivitám, ktoré podporujú udržateľnosť, ako sú swapy, prednášky, workshopy či upcyklingové kolekcie Renewals. Hutyrová v minulosti zdôraznila, že pre značku je kľúčové zachovať hodnoty, ktoré ju definovali.

Značka si uvedomuje svoj prínos, ktorý spočíval v záchrane stoviek ton oblečenia pred likvidáciou. Nosene dalo priestor lokálnym značkám, podporovalo ekologické rozhodnutia zákazníkov a ukázalo, že nakupovanie z druhej ruky môže byť štýlové, funkčné a etické.

Udržateľnosť ako odkaz

Nosene zanecháva za sebou významný odkaz o udržateľnosti v móde. Počas svojej existencie upozornilo na problémy rýchlej módy a inšpirovalo tisíce ľudí k zodpovednejšiemu prístupu k oblečeniu.

Lúčenie s touto ikonickou značkou tak nie je len koncom jednej etapy, ale aj výzvou pre ostatných podnikateľov pokračovať v nastolenom trende.

Pre verných zákazníkov a podporovateľov Nosene toto rozhodnutie nemusí znamenať definitívnu bodku. Ako uviedli samotní zakladatelia: „Uvidíme, čo budúcnosť prinesie.“

Spoločnosť NOSENE, s.r.o., v roku 2023 zaznamenala zhoršenie hospodárskych výsledkov, keď svoju stratu zvýšila o 81 % na -66 784 € a jej tržby klesli o 6 % na 247 391 €.

Článok budeme aktualizovať o stanovisko značky. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Instagram/Nosene, Finstat

Najnovšie videá

Trendové videá