Obľúbená značka Slovákov skrachovala. Veriteľom dlhuje viac ako 30 miliónov eur, viní z toho pandémiu

  • Pietro Filipi len nedávno prepustil množstvo svojich zamestnancov, dozvedeli sa to prostredníctvom listu s hromadnou výpoveďou
  • Dnes už vieme, že je táto obľúbená značka spolu so značkou Kara v insolvencii, ich úplný zánik je blízko
  • Pietro Filipi len nedávno prepustil množstvo svojich zamestnancov, dozvedeli sa to prostredníctvom listu s hromadnou výpoveďou
  • Dnes už vieme, že je táto obľúbená značka spolu so značkou Kara v insolvencii, ich úplný zánik je blízko

Obľúbená česká značka je na hranici krachu. Pomôcť jej je takmer nemožné. Jedinou záchranou bola možná reorganizácia firmy C2H, ktorá podniky vlastní. Na tej sa však jej majiteľ Michal Mička s veriteľmi a investormi nedohodol. Módne značky Pietro Filipi a Kara tak čaká takmer nezvratný zánik. Mička z toho viní pandemické opatrenia. Spoločnosť sa však s dlžobami potýkala už v roku 2019.

Masové prepúšťanie a hľadanie investora

V priebehu januára sme ťa informovali o masovom prepúšťaní všetkých zamestnancov z 23 predajní Pietro Filipi. Web E15.cz upozornil, že skupina C2H, ktorá stojí za spomínanými značkami, už v decembri oznámila, že Pietro Filipi je stratový kvôli koronakríze a nahromadeným dlhom. Podobný priebeh bol neodvratný aj u značky Kara. V oboch prípadoch však prevládala snaha o zachovanie fungovania podnikov.

Jednej z najobľúbenejších značiek Slovákov došli peniaze, prepúšťa zamestnancov a hrozí jej koniec

„Spoločnosti Pietro Filipi Stores neostávajú na účte finančné prostriedky, a tak bohužiaľ nebudeme schopní uhradiť mzdy za december 2020 a ani za nasledujúce mesiace,“ píše sa v liste zamestnancom, ktorým nebolo poskytnuté ani odstupné, nakoľko spoločnosti došli peniaze.

Portál E15 uviedol, že firmu by mohol zachrániť vstup investora, konkrétne slovenského reťazca s pánskou módou Otto Berg. „Naším cieľom je spoločnosť Pietro Filipi reorganizovať a tak ju udržať v chode. Podmienkou je vstup investora, ktorý podnik finančne posilní, a zároveň sa s prenajímateľmi dohodne na nových nájomných zmluvách,“ uviedol výkonný riaditeľ Pietro Filipi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PIETRO FILIPI (@pietro_filipi)

Napriek snahe sa nedohodli

Začiatky finančných problémov firmy sa datujú do predvlaňajška, teda ešte pred začiatkom pandémie koronavírusu. Módna značka mala podľa informácií ČTK už na konci roka 2019 voči dodávateľom záväzky po splatnosti vo výške vyše 2,7 milióna eur a neplnila podmienky bánk. Začiatkom roka 2021 sa tento dlh vyšplhal na neuveriteľných 30 miliónov, ktoré značky položili na kolená.

Záchrana spoločnosti vo forme investora sa napokon objavila. Bohužiaľ, na reorganizáciu boli potrebné hlasy všetkých zúčastnených. „Veriteľ, investor a my sme sa neboli schopní dohodnúť a vytvoriť spoločne dohodu, ktorá by smerovala k reorganizácii,“ vysvetľuje Mička v rozhovore pre Forbes.

Kara a Pietro Filipi sa podľa neho dostali do problémov najmä vplyvom protipandemických opatrení, ktoré zanechali ich obchody na niekoľko mesiacov v poslednom roku zatvorené a obom firmám tak vlani podľa Mičku klesli tržby v rozmedzí od 30 do 50 percent.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PIETRO FILIPI (@pietro_filipi)

Česká značka Pietro Filipi pôsobila vo svete módy viac ako 25 rokov. Jej príbeh začal v roku 1993, kedy sa podnikateľ Petr Hendrych rozhodol založiť firmu, aby poskytol verejnosti skutočne kvalitnú českú módu. V tej dobe sa mu narodil prvorodený syn Filip a z kombinácie krstných mien vznikol názov Pietro Filipi. V novembri 2017 kúpil 80 % podiel v Pietro Filipi investor Michal Mička, ktorý za ňou stál až do dnešných dní, informuje Pietro Filipi.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Forbes, E15, Pietro Filipi

Najnovšie videá

Trendové videá